طرز تهیه گردوی بو داده با دو روش متفاوت و نحوه مزه دار کردن آن

طرز تهیه گردوی بو داده با دو روش متفاوت و نحوه مزه دار کردن آن


منبع: آرگا

132

1398/12/25

20:34


گردو یکی از تنقلات پر خاصیت و مقوی است و جزء مغزهایی است که طعم آن با مزه دار کردن و بو دادن فوق العاده می شود در این مقاله به شما عزیزان طرز تهیه گردوی بو داده را آموزش خواهیم داد.

گردو یکی از انواع آجیل هایی می باشد که بو دادن آن تاثیر زیادی در خوشمزه تر شدنش دارد گردو به دلیل خشک بودن و همچنین حس بدی که در دهان ایجاد می کند برخی از افراد از مصرف این آجیل مقوی خودداری می کنند که با بو دادن گردو دیگر نگران این موضوع نخواهید بود زیرا ،با طعم بی نظیری که به خود می گیرد طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است.

نحوه تهیه گردوی بو داده

مواد لازم جهت مزه دار کردن گردو

  • گردو
  • کره
  • بطری اسپری

روش مزه دار کردن گردو :

ابتدا گردوها را مغز کنید و سعی کنید که در زمان مغز کردن گردو سالم باشد و خرد نشوند زیرا با مغزهای سالم نتیجه بهتری را به دست خواهید آورد، حالا گردو ها را با کمی کره آب شده و کمی نمک مخلوط نمایید زیرا نمک سبب خوش طعم شدن طعم آن و کره نیز مانع از چسبیدن گردو به تابه می شود در همین مرحله در صورت تمایل می توانید از چاشنی های دیگری نیز استفاده نمایید و می توانید به جای کره از روغن پخت و پز استفاده نمایید پس از پایان مزه دار کردن گردو با دو روش متفاوت می توانید به سراغ بو دادن گردو بروید.

روش های تهیه گردوی بو داده

روش اول: طرز تهیه گردوی بو داده در تابه

در نحوه تهیه گردوی بو داده ابتدا یک تابه بزرگ را به مدت پنج دقیقه بر روی حرارت متوسط گرم نمایید حالا گردو های مزه دار شده را داخل تابه ریخته تا به صورت خشک بو داده شوند، گردو ها را باید از پوست خارج کرده و از وسط نصف کرده باشید در صورت تمایل می توانید کمی روغن زیتون را به آن بیافزایید.

آموزش تهیه گردوی بو داده

در این مرحله از طرز تهیه گردوی بو داده مرتب گردو ها را هم زده و چرخانده تا اطمینان حاصل نمایید که همه گردو ها به شکل یکسان بو داده می شوند و البته از سوختن شان نیز جلوگیری نمایید به مدت پنج دقیقه بو دادن را ادامه دهید.

گردو ها باید بوی تفت دادگی بدهند و شروع به قهوه ای رنگ شدن کنند سپس حرارت را خاموش کرده و اجازه دهید گردو های بو داده شده خنک شوند.

روش دوم: بو دادن گردو در فر

ابتدا فر را بر روی حرارت ۱۹۱ درجه سانتی گراد گرم نمایید و گردو ها داخل سینی بچینید باید پوست آن ها را خارج کرده و از وسط نصف نمایید حالا اجازه دهید به مدت ده تا پانزده دقیقه داخل فر بماند.

زمانی که شروع به تغییر رنگ به قهوه ای کردن و بوی تفت دادگی شان به مشام تان رسید کار بو دادن گردو ها به پایان رسیده است و البته مرتب چک کنید تا نسوزند.

طرز تهیه گردوی بو داده با طعم بی نظیر

در مرحله آخر از طرز تهیه گردوی بو داده حالا گردو ها را از داخل فر بیرون آورده و پیش از مصرف آن را داخل بشقاب ریخته و اجازه دهید خنک شود، نوش جان.

نکات تکمیلی :

۱.به منظور تهیه گردو بو داده تند می توانید پیش از بو دادن کمی کره، کمی فلفل قرمز تند و زیره سبز یا فلفل سیاه اضافه نمایید.

۲. در صورتی که نمی خواهید همه مغز گردو ها یک مرتبه استفاده کنید می توانید آن ها را داخل مکانی خنک و خشک و دور از نور خورشید نگهداری نمایید.

۳. جهت تهیه گردوی بو داده با طعم سبزیجات می توانید پیش از بو دادن به آن کمی کره، کمی رزماری یا سیر بیافزایید.

۴. برای بو دادن مغز گردو داخل فر می توانید کف سینی فر را با فویل کاغذ مومی بپوشانید تا آسان تر و سریع تر قابل تمیز شدن باشد.

امیدواریم از آشپزی این بخش نهایت لذت را برده باشید و با طریقه بو دادن مغز گردو به خوبی آشنا شده باشید به منظور آشنایی با طرز تهیه انواع دسر و پیش غذا بر روی لینک کلیک نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو