واکنش فرماندهی عملیات عراق به تجاوز آمریکا

منبع: برترین ها

67

1398/12/23

18:07


فرماندهی عملیات مشترک عراق با صدور بیانیه ای شدید اللحن به حمله آمریکایی ها علیه مواضع نیروهای عراقی و نیروهای حشد شعبی واکنش نشان داد.

خبرگزاری مهر به نقل از سومریه نیوز: فرماندهی عملیات مشترک عراق امروز با صدور بیانیه ای به حملات اخیر آمریکایی ها علیه مواضع نیروهای عراقی و نیروهای حشد شعبی واکنش نشان داد.

در این بیانیه آمده است: متجاوزان در این حمله یگانهایی از ارتش عراق شامل تیپ ۱۹ تکاوران، مقر تیپ ۴۶ حشد الشعبی و تیپ سوم پلیس بابل در مناطقی از استان بابل شامل «جرف النصر، السعیدات، البهبهانی، تأسیسات صنایع نظامی اشتر و فرودگاه در دست احداث کربلا در جاده کربلا – نجف» را هدف قرار دادند.

در ادامه این بیانیه تصریح شده است: در این تجاوز سه تن از رزمندگان تیپ ۱۹ تکاوران ارتش عراق به شهادت رسیده و چهار نفر مجروح شدند که حال دو نفر از آنها وخیم گزارش شده است. ۲ تن از عوامل گردان ضربت پلیس بابل به شهادت رسیده و دو تن دیگر مجروح شدند. پنج تن از رزمندگان تیپ ۴۶ حشد الشعبی مجروح شدند. یک کارگر غیر نظامی در فرودگاه در دست احداث کربلا به شهادت رسیده و یک تن دیگر مجروح شد.

در این بیانیه آمده است: زیرساخت ها و تجهیزات و سلاح های موجود در همه مقرهایی که مورد حمله جنگنده های آمریکایی قرار گرفته بودند تخریب شدند.

فرماندهی عملیات مشترک عراق در این بیانیه تصریح کرده است که اینها آمار اولیه از خسارت ها و تلفات است. این فرماندهی همچنین این تجاوز به نهاد نظامی عراق را به شدت محکوم می کند و آن را نقض صریح اصل مشارکت و همکاری بین نیروهای امنیتی عراق و طرف هایی می داند که برای این حمله جنایتکارانه نقشه کشیده و آن را اجرا کرده اند وباعث شهادت ومجروح شدن جمعی از رزمندگان عراقی در حین انجام وظیفه شدند.

در این بیانیه تاکید شده است: این بهانه که این حمله پاسخی به حمله به پایگاه نظامی التاجی بوده است، بهانه پوچی بیش نیست و قطعاً باعث متشنج تر شدن اوضاع شده و هیچ کمکی به کنترل اوضاع نمی کند بلکه با متشنج تر کردن اوضاع امنیتی، جان همه را بیش از گذشته به خطر می اندازد. همچنین از آنجا که خارج از اراده دولت عراق است نقض حاکمیت این کشور نیز محسوب و باعث تقویت جریان های غیر قانونی می شود. لذا هیچ کسی حق ندارد خود را جایگزین دولت و حاکمیت ملی و مصوبات قانونی آن کند.

در ادامه این بیانیه تصریح شده است: این تجاوز، نقض صریح همکاری و حاکمیت ملی و تمامیت ارضی و نقض حریم هوایی و حرمت شهروندان عراق است که اگر مهار نشود و حرمت سیاست ها و حاکمیت ملی عراق حفظ نشود، عواقب و تبعات آن در قالب هولناک ترین خطرات، دامان همه را خواهد گرفت.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو