شبکه خبری سی ان ان روز شنبه گزارش داد: مقامات اطلاعاتی سیا به این شبکه خبری گفتند که یکی از کارکنان این سازمان در حوالی  منطقه واشنگتن دی.سی  آلوده به ویروس کرونا را شناسایی کردند.

این شبکه خبری افزود: سیا اعلام کرده است که ابتلا این مامور به این ویروس در ارتباط با سفرهای (جاسوسی) این سازمان نبوده، همچنین مقر اصلی این سازمان (هنوز) به این ویروس آلوده نشده است.

بنابراین گزارش «تیم بارت» سخنگوی سیا دراین باره گفت: نخستین اولویت سیا تامین امنیت افسران خود بوده و مقید به کار بردن اقدامات لازم بنابر دستور العمل «مرکز کنترل و پیشگیری بیماری ها» (CDC)  است.

این سخنگوی سیا افزود: ماموریت این سازمان همچنین حفظ سلامت نیروها (جاسوسان سیا) در سراسر جهان است.

بسته شدن دفتر خبرگزاری آسوشتیدپرس در پایتخت آمریکا

سی ان ان درحالی از آلوده شدن کارکنان سیا به کرونا در واشنگتن دی.سی خبر می دهد که خبرگزاری آسوشتیدپرس نیز درخبری از بسته شدن دفتر خود در پایتخت آمریکا اطلاع داد و اینکه  این دفتر بطور کامل ضدعفونی شده و از کارکنان خود خواسته است از منزل کار کنند.

کرونا بر ابعاد گسترده ای بر آمریکا تاثیرگذار است

درهمین حال کرونا باعث فلج شدن شرکت هایی هواپیمایی بزرگ آمریکایی مانند امریکن ایرلاینز و دلتا ایرلاینز شده است.

مسئولان خطوط هوایی دلتا با توجه به افت ۴۰ درصد از ظرفیت پروازهای مسافربری خود و اینکه قرار است تا ماه آوریل(اردیبهشت) پروازها به قاره اروپا را متوقف کند، شاهد چنین وضعیتی از حوادث یازده سپتامبر ۲۰۰۱میلادی بدین سو نبوده است.

ترامپ در آمریکا وضعیت فوق العاده اعلام کرد

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا که از ابتدای شیوع این ویروس در آمریکا، مدام  خطر ابتلا شهروندان این کشور  به آن را اندک می دانست اکنون با توجه به افزایش مبتلایان به این ویروس در آمریکا به بیش از دوهزار و  ۵۰۰ مورد و جان باختن ۵۰ نفر، ناگزیر به اعلام وضعیت فقو العاده در آمریکا شد.

طفره رفتن ترامپ از دادن آزمایش کرونا

ترامپ تاکنون با وجود توصیه های پزشکی مبنی بر عدم دست دادن و حضور نیافتن در امکان پر ازدحام، گمانه زنی درباره ابتلا وی به کرونا در محافل رسانه ای را به همراه داشته است روز گذشته  در پاسخ به این سوال که آیا آزمایش کرونا داده است با توجه به اینکه برخی از مهمانان اقامتگاه شخصی وی در مارالاگوی فلوریدا، کرونا مثبت شده اند گفت: من با پزشکان مشورت کرده‌ام گفته‌اند هیچ گونه علائم مربوطه را ندارم.