واکنش معاون روحانی به نامه ذوالنوری

منبع: برترین ها

99

1398/12/25

00:25


معاون پارلمانی رییس جمهوری گفت: رییس جمهوری شخصا مسائل مربوط به مدیریت بحران کرونا را در طول شبانه روز پیگیری می‌کند.

ایرنا: معاون پارلمانی رییس جمهوری گفت: رییس جمهوری شخصا مسائل مربوط به مدیریت بحران کرونا را در طول شبانه روز پیگیری می‌کند.

حسینعلی امیری ضمن اشاره به نامه مجتبی ذوالنوری به روحانی درباره مدیریت بحران کرونا در کشور افزود: رییس جمهور شخصا مسائل مربوط به مدیریت بحران کرونا را مستمرا در طول شبانه روز پیگیری می کند و اولویت اول دولت، مدیریت بحران کرونا و حفظ جان شهروندان است.

وی با بیان این که تقریبا همه کشور و استان‌ها درگیر این ویروس شده‌اند، گفت: دولت از همان روزهای اول شیوع ویروس کرونا در چین، با تمام توان تلاش کرد تا از شیوع ویروس کرونا در کشور جلوگیری کند و براین اساس امکانات درمانی و بهداشتی را تا حدی که در توان داشت، تهیه کرد.

واکنش معاون روحانی به نامه ذوالنوری

امیری یادآور شد: در همان روزهای اول چندین جلسه دولت به موضوع کرونا اختصاص پیدا کرد. همچنین مراکز پزشکی تجهیز شده و برخی بیمارستان‌ها مختص مقابله با کرونا شده‌اند. به دستور رییس جمهور چند بار اعتبارات ویژه به وزارت بهداشت اختصاص یافته است.

معاون پارلمانی رییس جمهور اضافه کرد: اعضای دولت موظف شدند که به وزیر بهداشت کمک کرده و همه امکانات دستگاه‌های اجرایی در اختیار وزیر بهداشت و این وزارتخانه قرار گیرد. اعضای دولت هم موظف شدند امکاناتی که دکتر نمکی می‌خواهد را تهیه و تامین کنند.

وی خاطرنشان کرد: با پیچیده تر شدن شرایط، ستاد مدیریت کرونا تشکیل و با نظر شورای عالی امنیت ملی، تصمیم این ستاد برای کل دستگاه‌های نظام لازم‌الاجرا شد. با دستور رهبری هم بخش‌های زیرمجموعه دفتر ایشان به کمک آمدند و در مجموع برای مدیریت بحران کل نظام بسیج شدند.

امیری تاکید کرد: آنچه اهمیت دارد، همراهی مردم و درک درست جامعه از خطر این ویروس است؛ زیرا مادامی که مردم کمک، همراهی و همکاری کافی را نداشته باشند، امکانات دولتی اثربخشی کافی را نخواهد داشت. درخواست دولت از مردم همکاری، مراعات پروتکل‌های مدیریت بحران کرونا، رعایت دستورالعمل‌های ابلاغی از ناحیه وزارت بهداشت، مراعات بهداشت شخصی برای قطع زنجیره انتقال کروناست و این مسائل با همکاری مردم محقق می‌شود.

وی همچنین با اشاره به قدردانی رییس جمهوری از رهبر انقلاب اسلامی برای صدور فرمان فعال شدن قرارگاه بهداشتی و درمانی نیروهای مسلح گفت: با صدور فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی برای فعال شدن قرارگاه ستاد مشترک، امکانات نیروهای مسلح به طور کامل و دقیق برای مقابله با این ویروس وارد عمل خواهد شد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو