زیباترین دریاچه های جهان | انعکاس آسمان در آب هایی آرام

زیباترین دریاچه های جهان | انعکاس آسمان در آب هایی آرام


منبع: همگردی

310

1398/12/25

03:12


دریاچه ها گاهی آنقدر بزرگ هستند که دریا نام می گیرند، مانند دریای خزر. در کره خاکی یکی از جالب ترین و جذاب ترین جلوه های طبیعت، دریاچه ها هستند که به آب های آزاد راه ندارند. این پهنه های آبی که بر اثر فعالیت های طبیعی زمین و جغرافیایی بوجود آمده اند، آنقدر جالب و جذابند که انسان را به سمت خود می کشانند. انسان ها به جهانگردی، آرامش، منظره های چشم نواز و زیبا و آب های آرام احتیاج دارند. گنجینه های طبیعی مانند کم ارتفاع ترین دشت های کالیفرنیا، ارتفاعات تبت و شگفت انگیزترین دریاچه های جهان‏ همه را به خود جذب می کنند. در اینجا، تعدادی از زیباترین دریاچه های جهان را به شما عزیزان معرفی می کنیم.

شگفت انگیزترین دریاچه های جهان‏

دریاچه پی تو (Peyto)

این دریاچه که از زیباترین دریاچه های جهان بوده، از یخچال های طبیعی به وجود آمده و نامش را از راهنمایان قدیمی منطقه بنف به نام بیل پی تو ( Bill Peyto ) گرفته است. این زیبایی طبیعی در ارتفاع 1860 متری قرار گرفته و در قدیمی ترین پارک ملی کانادا یعنی پارک ملی بنف (Banff National Park) واقع شده است. پی تو جز زیباترین دریاچه های جهان بوده و این زیبایی، مربوط به رنگ آبی فیروزه ای خاص و قرار گرفتن در رشته کوه راکی است که باعث شده تا با بقیه دریاچه ها تفاوت داشته باشد. قله کمان (Bow Summit) بهترین زاویه برای دیدن دریاچه است. در ماه های جولای، آگوست و سپتامبر می توانید نیم مایل از این کوه بالا بروید تا از هیاهوی گردشگران دور شده و منظره دریاچه را بهتر ببینید.

دریاچه پی تو (Peyto)

دریاچه پی تو (Peyto) 2

دریاچه آرخنتینو (Argentino)

این دریاچه که یکی از جذاب ترین شگفتی های طبیعت و بزرگترین دریاچه آب شیرین در آرژانتین بوده، عمقی بیشتر از 500 متر دارد. دریاچه آرخنتینو را کوه های پوشیده از برف و یخچال ها احاطه کرده اند و باعث به وجود آمدن مناظر زیبایی شده اند. ویژگی هایی که این دریاچه را برای ماهیگیری مشهور کرد، وجود ماهی هایی چون ماهی خاردار، قزل آلا دریاچه ای و قزل آلای رنگین کمان است. فصل تابستان بهترین زمان برای دیدن این مناظر و همینطور شرکت در فعالیت های ورزشی گوناگون بشمار می آید. این مورد از شگفت انگیزترین دریاچه های جهان‏ دارای جاذبه هایی چون یخچال طبیعی پریتو مرنو (Perito Moreno) و 14 مجموعه باستان شناسی است.

دریاچه آرخنتینو (Argentino)

دریاچه آرخنتینو (Argentino) 2

دریاچه بایکال (Baikal)

دریاچه بایکال که از بزرگترین دریاچه های جهان بوده، در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. این دریاچه 25 تا 30 میلیون سال عمر دارد و 1637 متر عمق. بایکال در جنوب سیبری واقع شده و طولی معادل 395 مایل و عرضی برابر با 49 مایل دارد. این دریاچه بزرگترین دریاچه آب شیرین جهان بوده که مجموع آبهای آن از پنج دریاچه آب شیرین آمریکا نیز بیشتر هست. دریاچه بایکال را مروارید سیبری می نامند. در تابستان و زمستان دو منظره زیبا و متفاوت از هم را در این دریاچه می توان دید و بهترین زمان برای سفر به این دریاچه، ماه مارس تا آوریل است.

دریاچه بایکال (Baikal)

دریاچه بایکال (Baikal) 2

دریاچه Yamdrok

این دریاچه یکی از سه دریاچه مقدس در تبت بوده و دارای 45 مایل طول هست. زائران و گردشگران زیادی از این دریاچه بازدید می کنند و اهالی این منطقه بر این باورند که در صورت خشک شدن این دریاچه آب شیرین، تبت دیگر قابل سکونت نیست. یامدروک که دارای رنگ های زیبایی بوده، در زمستان یخ می زند و اگر در این فصل به تبت سفر کنید، نمی توانید رنگ های متفاوت و زیبای دریاچه را ببینید. پس، بهترین زمان برای بازدید از این دریاچه، ماه های می تا سپتامبر بشمار می آیند.

