نصرالله پژمانفر در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر پرهیز از هرگونه مسافرت به مشهد مقدس اظهار کرد: پیامی از دفتر مقام معظم رهبری در این‌باره منتشر شد؛ علی رغم اینکه ایشان سال های زیادی به مشهد مشرف شده و در آن جا به تبیین پیام نوروزی و مباحث کلی نظام می پرداختند، اما امسال این کار را انجام ندادند،پس اینبار  نیز این فرمایش و این عمل رهبر معظم انقلاب باید  به عنوان اسوه و الگو از ناحیه همه مردم مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: امروز آمدن و مسافرت به مشهد هم برای مسافرین و هم برای مردم مشهد ضرر دارد؛ نه تنها مشهد بلکه مسافرت به دیگر نقاط چنین وضعیتی دارد؛ من هم به عنوان یک عالم دینی که سال ها در تبلیغ معارف دینی مسئولیت داشتم و هم به عنوان نماینده این شهر  که اطلاعات کافی را در حوزه دارد با وجود اینکه می دانیم آمدن افراد برای زیارت عملی مستحب است می گویم که قطعا در این شرایط سفر به مشهد خطرات زیادی را برای افراد ایجاد می کند.

نماینده مردم مشهد و کلات تصریح کرد: پس تقاضا می‌کنیم اگر افراد قصد دارند به مشهد سفر کنند سفر خود را به تاخیر بیندازند.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ضمن اینکه خانه ماندن را مستلزم مدیریت زمان از سوی خانواده دانست، عنوان کرد: خانه ماندن مخصوصا برای جوانان و نوجوانان اگر برنامه ای نباشد آسیب هایی را به دنبال دارد، پس لازم است بزرگتر ها و خانواده ها این زمان را مدیریت کنند و برنامه هایی را برای این عزیزان در نظر بگیرند.

پژمانفر آخرین وضعیت شهر مشهد را در حوزه کنترل شیوع ویروس کرونا تشریح کرد و گفت: شرایط مشهد نیز متاسفانه مانند شرایط خود کشور است، اگرچه شرایط در مشهد حادتر است؛ چرا که رفت و آمدها، انگیزه برای رفت و آمد، سفرهای درون شهری و برون شهری در مشهد زمینه شیوع بیشتر این بیماری را فراهم می‌کند.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس عنوان کرد: اگرچه با تدابیری که در حوزه بهداشت و درمان انجام شده  نظام مراجعات مورد نظر قرار گرفته شده است؛ یعنی افرادی که احتمال بیشتری را در ابتلا دارند به بیمارستان ها مراجعه کنند، باید توجه کرد که بیمارستان ها خودشان محلی برای شیوع بیماری هستند، پس مردم از مراجعه بی مورد به بیمارستان ها پرهیز کنند.

وی اضافه کرد: اینکه رییس ستاد مبارزه با کرونا را در اختیار وزارت بهداشت و درمان قرار دادند و همراهی نکردن دستگاه های مختلف خود عاملی شده که ما در حوزه لوازم بهداشتی همچون ماسک و مواد ضد عفونی کننده با مشکل روبه رو باشیم.

نماینده مردم مشهدر در پایان گفت: امیدواریم با مشارکت، عنایت و کمک های مردم مردم از این شرایط سختی که بر همه تحمیل شده عبور کنیم.