ماسک‌های طبیعی برای نوروز

132

1398/12/25

15:39


ماسک‌های طبیعی برای نوروز

سلامت نیوز: فصل بهار و آغاز نوروز فصل تازگی و طراوت است و هر چیزی در طبیعت جان تازه‌ای می‌گیرد. بنابراین، این فصل بهترین زمان برای جوان‌سازی و رطوبت بخشیدن پوست به موهای سرتان است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از زندگی آنلاین، فصل بهار و آغاز نوروز فصل تازگی و طراوت است و هر چیزی در طبیعت جان تازه‌ای می‌گیرد. بنابراین، این فصل بهترین زمان برای جوان‌سازی و رطوبت بخشیدن پوست به موهای سرتان است. بدین منظور، در این مقاله، یکسری از ماسک‌های کاملاً طبیعی و خانگی معرفی‌شده که در ایجاد درخشندگی پوست و طراوت و استحکام موی سر شما بسیار مؤثر است.

لوسیون رفع خستگی و التهاب پلک‌ها

مواد لازم:

بذر شنبلیله 20 گرم

آب مقطر 150 سی‌سی

عرق گل‌بهار 40 سی‌سی

طرز تهیه: بذر شنبلیله را طوری آسیاب کنید که به پودر تبدیل شود. سپس آب مقطر در حال جوشیدن را روی آن بریزید و با در بسته قرار دهید تا سرد شود. سپس عرق گل‌بهار را به آن اضافه نمایید. لازم است محلول در شیشه تیره با در بسته در محیط خنگ نگهداری شود.

دوتکه پنبه را به این محلول آغشته کند و روی پلک چشم‌بسته قرار دهید، سپس دستمال تیره‌رنگی را روی پنبه‌ها قرار دهید تا چشم استراحت کند، این کار را هرروز تا رفع التهاب و خشکی هرروز به مدت 20-25 دقیقه قرار دهید.

ماسک عسل برای درخشانی موها

مواد لازم:

عسل: 2 قاشق غذاخوری / لیموترش تازه1 عدد

طـرز تهیه: عسل و آب لیمو ترش تازه را با هم مخلوط کنید به‌طوری‌که عسل کاملاً حل شود. سپس، ماسک را به موها بمالید و با یک شانه، موهایتان را به‌صورت مورب کاملاً شانه بزنید. بعد از 10 الی 15 دقیقه، آن‌ها را با شامپو و نرم‌کننده بشویید.

زیبایی ناخن با مخلوط پیشنهادی

مواد لازم

آب آناناس 4 قاشق سوپ‌خوری

سرکه‌ انگور 1 قاشق چای‌خوری

زرده‌ تخم‌مرغ 1 عدد

طـرز تهیه: آب آناناس، سرکه انگور و زرده تخم‌مرغ را خوب مخلوط‌کنید. بعد ناخن‌ها را به مدت نیم ساعت در‌ آن فروببرید و دقیقه‌ای دو بار این کار را تکرار کنید تا نتیجه درخشان آن را پس از یک ماه ببینید.

روش تهیه ماسک عسل و شا‌ه‌توت

مواد لازم

شاه‌توت تازه 100 گرم

بادام 1 قاشق غذاخوری

عسل 1 قاشق غذاخوری

زرده تخم‌مرغ 1 عدد

طـرز تهیه: شاه‌توت‌ها را له کرده، عسل، و سپس زرده تخم‌مرغ را به آن اضافه و خوب مخلوط‌کنید. درنهایت بادام ‌آسیاب‌شده افزوده شود. مخلوط حاصل را به مدت 35 دقیقه روی صورت و گردن و سینه قرار دهید و سپس با آب ولرم بشویید. این ماسک باعث می‌شود منافذ پوستی که بیش‌ازحد بازشده‌اند، به حالت طبیعی برگردند. از طرفی دیگر باعث طراوت و ایجاد صافی و کشیدگی در پوست می‌شود. این مقدار ماسک جهت استفاده کل صورت و گردن و سینه است. می‌توانید در صورت تمایل به نسبت‌های کمتر آن را تهیه کنید.

یادآوری: این ماسک برای پوست‌های معمولی و خشک مناسب است.

ماسک عسل

مواد لازم

‌عسل 1 قاشق سوپ‌خوری

زرده‌ تخم‌مرغ 1 عدد

ماست 4 قاشق سوپ‌خوری

سرکه قاشق سوپ‌خوری

خامه 1 قاشق سوپ‌خوری

آب‌گوجه‌فرنگی قاشق سوپ‌خوری

طـرز تهیه: عسل را به روش بن ماری حرارت دهید تا روان شود. بعد زرده تخم‌مرغ، ماست،‌ سرکه، خامه و آب گوجه‌فرنگی را بیفزایید و خوب هم بزنید تا روان شود و حالت کرم به خودش بگیرد. چنانچه تمایل به کم کردن چربی آن دارید، حجم ماست را به 5-6 قاشق سوپ‌خوری برسانید.

یادآوری: این کرم، جهت پوست‌های معمولی و کم‌چرب، برای استفاده روزانه مناسب است.

ماسک لطیف کننده سیب

مواد لازم

پودرمخمر 1 قاشق غذاخوری

آب سیب تازه2 قاشق غذاخوری

ماست‌معمولی1 قاشق غذاخوری

(در صورت استفاده از سیب رنده شده 3 قاشق غذاخوری)

طـرز تهیه:پودر مخمر را با آب سیب کاملاً حل کنید و سپس ماست را به آن اضافه نمایید و خوب به هم بزنید تا خمیری یکدست به دست آید. آنگاه پوست صورت را کاملاً تمیز کرده و مخلوط را به مدت 20 دقیقه روی صورت قرار دهید و سپس با آب ملایم بشویید.

یادآوری: این ماسک برای انواع پوست‌ها قابل‌استفاده می‌باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو