موارد مصرف قرص ویتاگنوس و فواید آن برای زنان

موارد مصرف قرص ویتاگنوس و فواید آن برای زنان


منبع: آرگا

382

1398/12/27

11:03


قرص ویتاگنوس نوعی داروی گیاهی می باشد که در درمان بسیاری از مشکلات مخصوص زنان کاربرد دارد که بهتر است پیش از مصرف درباره آن اطلاعات کافی داشته باشید در این مقاله شما عزیزان را با این قرص بیشتر آشنا خواهیم کرد.

داروی گیاهی ویتاگنوس یا پنج انگشت برای درمان مشکلات مخصوص زنان مانند یائسگی و قاعدگی استفاده می شود، ویتاگنوس پنج انگشت نیز نامیده می شود و در جلوگیری از برخی درد های شدید در خانم ها از جمله : اختلالات قاعدگی، قطع غیر طبیعی پریود، پریود دردناک، نارسایی زودرس تخمدان، اختلال در زمان و میزان خونریزی و عوارض زمان یائسگی موثر می باشد.

اطلاعات دارویی قرص ویتاگنوس

قرص ویتاگنوس بر محور مرکزی ترشح هورمون در بدن یعنی هیپوتالاموس-هیپوفیز تاثیر می گذارد و طبق مطالعات انجام شده این گیاه پنج انگشت دارای ترکیبات استروژنی نمی باشد و بر روی تخمدان ها مستقیم تاثیر نمی گذارد.

اسرار شگفت انگیز ویتاگنوس برای زنان

موارد کاربرد ویتاگنوس

ویتاگنوس در موارد زیادی کاربرد دارد که در ادامه شما با موارد استفاده درمانی آن آشنا خواهیم کرد:

  • رفع عوارض پیش از قاعدگی (PMS)

سی تا چهل درصد خانم ها پیش از قاعدگی دچار عوارضی از جمله : حساسیت پستان ها، میل به غذای بیشتر و شیرین، خستگی، سردرد، نفخ، عدم تمرکز، درد و اسپاسم، اضطراب، افسردگی، تحریک پذیری و تغییرات خلق و خو می شوند که این داروی گیاهی ویتاگنوس باید به مدت یک هفته پیش از قاعدگی تا زمان قاعدگی و یا تا پایان دوره قاعدگی روزانه دو وعده استفاده شود.

  • رفع عوارض LFD (بالا رفتن استروژن خون)

ویتاگنوس به منظور برطرف کردن عوارض LFD مانند : لکه بینی، پریود زیاد، قطع قاعدگی یا قاعدگی مکرر، که در این مواقع باید به مدت سه تا چهار ماه روزی دو عدد قرص مصرف شود.

بررسی تاثیر قرص ویتاگنوس بر زنان

  • رفع عوارض یائسگی

داروی گیاهی ویتاگنوس به منظور رفع عوارض یائسگی مانند : خستگی، دلهره و اضطراب، شکستگی ناخن، تغییر خلق و خو، افسردگی، پوکی استخوان و عوارض قلبی مورد استفاده قرار گرفته می شود بنابراین روزی دو عدد قرص به مدت طولانی بیشتر از دو سال باید استفاده شود.

  • جلوگیری و کنترل از پیشرفت فیبروم رحمی

پیشگیری از فیبروم رحمی که در برخی مواقع سبب خونریزی می شود در این وضعیت باید حداقل به مدت شش ماه یا در صورت لزوم به مدت طولانی روزی دو عدد قرص مصرف شود.

  • رفع آکنه

در بیشتر بانوان آکنه با اختلالات هورمونی در ارتباط است از این رو، برای درمان اساسی آکنه یا همان جوش های صورت باید هورمون ها تنظیم شوند که به منظور رفع این مشکل می توانید به مدت سه ماه روزی دو عدد قرص مصرف کنید.

  • کنترل کیست تخمدان و پستان

از دیگر موارد کاربرد مصرف این دارو آن است که بر اساس شدت عارضه سبب از بین رفتن ، کاهش و یا توقف کیست های تخمدان و پستان می شود از این رو، مصرف روزی دو عدد قرص تا زمان مورد نیاز توصیه خواهد شد.

اطلاعات دارویی قرص ویتاگنوس

  • کنترل چاقی با منشاء هورمونی

اختلال در عملکرد هورمون ها علل بسیاری از چاقی ها در خانم ها می باشد از این رو، تنظیم هورمون ها به کنترل چاقی منجر خواهد شد، بنابراین می توانید برای رفع این مشکل روزی دو عدد قرص به مدت طولانی استفاده کنید.

  •  نازایی به علت LFD

 با مصرف این داروی گیاهی به مدت حداقل شش ماه یا بیشتر موفقیتی معادل سی درصد در جهان داشته است از این رو، روزی دو عدد قرص به مدت شش ماه تا دوازده ماه باید مصرف شود.

فواید داروی گیاهی ویتاگنوس

اشکال دارویی

این داروی گیاهی به شکل قطره و قرص در داروخانه ها وجود دارد که بدون نسخه نیز می توانید آن را خریداری نمایید اما بهتر است پیش از مصرف این قرص با پزشک تان مشورت نمایید که استفاده آن در اول صبح با معده خالی تاثیر گذاری بیشتری دارد از این رو، آن را نیم ساعت پیش از صبحانه استفاده کنید.

موارد منع مصرف

  1. مردان به دلیل ترکیبات استروژنیک این گیاه نباید از این گیاه دارویی استفاده کنند.
  2. در مواردی که پس از زایمان استفاده شود زمان شروع اولین پریود را جلو می اندازد.
  3. در افرادی که دارای سابقه حساسیت پوستی هستند احتمال بروز ضایعات پوستی افزایش می یابد.
  4. زنان شیرده، باردار و یا زنانی که تصمیم به بارداری دارند باید پیش از مصرف این دارو با پزشک مشورت نمایند.
  5. این دارو نباید به همراه قرص های ضد بارداری مصرف شود.
  6. کسانی که دچار اختلال در مقادیر دوپامین می باشند نباید از این داروی گیاهی استفاده کنند.

بررسی عوارض جانبی داروی ویتاگنوس

  • ناراحتی های دستگاه گوارش
  • خارش
  • آکنه

درمان مشکلات زنان با ویتاگنوس

اختلالات دارویی

  • هورمون های جنسی
  • ضدبارداری های خوراکی

نکته مهم در مورد این قرص

از نکات مهم در رابطه با ویتاگنوس این است که دیر اثر می کند بنابراین نباید در ماه اول انتظار داشت که مصرف این دارو گیاهی اثر چندانی داشته باشد و بهتر است بدانید اثر دارو سه تا چهار هفته پس از مصرف شروع خواهد شد و پس از دو تا سه ماه به حداکثر خواهد رسید و به خاطر اینکه دارو مزه مطلوبی ندارد و چون نمی توان آن را با مواد فرعی خوش طعم کرد از این رو، بهتر است در زمان مصرف آن را با آب، شیر، آب میوه و هر ماده دیگری ترکیب کرد سپس مصرف نمایید و این نکته را نیز به یاد داشته باشید که مصرف این دارو گیاهی در برخی از افراد با معده خالی با دل آشوبی همراه می شود که در این مواقع بهتر است همراه با غذا استفاده شود و همچنین در صورت فراموشی یک مصرف نوبت دارویی از دو برابر کردن دوز مصرف بعدی خودداری نمایید و پس از پایان مدت انقضا از مصرف آن پرهیز کنید.

امیدواریم توانسته باشیم به خوبی شما را با این داروی گیاهی آشنا کنیم در صورت تمایل به آشنایی با دارو های دیگر می توانید بر روی اطلاعات دارویی کلیک نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو