افزایش ضریب هوشی در کودکان با این 5 روش ساده

افزایش ضریب هوشی در کودکان با این 5 روش ساده


منبع: مینویسم

125

1398/12/26

20:20


افزایش ضریب هوشی در کودکان با این 5 روش ساده

این مطلب راهنمای درباره راهنمای افزایش بهره هوشی کودکان است البته توجه داشته باشید برای بالا بردن ضریب هوشی کودکان خود به درستی این روش ها را انجام دیهید

در بخشی از مجموعه S.A.M خود، ما اهمیت قرار گرفتن کودکان در معرض ریاضیات ابتدایی را برجسته کردیم و موردی را که ضریب هوشی در زمان تولد ثابت شده است و در قسمت دوم نمی تواند بهبود یابد، رد کردیم. در قسمت سوم، ما به دنبال راه هایی هستیم که با استفاده از آن ها شما می توانید ضریب هوشی کودکتان را بهبود ببخشید.

آنچه که باعث می شود که کودکان باهوش شوند، شما را شگفت زده می کند.

برعکس تفکر عمومی، افزایش ضریب هوشی کودک به معنای مجبور کردن آن ها برای تن دادن به سوالات ضریب هوشی یا کتاب های ارزیابی نیست. هیچ چیزی در مورد بهبود حافظه آن ها نیست.

این موارد فعالیت های روزمره کاری هستند که والدین انجام می دهند و شما می گویید که اهمیت دارد.

در اینجا ۵ کار وجود دارد که می توانید برای بهبود ضریب هوشی کودک خود انجام دهید.

  1. برای بهبود هوش کلامی و زبانی مطالعه کنید

برای بهبود هوش کلامی و زبانی مطالعه کنید

هوش زبانی توانایی پردازش اطلاعات با استفاده از کلمات و زبان است.

در مقایسه با پردازش تصاویر یا گفتار، مطالعه کردن بیشتر چالش برانگیز می باشد، زیرا در زمان بخش هایی از مغز ما در حال ایجاد ارتباط می باشند. وقتی ما مطالعه می کنیم، ملزم به ساختن و تخیل می باشیم.

مطالعه کردن نه تنها به بهبود زبان، که برای برقراری ارتباط لازم می باشد و برای انجام وظایف زندگی روزمره نیز کمک کننده است، بلکه به هوشیار بودن ذهن ما کمک می کند. شروع به مطالعه کردن، نه تنها می تواند به رشد سواد کودک شما کمک کند، بلکه ممکن است به طیف وسیع تری از توانایی های شناختی که بعدا در زندگی آن ها نیز اهمیت خواهند داشت، کمک کند.

شروع زود هنگام مطالعه کردن در پیش بینی یک عمر تجربه سوادآموزی مهم می باشد. در مطالعه‌ای که اساتید کانینگام و استنویچ انجام دادند، آن ها دریافتند که دانشجویانی که شروع زود هنگام مطالعه را داشته اند، در طی سالیان متمادی بیشتر مطالعه می کنند. همچنین نتایج نشان دادند که حجم مطالعه سهم قابل توجهی در واژگان، دانش عمومی، تسلط کلامی و هجی دارد. به صورت خلاصه، مطالعه کردن شما را باهوش تر می کند!

اگر فرزندان خردسال دارید که شروع به صحبت کردن و مطالعه می کنند، روزانه با آن ها مطالعه تا واژگان خود را گسترش دهید. زمانی که با آن ها مطالعه می کنید، به صورت کامل به کلمات خاص توجه کنید. برای کودکان بزرگ تر، داستان های مفهومی را معرفی کنید تا واژگان خود را گسترش داده و قوه تخیل خود را ترغیب کنند. این مورد به آن ها کمک می کند تا مفاهیم انتزاعی تر را بهتر درک کنند.

  1. برای بهبود هوش فضایی با بلوک ها بازی کنید

برای بهبود هوش فضایی با بلوک ها بازی کنید

پازل ها، بلوک ها، بازی های حافظه ای، صنایع دستی، مجسمه های اسباب بازی – این موارد ابزاری هستند که باید کودک با آن بزرگ شود. به فرزندان خود وقت و فضای کافی بدهید تا در زمان پیش دبستانی با این ابزارها بازی کنند. بازی بلوک و ساخت و ساز بسیار مهم و سودمند می باشد زیرا فرصت های یادگیری چندگانه را برای کودک شما به ارمغان می ‌آورد.

کودکان هنگام ساخت سازه یا مشغول بازی با بلوک، آگاهی فضایی را کشف می کنند و هوش فضایی آن ها توسعه می یابد. هوش فضایی توانایی تصور تصاویر در ذهن شما است. کودکان در زمان تصمیم گیری در مورد چگونگی ساختن بلوک ها، در زیر، بالا یا عمودی – مشغول استفاده از هوش فضایی خود می باشند.

مطالعات نشان داده اند که توسعه مهارت های فضایی از یادگیری های بعدی در علوم، فناوری، مهندسی و ریاضی پشتیبانی می کند. همچنین در مورد کودکان خردسالی که در تجسم روابط فضایی بهتر عمل می کنند نیز، یافت شده است که توانایی های ریاضی قوی تری را در دبستان پرورش می دهند.