دریاچه Yamdrok

دریاچه Yamdrok 2

دریاچه Riffelsee

این دریاچه آلپی که در ارتفاع 2757 متری واقع شده، در شهر Zermatt و در کانتون Valais کشور سوئیس قرار دارد. در نزدیکی این دریاچه ایستگاه قطاری به نام Rotenbodenn در خط آهن Gornergratbahn وجود داشته که بعد از پیاده شدن از این قطار، تنها با 10 دقیقه پیاده روی می توان انعکاس کوه ماترهورن (Matterhorn) را در این دریاچه مشاهده کرد و همین منظره است که دریاچه ریفلسی را از بقیه دریاچه ها متمایز ساخت. بهترین زمان برای بازدید از این منظره زیبا، ماه جولای تا اکتبر بشمار می آید.

دریاچه Riffelsee

دریاچه Riffelsee 2

دریاچه کومو (Como)

این دریاچه که زیباترین دریاچه های اروپاست و در لمباردی (Lombardy) واقع شده، یکی از عمیق ترین دریاچه های اروپا بشمار می آید. کومو از زمان روم باستان توجه همگان را به خود جلب کرد. ویلاهای مجلل و با شکوه، آب و هوای مدیترانه ای و بی نظیرترین چشم انداز های طبیعی که در کنار این دریاچه وجود دارند، آن را به جذاب ترین منطقه گردشگری دنیا تبدیل کرده اند. ثرروتمندان زیادی در ویلاها و کاخ های باشکوه این دریاچه زندگی می کنند که می توان از آن جمله مدونا، جرج کلونی، سیلوستر استالونه، رونالدینیو و جانی ورساچه را نام برد. از معروف ترین شهرهای موجود در کنار این دریاچه، می توان به Bellagio ،Menaggio و Varenna اشاره کرد. ورزش های آبی، پرواز بر فراز دریاچه یا اسکی در فصل زمستان نیز از تفریحات این مکان زیبا هستند. بهترین زمان برای بازدید از دریاچه کومو، ماه های جولای و سپتامبر بشمار می آید.

دریاچه کومو (Como)

دریاچه کومو (Como) 2

دریاچه Moraine

این دریاچه زیبا هم که در پارک ملی بنف قرار دارد، Moraine نام دارد و در ارتفاع 1885 متری واقع شد. معنای نام این دریاچه، یخرُفت است، اما برخلافش نامش، از یک سنگ ریزش یا rockfall تشکیل شد. عکس این دریاچه زیبا، دو بار در سال های 1969 و 1979 بر روی اسکناس های 20 دلاری کانادا نقش بست. یکی از معروف ترین مسیرهایی که به دریاچه می رسند، Rockpile است. بهترین زمان برای بازدید از این منطقه ماه های جولای، آگوست و سپتامبر بشمار می آیند.

دریاچه Moraine

دریاچه Moraine 2

دریاچه مونو (Mono)

از زیباترین دریاچه های جهان می توان به مونو اشاره کرد. این دریاچه که راه خروجی ندارد، میزان نمک بالایی داشته و قدیمی ترین دریاچه در آمریکای جنوبی محسوب می شود. مونو که در شرق پارک ملی یوسیمیت (Yosemite National Park) قرار دارد، مأمنی برای بسیاری از پرندگان مهاجر هست. با سفر به این منطقه شاهد ویژگی هایی چون صخره های آهکی زیبا هستید؛ گویی که در این سیاره نیستید و شاهد پرندگان متعددی از نزدیک خواهید بود. بهترین تفریح در این دریاچه، قایقرانی بوده که بهتر است در آن شرکت کنید و بهترین زمان برای بازدید از این دریاچه، زمان طلوع خورشید است.

دریاچه مونو (Mono)

دریاچه پنج گل (Five Flower Lake)

دریاچه پنج گل که یکی از مشهورترین و عجیب ترین دریاچه های جهان و مقاصد توریستی در چین است. نام این دره در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید. زیباترین منظره این دریاچه، تصویر درختان بر روی آب بسیار زلال دریاچه بوده که بسیار منحصر به فرد است. بهترین زمان برای بازدید از این منطقه، ماه های سپتامبر، اکتبر و نوامبر بشمار می آیند.

دریاچه پنج گل (Five Flower Lake)

دریاچه Emerald

این دریاچه که در پارک ملی Yoho قرار دارد، بزرگترین دریاچه در میان 61 دریاچه موجود در این پارک است. از فعالیت های تفریحی بسیار جذاب که در فصول تابستان و زمستان در این دریاچه انجام می شوند، می توان به اسکی و قایقرانی اشاره کرد. بخشی از زیبایی خارق العاده این مورد از شگفت انگیزترین دریاچه های جهان‏، رنگ آبی فیروزه ایش است. اما، اگر در فصل زمستان به این منطقه سفر کنید، آب این دریاچه یخ زده و از دیدن زیبایی رنگش محروم خواهید شد. بهترین زمان برای بازدید از این منطقه، ماه های جولای، آگوست و سپتامبر هستند.

دریاچه Emerald

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو