بسته حمایتی کرونا چقدر است | بسته حمایتی کرونا به چه کسانی تعلق میگیرد

منبع: سماتک

176

1398/12/25

02:49


بسته حمایتی کرونا چقدر است | بسته حمایتی کرونا به چه کسانی تعلق میگیرد

بسته حمایتی کرونا چقدر است

سبد حمایتی کرونا به تعدادی از خانوار‌های اقشار آسیب پذیر پرداخت می شود که در اینجا مبلغ بسته حمایتی دولت جمهوری اسلامی ایران آورده شده است. مبلغی که برای این طرح در نظر گرفته شده است بین دویست تا ششصد هزار تومان است که به خانواده های کم درآمد و اقشار آسیب پذیر پرداخت خواهد شد. تاکنون زمان واریز بسته حمایتی کرونا اعلام نشده است و قرار است تعداد 2 بسته حمایتی کرونا به کسب و کارهای آسیب دیده و کم درآمد پرداخت شود.

 

دولت دو بسته حمایتی برای شاغلان فاقد درآمد ثابت در دستور کار دارد یکی بحث خرید اعتباری به گونه‌ای که کارگران ساختمانی و کارگران فصلی و روزمزد و دستفروشان و رانندگان تاکسی و کارگران رستوران‌ها می‌توانند یک تا دو میلیون تومان خرید اعتباری انجام دهند. بسته حمایتی کرونا برای خانوار یک نفره 200 هزار تومان، خانوار دو نفره 300 هزار تومان، خانوار سه نفره 400 هزار تومان، چهار نفره 500 هزار تومان و خانوار پنج نفره یا بیشتر رقم 600 هزار تومان خواهد بود.

بسته حمایتی کرونا چقدر است | بسته حمایتی کرونا به چه کسانی تعلق میگیرد

بسته حمایتی کرونا به چه کسانی تعلق میگیرد

دولت دو بسته حمایتی برای شاغلان فاقد درآمد ثابت در دستور کار دارد یکی بحث خرید اعتباری به گونه‌ای که کارگران ساختمانی و کارگران فصلی و روزمزد و دستفروشان و رانندگان تاکسی و کارگران رستوران‌ها می‌توانند یک الی دو میلیون تومان خرید اعتباری انجام دهند. در برآورد اولیه در حدود سه میلیون خانوار مشمول این طرح شناسایی شده اند و این تسهیلات با کارمزد چهار درصد است و پس از ثبت نام متقاضیان و استحقاق سنجی افراد، به نوبت پرداخت خواهد شد، در مرحله دوم حدود یک و نیم میلیون خانواری که حتی دارای درآمد متغیر هم نداشتند توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها شناسایی شده اند و در هفته آینده اولین بسته حمایتی را دریافت خواهند کرد.

بسته حمایتی کرونا چقدر است | بسته حمایتی کرونا به چه کسانی تعلق میگیرد

یارانه کرونا کی واریز میشود

زمان دقیق واریز یارانه کرونا هنوز مشخص نشده است و به احتمال زیاد برای تعداد خانوارهایی که نیاز به بسته حمایتی کرونا دارند خیلی زود این واریز انجام می شود. نخستین بسته حمایتی کرونا در روزهای آینده به حساب سرپرستان خانوارهای اشاره شده واریز خواهد شد. در پایان باید بگوییم اینکه کرونا تا کی ادامه دارد هنوز مشخص نیست و به تازگی کشور ترکیه هم به لیست کشورهای درگیر کرونا اضافه شده است و لزوم رعایت مراقبت های بهداشتی بسیار ضروری است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو