"گربه‌ها" فاتح چهلمین دوره جوایز تمشک طلایی شد / جایزه بدترین بازیگر مرد برای جان تراولتا

146

1398/12/27

15:59


فیلم تام هوپر با دریافت شش جایزه برنده/بازنده بزرگ چهلمین دوره جوایز سالانه تمشک طلایی لقب گرفت.

"گربه‌ها" فاتح چهلمین دوره جوایز تمشک طلایی شد / جایزه بدترین بازیگر مرد برای جان تراولتا

سرویس سینمایی هنرآنلاین: برگزارکنندگان جوایز سالانه تمشک طلایی که نوعی با شوخی با جوایز اسکار است و هر سال بدترین‌های هالیوود را انتخاب می‌کند، دوشنبه‌شب به‌وقت ایران اسامی برنده‌های چهلمین دوره جوایز خود را اعلام کردند.

موزیکال "گربه‌ها" به کارگردانی تام هوپر که با 9 نامزدی پیشتاز نامزدهای جوایز تمشک طلایی 2020 بود، با دریافت شش جایزه ازجمله بدترین فیلم سال 2019 و بدترین کارگردان بیشترین جایزه را به خود اختصاص داد. این فیلم جوایز بدترین بازیگر مرد مکمل (جیمز کوردن)، بدترین بازیگر زن مکمل (ربل ویلسن)، بدترین گروه و بدترین فیلمنامه‌‌ را هم برد.

"گربه‌ها" که از روی نمایشنامه موزیکال "گربه‌ها" اثر اندرو لوید وبر ساخته شده، از اواسط دسامبر سال گذشته میلادی روی پرده سینماها رفت و با یک شکست تجاری بزرگ مواجه شد. این فیلم در گیشه‌های فروش تنها حدود 76 میلیون دلار به دست آورد و با توجه به هزینه تولید 100 میلیون دلاری و حدود 100 میلیون دلار دیگر هزینه تبلیغات جهانی، بالای 100 میلیون دلار ضرر برای شرکت یونیورسال پیکچرز به همراه داشت. جودی دنچ، فرانچسکا هیوارد، جیسن درولو، ادریس آلبا، جنیفر هادسن، ایان مکلن و تیلور سوئیفت از دیگر بازیگران این فیلم هستند.

Cats

"گربه‌ها"

پیروزی تام هوپر در بخش بدترین کارگردان او را در فهرست معدود کسانی قرار دارد که هر دو جایزه اسکار و تمشک طلایی را برده‌اند. او در 2011 برای فیلم "سخنرانی پادشاه" برنده اسکار بهترین کارگردانی شد.

مراسم معرفی برندگان چهلمین دوره جوایز سالانه تمشک طلایی قرار بود شنبه‌شب برگزار شود و پخش تلویزیونی هم داشته باشد، اما این مراسم نیز مانند خیلی دیگر از رویدادهای فرهنگی و هنری دیگر، متأثر از شیوع کروناویروس در دنیا لغو شد. به همین دلیل برگزارکنندگان جوایز تصمیم گرفتند برندگان جوایز خود را در یک مراسم کوچک و در قالب یک ویدیو با عنوان "دوره قرنطینه‌" در یوتیوب معرفی کنند.

در دیگر بخش‌ها، جان تراولتا برای دو فیلم "متعصب" و "Trading Paint" جایزه بدترین بازیگر مرد را برد. این دومین جایزه تمشک طلایی برای تراولتا بعد از "زمین محل نبرد" و "شماره‌های شانس" در 2000 است. هیلاری داف هم برای "تسخیر شارون تیت" بدترین بازیگر زن معرفی شد.

The Fanatic

جان تراولتا در فیلم "متعصب"

"رمبو: آخرین خون" پنجمین فیلم مجموعه سینمایی "رمبو" با بازی سیلوستر استالونه که هشت نامزدی ازجمله در بخش بدترین فیلم و بدترین بازیگر مرد به دست آورده بود، دو جایزه بدترین بازسازی، پیش‌درآمد یا دنباله و بدترین بی‌اعتنایی بی‌ملاحظه به زندگی انسان و اموال عمومی را از آن خود کرد.

ادی مورفی برای کار خود در فیلم "اسم من دولمایت است" جایزه منجی را گرفت. این جایزه از سال 2015 راه‌اندازی شد و از یک برنده قبلی جوایز تمشک طلایی که اخیراً یک کار تحسین‌آمیز یا پرفروش ارائه داده تقدیر می‌کند.

فیلم کمدی "یک مراسم تدفین مدیایی" به کارگردانی تایلر پری که با هشت نامزدی ازجمله بدترین فیلم بعد از "گربه‌ها" بیشترین نامزدی را داشت، در هیچ بخشی برنده نشد. پری به‌تنهایی برای این فیلم در بخش‌های بازیگری سه نامزدی کسب کرده بود.

امسال برای دومین سال پیاپی برندگان جوایز تمشک طلایی بعد از برگزاری جوایز اسکار معرفی شدند. در سال‌های قبل برندگان این جوایز یک روز قبل از برگزاری جوایز اسکار معرفی می‌شدند. نامزدهای جوایز تمشک طلایی نیز برخلاف سال‌های قبل که یک روز پیش از اعلام نامزدهای جوایز اسکار معرفی می‌شدند، امسال برای اولین بار دو روز قبل از برگزاری خود جوایز اسکار مشخص شدند.

اولین دوره جوایز تمشک طلایی در مارس 1981 برگزار شد. اکنون نامزدها و برندگان جوایز تمشک طلایی را 1107 عضو بنیاد تمشک طلایی در 50 ایالت در آمریکا و بیش از 20 کشور دیگر به‌صورت آنلاین انتخاب می‌کنند.

طبیعتاً برگزیدگان جوایز تمشک طلایی تمایلی به شرکت در مراسم اعطای این جوایز ندارند. پل ورهوفن، هالی بری، آلن منکن، دواین جانسن و ساندرا بولاک از برندگان معروف تمشک طلایی هستند که در مراسم شرکت کردند تا جایزه خود را دریافت کنند.

اسامی برنده‌های چهلمین دوره جوایز سالانه تمشک طلایی به شرح زیر است:

بدترین فیلم: "گربه‌ها" - یونیورسال

دیگر نامزدها: "متعصب" - (کیوِر) / "تسخیر شارون تیت" - سابان فیلمز / "یک مراسم تدفین مدیایی" - لاینزگیت / "رمبو: آخرین خون"- لاینزگیت

بدترین کارگردان: تام هوپر برای "گربه‌ها"

دیگر نامزدها: فرد دِرست برای "متعصب" / جیمز فرانکو برای "زیروویل" / ایدرین گرونبرگ برای "رمبو: آخرین خون" / نیل مارشال برای "پسر جهنمی"

بدترین بازیگر مرد: جان تراولتا برای "متعصب" و "Trading Paint"

دیگر نامزدها: جیمز فرانکو برای "زیروویل" / دیوید هاربور برای "پسر جهنمی" / متیو مکاناهی برای "آرامش" / سیلوستر استالونه برای "رمبو: آخرین خون"

بدترین بازیگر زن: هیلاری داف برای "تسخیر شارون تیت"

دیگر نامزدها: آن هاتاوی برای "تیغ زدن" و "آرامش" / فرانچسکا هیوارد برای "گربه‌ها" / تایلر پری برای "یک مراسم تدفین مدیایی" (در نقش میبل "مدیا" سیمونز) / ربل ویلسن برای "تیغ زدن"

بدترین بازیگر مرد مکمل: جیمز کوردن برای "گربه‌ها"

دیگر نامزدها: تایلر پری برای "یک مراسم تدفین مدیایی" (در نقش جو) / تایلر پری برای "یک مراسم تدفین مدیایی" (در نقش عمو هیترو) / ست روگن برای "زیروویل" / بروس ویلیس برای "شیشه"

بدترین بازیگر زن مکمل: ربل ویلسن برای "گربه‌ها"

دیگر نامزدها: جسیکا چستین برای "دارک فینکس" / کَسی دیویس برای "یک مراسم تدفین مدیایی" / جودی دنچ برای "گربه‌ها" / فِنِسا پینِدا برای "رمبو: آخرین خون"

بدترین گروه: هر دو گلوله موی نیمه گربه/نیمه انسان، "گربه‌ها"

دیگر نامزدها: جیسن درولو و تصویر کامپیوتری او، "گربه‌ها" / تایلر پری و تایلر پری (یا تایلر پری)، "یک مراسم تدفین مدیایی" / سیلوستر استالونه و خشم ناتوان او، "رمبو: آخرین خون" / جان تراولتا و هر فیلمنامه‌ای که قبول می‌کند

بدترین فیلمنامه‌‌: "گربه‌ها"، نوشته لی هال و تام هوپر، بر مبنای موزیکال اندرو لوید وبر

دیگر نامزدها: "تسخیر شارون تیت"، نوشته دانیل فارندز / "پسر جهنمی"، نوشته اندرو کازبی، بر مبنای شخصیت‌های قصه‌های مصور دارک هورس نوشته مایک میگنولا / "یک مراسم تدفین مدیایی"، تایلر پری / "رمبو: آخرین خون"، نوشته متیو سایرولنیک و سیلوستر استالونه، بر مبنای شخصیتی خلق‌شده توسط دیوید مورل

بدترین بازسازی، پیش‌درآمد یا دنباله: "رمبو: آخرین خون" - لاینزگیت

دیگر نامزدها: "دارک فینکس" - فاکس قرن بیستم / "گودزیلا: شاه هیولاها" - برادران وارنر / "پسر جهنمی" (لاینزگیت) / "یک مراسم تدفین مدیایی" - لاینزگیت

جایزه منجی: ادی مورفی برای "اسم من دولمایت است"

دیگر نامزدها: جنیفر لوپز برای "گوش‌برها" / کیانو ریوز برای "جان ویک: فصل 3 - پارابلوم" و "داستان اسباب‌بازی 4" / آدام سندلر برای "جواهرات تراش‌نخورده" / ویل اسمیت برای "علاءالدین"

بدترین بی‌اعتنایی بی‌ملاحظه به زندگی انسان و اموال عمومی: "رمبو: آخرین خون"

دیگر نامزدها: "Dragged Across Concrete" / "تسخیر شارون تیت" / "پسر جهنمی" / "جوکر"

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو