مصطفی کواکبیان، نماینده مردم تهران در مجلس، در مطلبی در صفحه توییتر خود نوشت: «بارها گفته ام تعطیلی مجلس در اوضاع کرونایی به نفع کشور نیست؛ زیرا کارگران و کارمندان می‌گویند چرا ما باید کار کنیم اما جلسات علنی در اسفند ماه تعطیل باشد!؟ ‌دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا نباید مانع کار مجلس از طریق دیگر راه حل‌ها باشد. مگر خون نمایندگان رنگین‌تر از خون مردم و مدافعان سلامت است!؟»

حال آقای نماینده روبه بهبود است

بنابر گزارش ایسنا، فرزند سید حسن حسینی شاهرودی نماینده شاهرود، به ایسنا گفت: پدرم بعد از اینکه علائمی از ابتلا به ویروس کرونا را داشت برای تشخیص به یک مرکز درمانی مراجعه کرد و تست کرونای ایشان مثبت شد. پس از آن ایشان در منزل قرنطینه شد و با مصرف داروهایی که تجویز شده بود در حال مداواست.

به گفته او، حال نماینده مردم شاهرود در مجلس رو به بهبود است.

منطقه گرمسیری مانع شیوع کرونا نمی‌شود

معین‌الله سعیدی، نماینده منتخب مردم چابهار در مجلس یازدهم، با اشاره به شرایط کنونی استان سیستان و بلوچستان  گفت: اوضاع در استان ما هنوز بحرانی نشده، اما وجود برخی مسائل و تفکرات غلط می‌تواند شرایط را بحرانی کند. تا به حال تنها یک فوتی داشتیم که البته به طور رسمی اعلام نکردند که آیا از کرونا بوده است یا خیر، اما به هر حال مبتلا داشته‌ایم. دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر هم طی نامه‌ای درباره وضعیت چابهار هشدار داد. مساله فعلی این است که با وجود شرایط حساس در چابهار، پروازها به این شهر نه تنها قطع نشده بلکه تعدادش افزایش هم یافته است.

بنابر گزارش اعتمادآنلاین، او ادامه داد: این دیدگاه که کروناویروس در مناطق گرمسیر فعال نیست از اساس اشتباه بوده و از همه مهم‎تر، چابهار علاه بر گرما رطوبت هم دارد و مردم به این مساله توجه نمی‌کنند که رطوبت بر رشد ویروس تاثیر زیادی می‌گذارد. البته چند روزی است که عبور و مرورهای زمینی کمی کنترل می‌شود، اما پروازها سر جای خود باقی مانده و بیشتر هم شده‌اند.

وی افزود: در واقع اتفاقی که برای استان‌های شمالی افتاد، اگر پیشگیری‌ها انجام نشود، برای سیستان و بلوچستان رخ می‌دهد و چابهار هم به عنوان مقصد گردشگری الان در معرض خطر قرار دارد. به همین دلیل مردم شریف ایران را خطاب قرار می‌دهم و از آنها می‌خواهم که فعلاً به این استان سفر نکنند. اگرچه همیشه مردم چابهار مهمان‌پذیر بوده و رونق اقتصادی خودشان را هم در گرو حضور گردشگران می‌دانند، اما در حال حاضر اصلاً امکان پذیرایی مهیا نیست. بازارها بسته و هتل‌ها تعطیل شده‌اند. خواهشمندم زمان سفر خودشان را به روزهای بعد از کرونا موکول کنند.

مردم به مشهد سفر نکنند

نصرالله پژمانفر، با تاکید بر پرهیز از هرگونه مسافرت به مشهد مقدس گفت: پیامی از دفتر مقام معظم رهبری در این‌باره منتشر شد؛ علی رغم اینکه ایشان سال های زیادی به مشهد مشرف شده و در آن جا به تبیین پیام نوروزی و مباحث کلی نظام می پرداختند، اما امسال این کار را انجام ندادند،پس اینبار  نیز این فرمایش و این عمل رهبر معظم انقلاب باید  به عنوان اسوه و الگو از ناحیه همه مردم مورد توجه قرار گیرد.

بنابر گزارش ایسنا، وی افزود: امروز آمدن و مسافرت به مشهد هم برای مسافرین و هم برای مردم مشهد ضرر دارد؛ نه تنها مشهد بلکه مسافرت به دیگر نقاط چنین وضعیتی دارد؛ من هم به عنوان یک عالم دینی که سال ها در تبلیغ معارف دینی مسئولیت داشتم و هم به عنوان نماینده این شهر  که اطلاعات کافی را در حوزه دارد با وجود اینکه می دانیم آمدن افراد برای زیارت عملی مستحب است می گویم که قطعا در این شرایط سفر به مشهد خطرات زیادی را برای افراد ایجاد می کند.

نماینده مردم مشهد و کلات تصریح کرد: پس تقاضا می‌کنیم اگر افراد قصد دارند به مشهد سفر کنند سفر خود را به تاخیر بیندازند.