مرزهای اتحادیه اروپا ۳۰ روز بسته می‌شود

منبع: برترین ها

50

1398/12/26

23:35


رئيس کمیسیون اتحادیه اروپا با شیوع ویروس کرونا، به کشورهای عضو این اتحادیه پیشنهاد کرد تا دست‌کم به مدت یکماه هرگونه سفر اتباع غیراروپایی از خارج را به درون خاک این اتحادیه ممنوع کنند.

برترین‌ها: به نقل از رسانه فارسی زبان؛ رئيس کمیسیون اتحادیه اروپا با شیوع ویروس کرونا، به کشورهای عضو این اتحادیه پیشنهاد کرد تا دست‌کم به مدت یکماه هرگونه سفر اتباع غیراروپایی از خارج را به درون خاک این اتحادیه ممنوع کنند.

اورزولا فن در لاین گفت:‌ «هرچه سفر کمتر باشد ما بیشتر می‌توانیم شیوع این ویروس را مهار کنیم. من به سران کشورهای عضو پیشنهاد می‌کنم تا سفر غیرضروری از خارج را موقتا ممنوع کنند.» وی در ادامه افزود:‌ «محدودیت سفر باید در ابتدا ۳۰ روزه باشد، اما ممکن است در صورت لزوم تمدید شود.»

خانم فن در لاین در ادامه اعلام کرد که کسانی که در اروپا اقامت دراز مدت دارند،‌ نزدیکانِ نسبیِ شهروندان اروپایی، دیپلمات‌ها،‌ پزشکان و محققان کنترل بحرانِ پزشکی می‌توانند از این محدودیت معاف شوند.

با شیوع وسیع ویروس کرونا، کشورهای اروپایی از پرتغال در غرب این قاره گرفته تا آلمان در میانه و مجارستان در شرق، اقداماتی را برای کنترل سفت و سخت‌ترِ مرزهای خود در پیش گرفته‌اند.

کنترل مرزها علیه شیوع کرونا باید محتاطانه باشد

کمیسیون اتحادیهٔ اروپا همچنین به کشورهای عضو این اتحادیه هشدار داد که در مبارزه با شیوع ویروس تازهٔ کرونا، بستن مرزها و کنترل محصولات خوراکی و بهداشتی نباید به این محصولات آسیب بزند.

در بیانیهٔ روز دوشنبه کمیسیون اروپا آمده است: «بحران ویروس کرونا بر چالشِ حفظ سلامت مردم، در عین مختل نشدن جابجایی آزاد افراد، کالاها و خدمات در سرتاسر اروپا‌ دامن زده است.»

این بیانیه در ادامه از تمامی ۲۷ عضو این اتحادیه می‌خواهد تا‌ «کنترل مرزی افراد و کالاها باید با رعایت اصل همبستگی میان کشورهای عضو» صورت گیرد.

این در حالی است که آمار جان باختگان کرونا در ایتالیا امروز به مرز ۱۳۰۰ نفر و در اسپانیا به مرز ۳۰۰ نفر نزدیک شد.

به نظر می‌رسد کشورهای عضو، فریاد همبستگی و اتحاد کمیسیون اروپا را چندان جدی نگرفته‌اند چراکه هر کدام سعی دارند به نوعی از خود محافظت کنند و در این مسیر بارها دیده می‌شود که ماشین‌های شخصی یا تریلی‌های حمل کالا در ایست بازرسی بین‌مرزی متوقف شده‌اند.

کمیسیون اروپا همچنین اعلام کرد که معلق کردن جابجایی آزاد افراد و کالاها ممکن است ترس مردم از خرید کالاهای خارجی را افزایش بدهد و به اقتصاد بازار مشترک اروپا آسیب بیشتری برساند.

نویسندگان بیانیهٔ کمیسیون اروپا همچنین تصریح می‌کنند:‌ «حفظ بازار مشترک، برای اجتناب از ایجاد کمبود و بدتر شدن سختی اوضاع اجتماعی و اقتصادی که تمامی کشورهای اروپایی آن را از سر می‌گذرانند، بسیار مهم است.»

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو