اکبر رنجبرزاده، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، از حضور سه تن از نمایندگان مجلس در جلسات ستاد مقابله با کرونا خبر داد. 

وی افزود : طبق تصمیم رئیس مجلس مقرر شده که بنده و آقایان پزشکیان و قاضی زاده هاشمی، نماینده مشهد در جلسات ستاد ملی مقابله با حضور داشته باشیم. جلسات ستاد ملی مقابله با کرونا در برخی موارد به صورت آنلاین برگزار می‌شود و ما سه نماینده مجلس نیز در این جلسات حضور مجازی داریم. 

رنجبرزاده ادامه داد: گزارش هایی به صورت روزانه از اقدامات ستاد مقابله با کرونا به اطلاع رئیس مجلس میرسد. مقرر شده که بنا به صلاحدید رئیس مجلس گزارش های ستاد ملی مقابله با کرونا به اطلاع نمایندگان مجلس نیز برسد.

درخواست برخی از نمایندگان برای اختصاص حقوقشان به منظور مقابله با کرونا

اسدالله عباسی، سخنگوی هیئت رئیسه مجلس مجلس شورای اسلامی، هم با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور گفت: برخی از نمایندگان از هیئت رئیسه مجلس درخواست داشتند که سازو کاری فراهم شود تا نمایندگان بخشی از حقوق خود را برای خرید اقلام بهداشتی به منظور مقابله با ویروس کرونا اختصاص دهند.

بنابر گزارش تسنیم، وی با بیان اینکه جلسات علنی مجلس به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزار نمی‌شود بنابراین درخواست نمایندگان به صورت مکتوب به دست هیئت رئیسه نرسیده است، افزود: همچنین این نمایندگان مشخص نکرده‌اند که می‌خواهند چه میزان از حقوقشان و به چه صورت برای خرید تجهیزات بهداشتی به منظور مقابله با ویروس کرونا اختصاص یابد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس تصریح کرد: با توجه به اینکه تعدادی از نمایندگان برای این اقدام داوطلب شده هیئت رئیسه این آمادگی را دارد تا شرایط را برای اختصاص حقوق آنها برای خرید اقلام بهداشتی مورد نیاز مردم اختصاص دهد.

عباسی تاکید کرد: در صورتی که درخواست نمایندگان و همچنین میزان اختصاص حقوقشان برای مقابله با شیوع ویروس کرونا به صورت مکتوب به هیئت رئیسه برسد در جلسه بعدی این هیئت درباره فراهم کردن ساز و کارهای لازم برای این کار تصمیم گیری می شود.