بیوگرافی محمدرضا علیمردانی و گذری به زندگی هنری و شخصی وی

بیوگرافی محمدرضا علیمردانی و گذری به زندگی هنری و شخصی وی


منبع: آرگا

379

1398/12/26

21:37


در این مطلب از مجله اینترنتی آرگا، بیوگرافی محمدرضا علیمردانی بازیگر تلویزیون، خواننده و صداپیشه شناخته شده ایرانی همراه با تصاویر جدید و شخصی وی را تهیه و گردآوری نموده ایم که امیدواریم مورد پسندتان قرار بگیرد.

محمدرضا علیمردانی هنرپیشه توانا و با استعداد تلویزیون مشهور کشورمان می باشد. اگر شما نیز از بینندهای سریال پایتخت باشید، حتما وی را در سریال پایتخت ۴ به کارگردانی سیروس مقدم در نقش بائو دیده اید. او در این سریال مخاطبان بسیاری را جذب خود کرد و به شهرت باورنکردنی دست یافت. بدانید که این هنرمند علاوه بر بازیگری در زمینه مجری گری، خوانندگی و صداپیشگی فعالیت دارد. در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا بیشتر با زندگینامه محمدرضا علیمردانی همراه با کارنامه هنری و تصاویر شخصی وی آشنا شوید.

بیوگرافی محمدرضا علیمردانی همراه با تصاویر جذاب و زیبا وی

محمدرضا علیمردانی مجری، خواننده، دوبلور و بازیگر سینما و تلویزیون سرشناس ایرانی متولد ۱۱ خرداد ماه سال ۱۳۵۵ که هم اکنون وی ۴۳ سال سن دارد و در شهر تهران چشم به جهان گشود. همچنین ایشان  فارغ التحصیل مدرک کارشناسی تئاتر از دانشگاه آزاد تهران می باشد.

بیوگرافی محمدرضا علیمردانی و همسرش

محمدرضا علیمردانی بازیگر و صداپیشه ایرانی در دوران کودکی برای خرابی دندانش به دندان پزشک مراجعه کرد که همان دندان پزشک بیماری ارثی لارنژیت ناهنجاری وی را تشخیص داد و گفت تار های صوتی فرزندتان ایراد دارد و بعد از آن روز دکتر رفتن های او شروع شد و بیشتر پزشکان گفته بودند که این نقص مادرزاد است و راه درمانی ندارد.

محمدرضا درباره تقلید صدای آبمیوه گیری می گوید:

یک بار پدرم در آشپزخانه آب‌ هویج می‌ گرفت، دیدم می‌توانم صدای دستگاه را تقلید کنم و با خودم گفتم اگر زبان کوچکم را هم بتوانم تکان دهم، صدایش به آن شبیه می‌شود، همین صدا را تمرین می‌کردم و تلاش می‌ کردم با دهانم برای آن بُعد ایجاد کنم که شبیه تر بشود. اینجا بود که گفتم ایول ! هر کسی نمی‌ تواند با سوت صدای جیرجیرک دربیاورد یا با ته حلقش صدای آبمیوه‌ گیری دربیاورد. این بازی عملا به من مزه می‌ داد،شما وقتی نتوانی درست حرف بزنی و صدای ناهنجاری داشته باشی، چیزهای دیگری برای خود پیدا می‌ کنی، من حالا یک عالمه سرو صدا برای خودم دارم.

بیوگرافی محمدرضا علیمردانی + عکس

بیوگرافی محمدرضا علیمردانی + تصاویر شخصی

شرح حال کامل محمدرضا علیمردانی

بنابراین وقتی ۱۴ سال سن داشت و پزشکان متخصص از درمان او نا امید بودند. آنها با روش یک فاری مصری و با یک درمان سنتی مصری آشنا می شوند و بعد از پنج ماه و بیست و یک روز درمان می شود. حال پسری که تا ۱۴ سالگی صدایی نداشت او خواننده است و آلبومی به نام ” حبس نفس” خواند که همچنین موزیکش را هم خودش ساخته است.

زندگینامه خواندنی محمدرضا علیمردانی

محمدرضا علیمردانی صداپیشه موفق کشورمان در یک خانواده ۸ نفره به دنیا آمده و تنها یک برادر و چهار خواهر دارد. او در سال ۷۰ از سن ۱۵ سالگی به همراه هادی کاظمی و مجید آقا کریمی به تئاتر می رفتند و سپس در کانون فرهنگی تربیتی ثبت نام کردند که در آن زمان آقای سیدجواد هاشمی مسئول کانون بودند.

بلاخره در سال ۷۴ در سن ۱۹ سالگی نخستین فعالیت حرفه ای خود را با تئاتر نمایشی کاری از حمید فرخ نژاد و دستیار کارگردان رامبد جوان بود شروع نمود و جلوی دوربین قرار گرفت.

تاریخچه زندگی محمدرضا علیمردانی + عکس

در ادامه بیوگرافی محمدرضا علیمردانی آمده که ایشان اواخر سال ۷۹ وارد کارهای صداپیشگی شد و به جای عروسک ها حرف می زد و کم کم به دوبله روی آورد. سپس وی صداپیشه بسیاری از شخصیت های کارتونی و سینمایی به ایفای نقش پرداخته است که از بین آنها می توان به صداپیشگی شخصیت تختی در فیلم غلامرضا تختی سال ۷۹، نقش شیطان در سریال سقوط یک فرشته، راوی انیمیشن های حیات وحش، دیرین دیرین، پویا نمایی گورداله، پندانه و مدیر دوبلاژ انیمیشین مبارک، رستم و سهراب و صداپیشگی یکی از عروسک های جدید خندوانه به نام غنچه اشاره کرد. همچنین از کارهای دیگر او می توان به مجموعه انیمیشن های “شهرمون” که به سفارش سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساری ساخته شد، نام برد.

عکس همسر و دختر محمدرضا علیمردانی

گالری جدید + بیوگرافی محمدرضا علیمردانی بازیگر سرشناس ایرانی

ازدواج و همسر محمدرضا علیمردانی

این هنرمند توانا دوران دانشجویی با همسرش که روان شناسی می خواند آشنا شدند. حدود چند ماهی آشناییت آنها طول نکشید که ازدواج کردند و هردوی آنها خرداد ماهی می باشند و حاصل این ازدواج یک دختر به نام سارا می باشد.

زندگینامه کامل محمدرضا علیمردانی

محمدرضا علیمردانی و هادی کاظمی

محمدرضا در خرداد ماه سال ۷۳ روزی قرار بود گواهینامه رانندگی اش را بگیرد از صبح تا غروب طول کشید و او جزء نفرات آخر بود که می گوید این روز طولانی ترین روز زندگی ام بود که هرگز فراموش نخواهم کرد.

زندگینامه جالب محمدرضا علیمردانی

خوانندگی محمدرضا

آلبوم رسمی وی به نام ” به من فرار کن” که در ۵ شهریور ماه سال ۹۸ روانه بازار شد.

محمدرضا علیمردانی تیتراژ های سریال هایی چون انقلاب زیبا، جهل مرکب، نهنگ عنبر ۲، ساخت ایران ۲، جشن رمضان و …خوانده است. بدانید که اغلب مردم تیتراژ سریال انقلاب زیبا را با صدای آقای محسن چاووشی اشتباه گرفتند.

زندگینامه محمدرضا علیمردانی و همسرش

علیمردانی تا کنون در چند برنامه های مختلف صدا سیما همچون خندوانه، دورهمی، کودک شو، رادیو هفت و ماه عسل حضور داشته است.

محمدرضا علیمردانی در کنار پژمان بازغی، مهران مدیری و سروش صحت

تاریخچه زندگی محمدرضا علیمردانی

جالب است در ادامه بیوگرافی محمدرضا علیمردانی اشاره کنیم که وی در سال ۱۳۹۴ با سریال پایتخت ۴ با کارگردانی سیروس مقدم در نقش بائو ( برادر گفته نقی ) محسن تنابنده در نقش نقی به شهرت باور نکردنی دست یافت. در این سریال پرطرفدار بازیگران محبوبی چون علیرضا خمسه، ریما رامین فر، هومن حاج عبداللهی، هدایت هاشمی، محیا دهقانی، نسرین نصرتی، احمد مهران فر و .. حضور داشتند.

شرح زندگی محمدرضا علیمردانی + عکس جذاب

محمدرضا علیمردانی در سریال پایتخت ۴ در نقش بائو

بیوگرافی محمدرضا علیمردانی به همراه تصاویر شخصی

محمدرضا علیمردانی و دخترش سارا

بیوگرافی محمدرضا علیمردانی + تصاویر شخصی

آخرین فعالیت ایشان تا امروز به عنوان مجری برنامه ” چهل تیکه” به کارگردانی و تهیه کنندگی الهام حاتمی که از شبکه نسیم پخش می شود  را بر عهده دارد.

شرح حال خواندنی محمدرضا علیمردانی

کارنامه هنری محمدرضا علیمردانی

فیلم های تلویزیونی محمدرضا علیمردانی

جنگ آفتاب با کارگردانی حمید فرخ‌نژاد- مجموعهٔ نوروز ۷۶ با کارگردانی داریوش کاردان- ذکر عشق با کارگردانی شارمین میمندی‌نژاد- دنیا رو ببین با کارگردانی حامد عقیلی- آشتی کنان با کارگردانی مجید صالحی- این گروه لطیف با کارگردانی داریوش ربیعی- روز رفتن با کارگردانی جواد افشار- بن‌بست شماره ۱۳ با کارگردانی داریوش ربیعی- زهر و پادزهر با کارگردانی آرش معیریان- تاوان با کارگردانی رضا غفاری- گل یا پوچ با کارگردانی جواد افشار- مأمور بدرقه با کارگردانی سعید سلطانی- بی تابی با- کارگردانی ایمان افشاریان- آینه در غبار با کارگردانی ایمان افشاریان- فردا با کارگردانی مهدی پاکدل- روز روشن با کارگردانی حسین شهابی- حراج با کارگردانی حسین شهابی- پایتخت ۴ با کارگردانی سیروس مقدم- قرعه با کارگردانی برزو نیک‌نژاد

زندگینامه خواندنی و کامل محمدرضا علیمردانی

آلبوم به من فرار کن با ۱۲ قطعه در سال ۱۳۹۸

  • شاعر شدن
  • دار مکافات
  • به من فرار کن
  • همین الان یهویی ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
  • جان من و جان تو (باران یزند) ۲۰ تیر ۱۳۹۶
  • حواست نیست
  • عشق نارفیق
  • ای وای
  • نه ۱۰ شهریور ۱۳۹۷
  • بهترین خاطره
  • بغض
  • تنهایی

شرح حال محمدرضا علیمردانی و همسرش

عکس و بیوگرافی محمدرضا علیمردانی

صداپیشگی علیمردانی

خانه هیولا، آنسوی پرچین، دنیای وحش، روگرت ها و راز بقا، نهایت تخیل، استریکس و وایکینگ ها، قلعه متحرک هاول، فصل شکار، سربازان آسمانی، دانه سیب، مورچه ای به نام زی، بامبی، آخرین خون آشام، خرس برادر ۱ و ۲، رئیس مزرعه، بتمن و زن خفاشی، بتمن و دراکولا، بتمن و آقای فریز، جوجه کوچولو، جرج کنجکاو، بازگشت به گایا، عروس مرده، فصل شکار، گارفیلد ۱ و ۲، شمشیر اژدها، ال سید، قهرمان کوچک، نهایت تخیل۷، خانه ای در مزرعه، عصر آب، شرک ۱ و ۲ و ۳، استوارت کوچولو ۳، گوی بخار، سفید برفی و هفت کوتوله، اسمز جونز، تارزان ۱ و ۲، افسانه کین شین، پادشاه و من، ستاره لار، شنل قرمزی، شگفت انگیزان، عصر یخبندان ۱ و ۳، جنگ ستارگان، فی فی، کاوشگر مبهم، جوجه اردک زشت،

تاریخچه زندگی محمدرضا علیمردانی

ماشین ها، گوفی، پینوکیو ۳۰۰۰، دیو و دلبر، خوش قدم، بر آب رفته، کوتوله شاد، شمشیر جادویی، ارباب دزدان، پنج بچه و شنی، آناستازیا، مولان۱ و ۲، داستان های میکی و کریسمس، گوژ پشت نوتردام، در جستجوی نمو، والاس و گرومیت، تومی و دوستان فضایی، بیونکل، عزیز مصر، پوکوهانتس، تایتان، کبوتر بی باک، سگ پشمالو، جانی ۲، کاراگاه گجت، محمدرسول الله، پلنگ صورتی، باگزبانی، زندگی جدید امپراتور، آخرین سفر جارلی، کارخانه هیولا، ماموریت ویژه، پرده جنگ، تمام شخصیت های دیرین دیرین

شرح حال جالب محمدرضا علیمردانی

عکس جدید محمدرضا علیمردانی

شرح زندگی محمدرضا علیمردانی

عکس محمدرضا علیمردانی و همسرش

بیوگرافی محمدرضا علیمردانی هنرپیشه معروف کشورمان

بیوگرافی محمدرضا علیمردانی

شرح زندگی محمدرضا علیمردانی و همسرش

چهره زیبا محمدرضا علیمردانی

بیوگرافی محمدرضا علیمردانی بازیگر و خواننده معروف ایرانی

امیدواریم باخواندن بیوگرافی محمدرضا علیمردانی بازیگر و دوبلور ایرانی و از تماشای تصاویر جدید و خاص وی لذت برده باشید و از اینکه تا این لحظه همراه ما بودید بی نهایت سپاس گذاریم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو