بازیگر سریال تیم برتون به یاری جانی دپ شتافت/ حمایت وینونا رایدر از جک اسپایدر سینمای جهان

بازیگر سریال تیم برتون به یاری جانی دپ شتافت/ حمایت وینونا رایدر از جک اسپایدر سینمای جهان


منبع: ایران آرت

484

1398/12/27

15:31


جانی دپ، هنرمند شناخته‌شده‌ی هالیوودی که به‌تازگی بسیاری از افراد متوجه شدند که ادعاهای منفی و دروغین مطرح‌شده علیه او کاملا یک‌طرفه بوده‌اند، ساعاتی قبل حمایت جدی وینونا رایدر و پنه‌لوپه کروز را هم دریافت کرد.

ایران آرت، در سال‌های اخیر با پرونده‌سازی‌های امبر هرد، جانی دپ بازیگر برنده‌ی گلدن گلوب و بارها نامزدشده برای جایزه‌ی اسکار تحت فشار قرار گرفت؛ چند پروژه‌ی سینمایی باتوجه‌به همین پرونده‌ها و جریان MeToo قصد اخراج او را داشتند و یکی از فیلم‌های پرپتانسیل وی در فصل جوایز هم هرگز نتوانست فرصت اکران درست و دریافت نقدها و داوری‌های منصفانه را پیدا کند. تا اینکه پس از حمایت چند نفر از افرادی که به خوبی با وی آشنا بودند، دادگاه خشونت‌های خانگی هم مدارکی را یافت که نشان می‌دادند خود او قربانی خشونت‌های خانگی بوده است.

پنه‌لوپه کروز: زمانی وجود داشت که من تنها دو جمله‌ی انگلیسی را بلد بودم؛ «حال شما چه‌طور است؟» و «من می‌خواهم در یک فیلم با جانی دپ همکاری کنم». سال‌های زیادی از آن زمان گذشته‌اند و من سه فیلم با جانی دپ دارم. اما مهم‌تر از این حرف‌ها باید بگویم که او دوست من است. همیشه تحت تاثیر مهربانی، ذهن خلاق و استعداد او بوده‌ام؛ کسی که می‌داند چگونه باید آدم‌ها را بخنداند. من و همسرم خاویر باردم هرگز فراموش نمی‌کنیم که در شش ماه از دوران بارداری من هنگام فیلم‌برداری آن قسمت از Pirates of the Caribbean، جانی دپ تک‌تک روزها را با مهربانی و مودبانه‌ترین رفتار ممکن در حمایت از من سپری کرد.

جانی دپ همیشه نسبت به همه بامحبت است. من در زندگی مشترک او و هرد حضور نداشتم اما این را خوب می‌دانم.

جانی دپ و پنه لوپه کروز

به گزارش زومجی، ماجرای دادگاه‌های جانی دپ و بی‌عدالتی‌ها در حق او از جایی ترسناک‌تر شد که همه فهمیدند انگشت به‌شدت آسیب‌دیده و تقریبا به‌صورت کامل قطع‌شده‌ی وی سر صحنه‌ی فیلم‌برداری «دزدان دریایی کارائیب: مردگان حکایت نمی‌کنند» (Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales) برخلاف گفته‌های خودش نه به خاطر حواس‌پرتی که به‌صورت عامدانه توسط امبر هرد به آن سر و شکل درآمد.

حالا وینونا رایدر، بازیگر سریال Stranger Things که سابقه‌ی نقش‌آفرینی درون آثار مهمی همچون فیلم‌های Beetlejuice و Edward Scissorhands تیم برتون و Black Swan دارن آرونوفسکی را هم دارد و پیش‌تر به مرحله‌ی نامزدی با جانی دپ و رفتن به سمت ازدواج با او هم رسیده است، صحبت‌هایی را در دفاع از وی مطرح می‌کند:

در تمام زمانی‌که من لحظه به لحظه‌ی زندگی او را می‌دیدم، امکان نداشت جانی دپ رفتار سرد یا خشونت‌آمیزی نسبت به کسی داشته باشد. این مسئله فقط درباره‌ی برخوردهای وی با شریک زندگی خود نیست. بلکه جانی دپ این‌چنین رفتارهایی را در مقابل هیچ انسانی به نمایش نمی‌گذارد. من بیش از سه سال همیشه با او روزگار گذراندم و اگر چنین شخصیتی داشت، حتما می‌فهمیدم. خشونت فیزیکی و احساسی؟ من که فکر نمی‌کنم.

جانی دپ در جشنواره فیلم برلین 2020

جانی دپ که طی هفته‌های اخیر صحبت‌هایی را مبنی بر ناراحتی جدی از درگیر شدن فرزندانش با دادگاه‌های برگزارشده به خاطر صحبت‌های امبر هرد، همسر سابقش مطرح کرده است، با حمایت‌های ونسا پارادی هم مواجه شد. پارادی که خودش چهارده سال همسر دپ بود و همراه با وی صاحب دو فرزند شد، صحبت‌های هرد را دروغ می‌خواند و می‌گوید:

اگر دادگاه لازم بداند، قسم می‌خورم و به‌صورت رسمی از جانی دپ دفاع می‌کنم. من یک مدل، آهنگ‌ساز، خواننده و ترانه‌نویس هستم و جانی دپ را طولانی‌تر از آشنایی عمیق با این حرفه‌ها یعنی برای بیش از ۲۵ سال می‌شناسم. ما ۱۴ سال زن و شوهر بودیم و دو فرزندمان را درکنار یکدیگر بزرگ کردیم. در تک‌تک این سال‌ها جانی دپ انسان و پدری مراقب، مهربان، سخاوتمند و کاملا خالی از خشونت بوده است.

در مراحل ساخت فیلم‌های سینمایی همه‌ی بازیگرها، کارگردان‌ها و عوامل صحنه او را ستایش می‌کنند. چون بسیار فروتن است و به همگان احترام می‌گذارد. در حالی که او یکی از بهترین بازیگرهای تمام ادوار به شمار می‌آید. او هیچ‌وقت نسبت به من و هیچ شخص دیگری خشونت نداشت. آن چهره‌ای که امبر هرد در چهار سال برگزاری دادگاه‌ها از او جلوه داد، جانی دپی نیست که من می‌شناسم. مردم دروغ‌های هرد را باور کرده‌اند و این به فرصت جانی دپ برای بازی در فیلم‌ها هم آسیب زد. جانی دپ انسانی است که در تمام طول زندگی خود انقدر در حق هرکسی که می‌توانست بخشنده و مهربان بود که لیاقت رفتارها و قضاوت‌هایی بهتر را داشته باشد.

Fantastic Beasts: The Crimes of Grindelwald

این‌روزها جانی دپ انتظار پایان یافتن دوران لغو شدن همه‌چیز به خاطر ویروس کرونا را می‌کشد تا مجددا سراغ اجرای نقش  گلرت گریندل‌والد ، قدرتمندترین جادوگر شرور تاریخ دنیای جادویی جی. کی. رولینگ برود.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو