«دومینیک راب» وزیر امور خارجه انگلیس و محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب (دوشنبه) تلفنی گفتگو کردند. 

در این گفتگو در خصوص آخرین تحولات شیوع کرونا در ایران و جهان، تحریم‌های یکجانبه آمریکا، برجام، مسائل کنسولی دوجانبه و نیز تحولات منطقه‌ای رایزنی و تبادل نظر شد. 

ظریف در این گفتگو ضمن قدردانی از کمک‌های ارسالی اتحادیه و سه کشور اروپایی به ایران برای مقابله با کرونا، تحریم‌های غیر قانونی و یکجانبه آمریکا را مانعی بر سر راه مبارزه با این اپیدمی جهانی خواند و از انگلیس خواست در این شرایط، تحریم‌های ظالمانه آمریکا ضد ملت ایران را هم بر اساس تعهدات برجامی خود و هم به دلیل ملاحظات انسانی رعایت نکند.

گفتنی است محمدجواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه ۲۲ اسفند ماه در نامه‌ای به «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل که رونوشت آن برای روسای سازمان‌های بین‌المللی و وزرای خارجه همه کشورها ارسال شد، بر ضرورت رفع تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران برای مقابله با کرونا تأکید کرد.

وزیر خارجه ایران در پی شیوع کرونا با وزرای خارجه چین، روسیه، صربستان، اتریش، فرانسه٬ سوئیس، نروژ، پاکستان، کویت، عراق، جمهوری آذربایجان، امارات عربی متحده، کرواسی و همچنین جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تلفنی گفتگو کرده است.