پیشگیری از طلاق تا پایان در خانه ماندن

منبع: بیتوته

116

1398/12/27

11:03


پیشگیری از طلاق تا پایان در خانه ماندن



پیشگیری از طلاق, راههای پیشگیری از طلاق

جلوگیری از طلاق

 

روز‌های در خانه ماندن، می‌تواند دشواری‌های زیادی را به دنبال داشته باشد. بخشی از این دشواری‌ها متوجه رابطه همسران است. موضوعی که تجربه چین نشان داده است، می‌تواند بسیار جدی باشد. 

این روز‌ها گزارش‌هایی از چین منتشر شده است که نشان می‌دهد در مناطقی که کرونا شیوع داشته است، بعد از پایان قرنطینه، درخواست همسران برای طلاق افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است.

 

هر چند بخشی از این افزایش به واسطه نبود امکان جدایی در روز‌های قرنطینه بوده است، اما بخش دیگری از ماجرا می‌تواند به واسطه تجربه دشوار قرنطینه خانگی باشد. تجربه‌ای که می‌تواند عوارضی جدی بر رابطه همسران داشته باشد. اما اگر بخواهیم در این روز‌های در خانه ماندن از این عوارض پیشگیری کنیم، باید به چه نکاتی توجه داشته باشیم؟

 

پیشگیری از طلاق, راههای پیشگیری از طلاق

راههای پیشگیری از طلاق

 

در این روزها کمی بخشنده تر باشید

این روز ها به واسطه فشاری که هر کدام از ما احساس می کنیم، بیشتر احتمال دارد هیجانات ناخوشایند مانند عصبانیت و غم سراغ ما بیاید.

 

هر چند بروز عصبانیت به شکلی که باعث آسیب به دیگران شود، در هر حالی اشتباه است، اما این روز ها اگر همسرتان جایی واکنشی تند نشان داد، سعی کنید کمی بخشنده تر از روز های قبل باشید و با یادآوری این که همه ما تحت فشار زیادی هستیم، مانع از تداوم دلخوری شوید.

 

هیجانات ناخوشایند را به رسمیت بشناسید

این روز‌ها به واسطه فشاری که هر کدام از ما احساس می‌کنیم، بیشتر احتمال دارد هیجانات ناخوشایند مانند عصبانیت و غم سراغ ما بیاید. هر چند بروز عصبانیت به شکلی که باعث آسیب به دیگران شود، در هر حالی اشتباه است، اما این روز‌ها اگر همسرتان جایی واکنشی تند نشان داد، سعی کنید کمی بخشنده‌تر از روز‌های قبل باشید و با یادآوری این که همه ما تحت فشار زیادی هستیم، مانع از تداوم دلخوری شوید.

 

توقعات بی جا ممنوع

درست است که این روز ها اغلب ما زمان بیشتری را با همسرمان صرف می کنیم، اما این به معنای آن نیست که همسرمان در قبال ما، احساسات، نیاز ها و درخواست های ما خیلی بیشتر از قبل مسئولیت دارد.

 

البته که این روز ها به همه همسران توصیه می شود که هوای یکدیگر را داشته باشند و حمایت عاطفی در این روز ها را فراموش نکنند، اما یادتان باشد همسر شما قرار نیست تمامی نیاز های عاطفی شما را برآورده سازد.

 

بخشی از نیاز های عاطفی شما این روز ها به واسطه نبود رفت و آمد با دوستان یا اقوام، پاسخی دریافت نخواهند کرد و هر چقدر هم همسرتان تلاش کند، نمی تواند به تمامی نیاز های عاطفی شما، پاسخ مناسبی دهد.

 

پس در عوض دلخوری و عصبانیت، تلاش کنید راه های دیگری را برای حل این موضوع پیدا کنید. تماس منظم تلفنی با افرادی که دوست شان دارید، می تواند تا حدی فشار را از روی دوش همسرتان کم کند.

 

تهیه فهرستی از فعالیت های آرامش بخش و مورد علاقه خود را هم فراموش نکنید. انجام کار های مورد علاقه تا حد امکان، می تواند توقع شما از همراهی همسر را هم تاحدی تعدیل کند.

 

پیشگیری از طلاق, راههای پیشگیری از طلاق

جلوگیری از طلاق بعد از دوران قرنطینه

 

در بیان احساسات، خلاقیت خود را به کار بیندازید

اگر موضوعی بین شما و همسرتان باعث کدورت شده است، سعی کنید برای بیان آن راهی مناسب پیدا کنید. به عنوان مثال شاید به این نتیجه برسید که گفتگو در این باره به دلیل کاهش آستانه تحمل هر دو نفر شما، روش مناسبی برای این روز‌ها نیست؛ اما در عوض نوشتن یک نامه در این زمینه کمک‌کننده است.

 

البته تصور نکنید که این فقط هیجانات ناخوشایند شماست که برای بیان‌شان نیاز به روش‌های جدید در این روز‌ها دارید. برای هیجانات خوشایند خود هم بهتر است این روز‌ها از روش‌های متنوع استفاده کنید.

 

به عنوان مثال یک روز برای همسرتان کارتی درست کنید تا از او تشکر کنید، برای او پیام صوتی متفاوتی بفرستید یا حتی ویدئویی کوتاه درست کنید. توجه به هیجانات خوشایند و صرف وقت برای آن‌ها، هم به بهبود روحیه شما کمک می‌کند و هم رابطه شما را تقویت خواهد کرد.

 

گردآوری: بخش زناشویی بیتوته

 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو