فریب سایت‌های ساخت مواد محترقه را نخورید

منبع: برترین ها

85

1398/12/22

16:16


رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا گفت: فریب سایت‌های ساخت مواد محترقه را نخورید.

خبرگزاری مهر: رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا گفت: فریب سایت‌های ساخت مواد محترقه را نخورید.

سرهنگ علی محمد رجبی در این خصوص اظهار داشت: انتشار دهندگان تجمعات و گردهمایی برای برگزاری این مراسم که در کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی فعال هستند باید به این موضوع توجه کنند که این امر با توجه به شرایط موجود فقط دردسر ساز برای شهروندان و دست اندرکاران درمان است.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا با اشاره به اینکه قطعاً پلیس فتا با انتشار دهندگان این دست فراخوان‌ها برخورد قانونی خواهد کرد، از شهروندان خواست: به هیچ عنوان برای برگزاری مراسم چهارشنبه سوری به این دست دعوت نامه‌ها و فراخوان‌های گردهمایی توجهی نکنند.

این مقام انتظامی یادآور شد: در شرایط موجود قطعاً همکاری شهروندان ماندن در خانه برای مصون ماندن از خطر بیماری و انتشار آن است که همه مسئولان بهداشتی نیز به آن توصیه می‌کنند.

سرهنگ رجبی در توصیه به والدین گفت: برخی افراد سودجو و کج اندیش با آموزش ساخت مواد محترقه و منفجره در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی کودکان و نوجوانان را به خطر می‌اندازند به گونه‌ای که در سال‌های گذشته شاهد بروز حوادثی در ارتباط با ساخت و تولید مواد محترقه بودیم که حتی تلفات جانی داشت.

این مقام مسئول تاکید کرد: خانواده‌ها باید نظارت جدی بر فعالیت فرزندان خود در فضای مجازی داشته باشند و مراقب باشند آنها فریب این دست کانال‌ها و سایت‌های آموزش ساخت مواد محترقه و منفجره را نخورده و جان خود و دیگران را به خطر نیندازند.

وی با بیان اینکه باید کودکان و نوجوانان را تشویق کرد که از حوادث درک خوبی داشته باشند، گفت: توصیه والدین به کودکان و نوجوان در این خصوص که آنها در مقابل مواد محترقه و منفجره و آتش بازی آسیب پذیر هستند، ضروری است و آموزش آسیب پذیری در مقابل خطرات مذکور، از اهمیت خاصی برخوردار است.

سرهنگ رجبی با اشاره به تخلف خرید و فروش مواد محترقه و منفجره در سال‌های اخیر در فضای مجازی، افزود: خریداران این دست کالاها کودکان و نوجوانان هستند که به راحتی در دام کلاهبرداران سایبری افتاده و اطلاعات بانکی یا پول آنها به سرقت می‌رود و در برخی موارد حتی در دام اخاذان و باج‌گیران سایبری گرفتار می‌شوند، که گاهاً جرأت مطرح کردن موضوع با والدین خود را ندارند.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا همراهی والدین با فرزندان خود در این روزها را ضروری خواند و گفت: غفلت از این موضوع می‌تواند باعث آسیب جانی یا مالی برای شما یا فرزندان دلبندتان به همراه داشته باشد که افسوس‌های بعدی فایده و سودی ندارد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو