۱۰ حرکت ورزشی ساده؛ در روزهای قرنطینه خانه را به باشگاه ورزشی تبدیل کنیم

۱۰ حرکت ورزشی ساده؛ در روزهای قرنطینه خانه را به باشگاه ورزشی تبدیل کنیم


93

1398/12/22

14:14


از بی‌تحرکی و کرختی این روزها خسته شده‌ایم و ورزش در خانه بهترین راهی است که در خانه برای همه امکان‌پذیر است. شاید خیلی با ورزش آشنا نباشیم اما در حالی که در خانه ماندن ما را دلزده کرده است، باید دست به کار شویم و روحیه و انرژی را به خودمان بازگردانیم، با ورزش‌های ساده.

۱۰ حرکت ورزشی ساده؛ در روزهای قرنطینه خانه را به باشگاه ورزشی تبدیل کنیم

به گزارش بهداشت نیوز: ورزش با کمک اینترنت با شیوع کرونا ورزش کردن بیرون از منزل و استفاده از لوازم عمومی چندان امن نیست. در این شرایط و با کم‌تحرکی که ایجاد شده و خیلی از ما نگران سلامت و تناسب اندام خود هستیم. علاوه بر سلامت و تناسب اندام، در شرایطی که خانه ماندن باعث کرختی و بی‌حوصلگی می‌شود، فعالیت ورزشی موجب روحیه‌بخشی و ایجاد نشاط می‌شود و برای هر فردی لازم است.

چه مبتدی هستید و چه پیشرفته، می‌توانید تمرینات و برنامه‌ زیر را در هر روز انجام دهید و میزان تکرار و تعداد آن را تغییر دهید.

تمرین هوازی بدون تجهیزات در منزل

۱. تمرین سوپرمن: به روی شکم بخوابید. دست‌ها و پاها را در یک زمان به سمت بالا ببرید. برای این حرکت پس از بالا بردن پا و دست بدون زاویه دادن به آن‌ها، دست و پای خود را رها نکنید و با کنترل به زمین برسانید. سه مرتبه و در هر مرتبه ۱۵ بار این کار را انجام دهید. اگر حرفه‌ای هستید تعداد را بالاتر ببرید.

۱۰ حرکت ورزشی ساده؛ در روزهای قرنطینه خانه را به باشگاه ورزشی تبدیل کنیم

۲. تمرین پوش‌آپ (Push up): این حرکت روی دست، عضلات سینه و شکم کار می‌کند. دست خود را در مقابل بدن قرار دهید و با زاویه دادن به آن خود را تا زمین برسانید. سه مرتبه و در هر بار ۱۵ عدد از این حرکت بزنید و در صورت حرفه‌ای بودن آن را افزایش دهید. در روزهای بعد هر کدام از حرکت‌ها را به تعداد بیشتری برسانید. مثلا سه مرتبه ۲۰ تایی و روزهای بعد سه مرتبه ۲۵ تایی. تا سه مرتبه ۳۰ تایی ادامه دهید.

۳. دراز نشست با زانوی خم شده (crunch): به روی باسن بخوابید و زانوی خود را خم کنید. در این حالت دو دست خود را اطراف گوش خود قرار دهید. بدون اینکه فشار اضافی به گردن خود وارد کنید اندکی بالا بیایید.

۴. حرکت جانبی (Side Plank – modified): به پهلو بخوابید. آرنج تا ساعد خود را به زمین بچسبانید و خود را از زمین بلند کنید. کمر خود را به زمین بچسبانید و از زمین دور کنید. این حرکت برای باسن، ران و عضلات شما مفید است. همچین به از بین بردن پهلوها کمک می‌کند.

۱۰ حرکت ورزشی ساده؛ در روزهای قرنطینه خانه را به باشگاه ورزشی تبدیل کنیم

 

۵. اسکات( squat): این حرکت بسیار مهم به شکل دادن و فرم دهی عضلات باسن و ران کمک می‌کند. این حرکت نحوه‌های مختلفی دارد که ساده‌ترین آن اسکات معمولی است. این حرکت را می‌توانید به تدریج با وزنه و یا پرش بعد از آن انجام دهید. بایستید وزانوی خود را خم کنید و باسن خود را به پایین و در عین حال عقب بکشانید. زانوی شما نباید بیش از جایی که کفش شما قرار دارد جلو برود که در این صورت باعث آسیب رسیدن به زانو می‌شود. این حرکت را در اینترنت جستجو کنید و طریق صحیح آن را یاد بگیرید. همه حرکت‌ها با نام انگلیسی آن‌ها درج می‌شوند که به سادگی در منزل و با گوشی موبایل قابل سرچ باشند. کافی است یک بار حرکت صحیح را ببینید و آن را تمرین کنید.

۶. حرکت پا به سمت جلو(Forward Lunge): بایستید و در یک حرکت پای خود را کم‌تر از یک گام در حالی که زانوی خود را می‌شکنید به جلو ببرید. این حرکت برای عضلات پا و باسن مفید است.

۱۰ حرکت ورزشی ساده؛ در روزهای قرنطینه خانه را به باشگاه ورزشی تبدیل کنیم

 

۷. کبری(cobra): برای این حرکت به روی شکم بخوابید.دست خود را از آرنج بشکنید و کف دست خود را کنار سینه خود بگذارید. از کمر به سمت بالا بروید و مجددا به زمین بازگردید. این حرکت برای عضلات پشت شما مفید است.

۸. پل گلوت(Glute Bridge): در این حرکت به روی باسن خود بخوابید و زانوی خود را بشکنید و با زمین زاویه مثلث ایجاد کنید. در این حالت دست‌های شما به صورت صاف کنار بدنتان قرار دارد. باسن خود را به بالا ببرید و سپس به زمین برسانید. این حرکت برای عضلات پشت، باسن و پا مفید است.

۹. دوچرخه زدن: در حالی که روی باسن خود خوابیده‌اید به سمت آسمان دوچرخه بزنید. این کار نقش مهمی در شکل دادن به پای شما ایفا خواهد کرد.

۱۰. پروانه زدن: پروانه زدن یکی از کارهایی است که همه ما از مهارت‌های جسمانی اولیه هم آن را بلد هستیم. اگر کمر درد و یا مشکلات زانو دارید بهتر است این حرکت را با پرش کمتری انجام دهید. این حرکات با تناوب و با سرعت می‌تواند به چربی‌سوزی هم کمک کند که احتمالا به علت در خانه ماندن طولانی مدت دغدغه بسیاری از افراد است.

با اینترنت ورزش کنید

اگر ورزشکار حرفه‌ای نیستید به راحتی با انجام غلط حرکات می‌توانید به بدن خود آسیب برسانید. شما کافی است اسم حرکت را در اینترنت سرچ کنید و یا فیلم‌های ورزش ۲۰ یا ۳۰ دقیقه‌ای را در اینترنت جستجو کنید. با فیلم‌های متعددی روبرو هستید که هر کدام ویژگی‌هایی دارند. مثلا برخی از آن‌ها برای مبتدی‌ها و برخی برای حرفه‌ای‌ترها طراحی شده است. سعی کنید تمام ویژگی‌های مورد نظر خود را بنویسید و آن را جستجو کنید. علاوه بر این برخی از کلاس‌های آنلاین ورزشی در روزهای اخیر اوج گرفته‌اند. شما می‌توانید با هدف سلامت و تغییر روحیه تا ایجاد یک عادت خوب، از این کلاس‌ها که الزام‌آور هم هستند استفاده کنید.

منبع: ایرنا

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو