یکی از موضوعات در قرنطینه، بحث استفاده مطلوب و مفید از زمان است؛ موضوعی که می‌تواند به سان یک توفیق اجباری به روند رشد شخصیت فردی و ترقی اجتماعی جمعی کمک برساند. بر این اساس برخی از هنرمندان همراه با کمپین #در-خانه-می‌مانیم (کمپینی که در روزهای گذشته و در تایید و تشویق مردم به عدم حضور غیرضروری در جامعه و حتی مهمانی و ملاقات‌های فردی شکل گرفته است) توصیه‌هایی را ارائه می دهند که راهگشای مردم در روزهای درخانه ماندن است.

آنچه در ادامه می‌آید صحبت‌های یوسف مرادیان بازیگر سینما و تلویزیون در رابطه با کرونا و موضوعات حول محور آن است.

مرادیان در ابتدا و در اشاره به شیوع کرونا بیان داشت: اتفاقی که این روزها همه ما مردم ایران و جهان با آن درگیر و دست به گریبان هستیم، مقوله ویروس کروناست. مسئله‌ای که این روزها همه ما با آن مواجه ایم و از نزدیک مشاهده‌اش می‌کنیم؛ البته همه اقشار جامعه و همه مردم ما تا جایی که توان دارند و تا آنجایی که می‌توانند، در حال همکاری با سیستم بهداشت و آموزش هستند.

وی با اشاره به لزوم بهره‌گیری از تجربیات و راه‌هایی که سایر کشورها در مقابله با این بحران طی کرده‌اند، ادامه داد: با توجه به این که این اتفاق در چین افتاده است و آنها هم توانسته‌اند که با این موضوع مقابله کنند و این پروسه را پشت سر بگذارند، مطمئناً ما هم می‌توانیم که این پروسه را طی کنیم. شاید آنها تا رسیدن به مرحله یافتن راه‌حل پیشگیری (همانند شیوه شستن مداوم دست‌ها و رعایت فاصله از دیگر افراد و ...) تعداد زیادی مبتلا داشته و به همان نسبت، تعداد زیادی را از دست داده‌اند، موضوعی که می‌تواند به کمک ما بیاید تا از تجربیات آنها برای کنترل و مهار این ویروس و بیماری استفاده کنیم.

هنرپیشه فیلم‌های دوستان (۱۳۷۸)، شبهای تهران (۱۳۷۹)، غزل (۱۳۸۰)، رویای سینما (۱۳۹۰)، متروپل (۱۳۹۲)، یاسین (۱۳۹۲) و ماهورا (۱۳۹۵) گفت: عاقلانه‌ترین کار برای همه ما با توجه به این که قرار است از قواعد و مسائلی که در حیطه بهداشت و درمان تعیین و مطرح شده است، تبعیت کنیم، همین ماندن در محیط خانه است؛ و حالا که قرار است در محیط خانه بمانیم و همه در کنار همدیگر باشیم، بهترین بستر محیط و فرصت فراهم شده است که دست کم بتوانیم از این محیط و فضا و زمان استفاده مفید ببریم.

بازیگر سریال‌های مردان آنجلس (۱۳۷۵)، کلانتر ۳ (۱۳۸۸)، کارگاه علوی ۲ (۱۳۸۸)، و از یادها رفته (۱۳۹۸) تصریح کرد: بشدت امیدوارم و این را از صمیم قلب از خدا می‌خواهیم که نشنویم و شاهد نباشیم که عزیزانی را در این راه از دست بدهیم، واقعاً تلخ و دلخراش است؛ چون همه انسان‌ها دوست دارند که زندگی کنند. هرآنچه خداوند برای ما مقدر کرده است قطعاً رخ خواهد داد ولی این چند صباح را باید در آرامش و سلامت زندگی کرد.

مرادیان خاطر نشان کرد: البته در طول تاریخ و در طول اتفاقاتی که همواره برای انسان‌ها رخ داده است، در نهایت آن فصل‌های تلخ طی شده و پشت سر گذارده شده است و آرامش و امنیت دوبار به جامعه و خانواده و محیط زندگی ما برگشته است؛ موضوعی که قطعاً در این مورد به خصوص هم همین گونه خواهد بود. من ایمان و اطمینان دارم که همه ما با کمک همدیگر این فصل را پشت سر خواهیم گذارد.

وی افزود: به سهم خودم از تمام پزشکان پرستاران و کادر درمان در اقصی نقاط ایران تشکر می‌کنم که واقعاً از جان و دلشان مایه می‌گذارند و با خلوص نیت به عزیزانی که گرفتار و بیمار شده‌اند، خدمت رسانی می‌کنند؛ خداوند را شاکرم که می‌شنویم که بسیاری از این بیماران سلامتشان را بدست می‌آورند و از بیمارستان‌ها مرخص می‌شوند. امیدوارم همگی در کنار هم روزی را جشن بگیریم که انشالله همه خوشحال و در صحت و سلامت بدون هیچ دغدغه و فکر و خیالی خوشحال باشیم که سلامتی و موهبت الهی به سرزمینمان برگشته و ما با هیچ مشکلی دست و پنجه نخواهیم کرد.