  1. انجام تمرین ریاضی و فیزیکی برای بهبود هوش سیال

انجام تمرین ریاضی و فیزیکی برای بهبود هوش سیال

تفکر انتزاعی، استدلالی و شناسایی الگوها، حل مشکلات و ایجاد روابط بدون استفاده از دانش قبلی خود – این مورد به عنوان هوش سیال شناخته شده می باشد. در کل، ما زمانی که با وضعیت جدیدی روبرو می شویم از هوش سیال خود استفاده می کنیم.

آیا می توان هوش سیال را آموزش داد؟ برای كودكان خردسال، می توانید با استفاده از مثال های مشخص شروع به بیان رابطه بین اشیاء كنید.

اگر در حال آموزش تفاوت بین مربع و مستطیل به کودک خود هستید، اشیاء مربعی و مستطیلی واقعی را در اطراف خانه به آن ها نشان دهید. آن ها را به دیدن و لمس اشیاء ترغیب کنید تا تفاوت را احساس کنند.

به جای اینکه فقط شماره “۲” را برای کودک بنویسید یا به او نشان دهید، با استفاده از بلوک یا اسباب بازی، اشیاء واقعی را به آن ها نشان دهید. برای نشان دادن مفهوم “۳ به اضافه ۴″، ۴ خرس را روی میز قرار دهید و سپس ۳ خرس دیگر را به آرامی اضافه کنید.

علاوه بر در معرض ریاضی قرار دادن آن ها، تحقیقات همچنین حاکی از آن هستند که فعالیت بدنی همچنین می تواند باعث افزایش هوش سیال شود. مشخص شده است که هورمون های خاصی در حین فعالیت بدنی آزاد می شوند و این هورمون ها برای هیپوکامپ، ناحیه ای از مغز که با یادگیری و حافظه مرتبط می باشد، مفید هستند. بنابراین کودکان خود را به خارج از خانه بیاورید تا بدوند، بازی کنند و بچرخند!

۴- به آنها ایمان داشته باشید

اینکه کودک شما واقعا باهوش یا باهوش تر از حد متوسط ​​است، عدم بیان آن تفاوتی ایجاد نمی کند.

مطالعه ای انجام شد که معلمان مدارس ابتدایی به گروهی از دانش آموزان را به صورت تصادفی انتخاب کردند که باهوش هستند. هیچ آزمایشی ویژه ای انجام نشده است که این کودکان را “هوشمند” توصیف کنند و هیچ چیزی در کلاس اضافه نشده است یا تغییر نکرده است.

با این وجود در پایان سال تحصیلی، کودکانی که معلمان گفتند که آن ها “باهوش” هستند، از نظر معلمان، ضریب هوشی بالاتری را نسبت به بقیه همکلاسی های خود کسب کردند.

این سخنان شماست و به آن ها ایمان دارید که بر زندگی آن ها تأثیر خواهد گذاشت.

۵- تلاش های آن ها برای ایجاد یک رشد و تحول تحسین کنید

تلاش های آن ها برای ایجاد یک رشد و تحول تحسین کنید

تحسین زمانی مؤثر است که بر روند و تعهد متمرکز باشد نه نتیجه نهایی. فرآیند یادگیری و تلاش کودک شما باید اصلی ترین تأکید تحسین شما باشد.

کارول دوک، استاد دانشگاه استنفورد، دو دیدگاه درباره یادگیرندگان هوش دارد. یک دیدگاه، “مجموعه ذهن ثابت شده” است که اعتقاد دارد هوش یک صفت ثابت است. دیدگاه دیگر “مجموعه ذهن در حال رشد” است، که در آن فرایند بیشت بر استعداد یا هوش متمرکز است.

در مطالعه‌ای که او انجام داد، مشخص شد که تحسین متمرکز بر هوش، یک مجموعه ذهنیت ثابت را در مقایسه با دانشجویانی که از تلاش آن ها تحسین انجام شده است، به وجود می آورد. زمانی که او و محققانش از گروهی از دانش آموزان کلاس پنجم آزمون ضریب هوشی غیر کلامی گرفتند، دریافتند که دانش آموزانی که به خاطر هوش مورد تحسین واقع شده اند، نسبت به دانش آموزانی که به خاطر تلاش خود مورد تحسین واقع شده اند، از وظیفه چالش برانگیز به مراتب بیشتری برخوردار هستند.

چگونه می توانید تحسینی انجام دهید که یک “مجموعه ذهن در حال رشد” را تشویق کند؟

به جای تحسین آن ها به دلیل نتایج، “وای، نمراتت کامل شده، تو بسیار باهوش هستی!” به جای آن این جمله را بگویید، “من دیدم که تو واقعا وقت و تلاش خودت رو برای انجام تکالیف قرار دادی. تو بسیاری از روش ها رو در مورد آن سوال ریاضی امتحان کردی تا اینکه در نهایت به آن رسیدی. من واقعا افتخار می کنم که تو درگیر اون شدی و تسلیم نشدی! ” این امر می تواند در تحسین شما به خوبی خاص باشد.

کودکان برای تحریک یادگیری، به مقدار مناسبی از تحسین نیاز دارند.

یادگیری واقعی به صورت فعالانه است. یادگیری واقعی به صورت احساسی است.

شما به عنوان والدین تأثیر زیادی در یادگیری کودک خود دارید.

ونیسا

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو