نحوه ثبت‌نام برای تسهیلات کرونا ‏

78

1398/12/26

17:51


نحوه ثبت‌نام برای تسهیلات کرونا ‏

سلامت نیوز:دولت برای اقشار آسیب‌پذیر یارانه کرونا واریز می‌کند. این خبری است که حسن روحانی، ‏رئیس جمهوری اعلام کرده است و البته محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه هم گفته است ‏که نخستین کمک‌ها از روز سه‌شنبه واریز می‌شود.با این حال بسیاری از مردم نمی‌دانند که برای ‏دریافت این یارانه باید چگونه ثبت‌نام کنند؟


چگونه ثبت‌نام کنیم؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه شهروند ،یارانه کرونا قرار است برای دهک های اول و دوم یعنی افراد زیر پوشش نهادهای حمایتی مانند کمیته ‏امداد و بهزیستی واریز شود. دولت رقم این یارانه را بین ٢٠٠ تا ٦٠٠ هزار تومان در ماه و بر اساس ‏تعداد اعضای خانوار اعلام کرده است. علاوه بر این وام‌هایی با کارمزد ٤درصد و دوره ‏بازپرداخت چهارساله در اختیار این افراد قرار بگیرد.

‏ عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی درباره این وام‌ها هم توضیح داده است: «در جلسه ‏ستاد اقتصادی دولت مقرر شد تا ۴ میلیون خانواری که کسب و کار آنها آسیب دیده است بین یک تا ‏٢میلیون وام در اختیار آنها قرار داده شود و اقساط آنها نیز از مبلغ یارانه آنها برداشت می‌شود.» ‏رئیس کل بانک مرکزی درباره این حمایت‌ها گفت: «ما به رابطه حقوقی کسی که چک کشیده و کسی که ‏باید دریافت کند کاری نداریم و آن سر جای خودش باقی است.

اما طبق قانون بانک‌ها ضوابطی داشتند ‏و فردی که چکش برگشت می‌خورد را محروم می‌کردند اما در این جلسه تصمیم گرفته شده تا از یکم ‏اسفند ماه سال جاری تا پایان اردیبهشت ماه سال ۹۹ اگر چک کسی برگشت بخورد به دلیل برگشت ‏چک از خدمات بانکی محروم نمی‌شود و می‌تواند بقیه خدمات بانکی را دریافت کند.‏»

او ادامه داد: «همچنین اگر چک کسی پانزدهم یا بیست‌ونهم اردیبهشت ماه هم برگشت بخورد می‌تواند خدمات بانکی ‏را در این مدت دریافت کند و تا سه ماه هم فرصت دارد برای رفع اثرچک اقدام کند.‏» بر اساس گزارش تجارت‌نیوز ثبت‌نام متقاضیان برای دریافت تسهیلات یک تا ٢میلیون تومانی ‏حمایتی برای مشاغل آسیب‌دیده از کرونا از دیروز آغاز شده است. ‏طبق اعلام قبلی، برای پرداخت این تسهیلات باید در ابتدا وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با ‏اصناف و اتحادیه‌ها افراد مشمول را شناسایی کند؛ از این رو قرار بوده از یکشنبه بیست‌وپنجم اسفند ماه سامانه ‏ثبت‌نام متقاضیان آغاز شود.

با توجه به اینکه باید در ابتدا این افراد ثبت‌نام و شناسایی شوند، مسئولان ‏سازمان برنامه و بودجه می‌گویند تا انتهای اسفند یا هفته ابتدایی فروردین بسته‌های حمایتی این گروه ‏پرداخت خواهد شد‎. بنابراین، این افراد باید برای دریافت تسهیلات‎ ‎نام‌نویسی کنند.

محمد شریعتمداری، وزیر تعاون ، کار و ‏رفاه اجتماعی درباره نحوه ثبت‌نام این افراد گفته است کارگران شغل از دست داده مشمول قانون کار ‏برای درخواست بیمه بیکاری نیاز به مراجعه حضوری ندارند. به گفته شریعتمداری، به منظور رعایت مهلت قانونی بیمه بیکاری، کارگران مشمول می‌توانند به ‏سامانه‎ ‪bimebikari.mcls.gov.ir‬ ‎مراجعه کنند‎.‬

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو