بررسی مرسدس بنز e200 و نگاهی به ویژگی های فنی و آپشن های رفاهی آن

بررسی مرسدس بنز e200 و نگاهی به ویژگی های فنی و آپشن های رفاهی آن


منبع: آرگا

156

1398/12/27

17:31


مرسدس بنز  e200 با ظاهر مدرن، لوکس و اسپرت از طراحی داخلی فوق العاده شیک و بی نظیری بهره می برد. همچنین این سدان آلمانی از امکانات رفاهی جدید و تجهیزات متعدد و فراوانی برخودار است به نحوی که تجربه رانندگی هیجان انگیزی را به ارمغان خواهد آورد. برای دانستن بیشتر از این خودرو با بررسی مرسدس بنز e200 همراه این مقاله از آرگا باشید

خودوری بنز e200 یک سدان آلمانی است که از سال ۱۹۹۳ تا حال حاضر پنج نسل از این خودرو با طراحی ها و پیشرانه های متفاوت به سرتاسر جهان ارائه شده است. این خودرو با ویژگی های منحصر به فرد، بسیار جذاب و لوکس بوده و به نوعی قدرت و عملکردی بالاتر از خودروهای دیگر کلاس E و کلاس C دارد. البته ناگفته نماند بنز کلاس S در بین خودروهای مرسدس بنز جایگاه بالاتری دارد.

شاخت و بررسی خودروی مرسدس بنز e200

 

خودروی مرسدس بنز e200

 اگر چه محصولات مرسدس بنز e 200 مدلهای متفاوتی دارند اما سبک تولید مشابهی دارند و این موضوع انتخاب های متعددی را برای خریداران فراهم می کند. به نحوی که خودروهای کلاس e در مدلهای مختلفی مانند کوپه، واگن، سدان و کابریولت ارائه می شوند. خودروی بنز  e 200 با خصوصیات اسپرتش از لحاظ تکنولوژی با رقبایش برابری می کند. ویژگی هایی مانند توانایی تغییر خط حرکت (طبق تعیین راننده و با بکارگیری نرم افزارهای موجود) یا تعیین فاصله با خودروی جلویی موجب حیرت هر راننده ای خواهد گردید. در بازار ایران مهمترین رقیب این خودروی لوکس، BMW سری پنج می باشد. از لحاظ قیمت نیز برای خرید مرسدس بنز e200 باید میلیاردی هزینه نمود. البته این برند از محبوبیت بالایی در میان جوانان و حتی افراد مسن برخوردار است. در ادامه این مطلب به بررسی این سدان محبوب می پردازیم.

مشخصات فنی مرسدس بنز e200

ظاهر ساده و مدرن

این خودرو از طراحی ساده و به روزی  همراه با درون مایه مرسدس بنز سنتی  بهره می برد. طراحی اجزاء متناسب و هماهنگ می باشد. جلو پنجره ای سنتی کشیده و باریک بوده و حالتی تهاجمی دارد و حس قدرتمند بودن را القا می کند. در بدنه خطوط شارپ و حجم دهی های هیجانی مشاهده نمی شود. به طور کلی این خودرو حس قدرت و لوکس بودن را به بیننده منتقل می کند.

بررسی امکانات رفاهی مرسدس بنز e200

طراحی داخلی فوق العاده

مرسدس بنز e200 همانند دیگر خودروهای کلاس E از طراحی داخلی فوق العاده و مثال زدنی بهره مند است. به طوری که با مشاهده فضای داخلی به این نکته پی خواهید برد چرا این خودرو قیمت میلیاردی دارد. جنس مواد به کار رفته در کابین سیار با کیفیت بوده و بدون هر گونه عیب و ایرادی می باشد. سیستم سرگرمی رسانه ای بکار رفته در آن یکی از خوبترین های بازار می باشد. نمایشگر دوگانه ۱۲.۳ اینچی تعبیه شده در مرکز داشبورد علاوه بر اندازه بزرگی که دارد بسیار با کیفیت است.

طراحی داخلی مرسدس بنز e200

هنگام نشستن پشت فرمان، با مشاهده سیستم Comand بسیار هیجان زده خواهید شد چرا که گزینه های متعددی از منوها و تنظیمات را پیش روی خود می بینید که یادگیری هر کدام کمی زمان بر است اما هنگامی که آنها را فرا گرفتید قطعا از رانندگی با این خودروی لوکس لذت خواهید برد.

آشنایی با پیشرانه خودرو

کابین خودرو طوری طراحی شده است که در سرعتهای زیاد هیچ گونه صدای اضافی یا تکانی را متوجه نخواهید شد و همچنین طراحی صندلی ها به نحوی است که راحتی را برای سرنشینان به ارمغان آورده و حتی در سفرهای طولانی نیز احساس خستگی یا ناراحتی ایجاد نخواهد شد. صندلی ها به ماساژور تجهیز شده اند و در طول رانندگی طولانی نیز کاملا راحت و آسوده خواهید بود. برای سرنشینان عقب نیز فضای کافی در نظر گرفته شده است.

انواع مدلهای مرسدس بنز e200

پیشرانه توربوشارژ

خودروی بنز e200 دارای پیشرانه ای ۲.۰ لیتری، چهار سیلندر ۱۶ سوپاپه است که قدرتی برابر با ۱۸۴ اسب بخار در

۵۵۰۰ دور در دقیقه دارد و گشتاور تولیدی آن ۲۷۰ نیوتن متر در

۴۰۰۰ دور در دقیقه می باشد.این قدرت توسط یک جعبه دنده ۹G-Tronic به چرخها انتقال می یابد. عملکرد گیربکس نرم و هماهنگ بوده به گونه ای که ضعف نسبی پیشرانه را نیز پوشش خواهد داد. شتاب صفر تا صد این خودرو ۷.۷ ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن برابر با ۲۴۰ کیلومتر در ساعت می باشد.

تجربه رانندگی عالی با مرسدس بنز e200

این خودرو  از لحاظ مصرف سوخت نیز بسیار با صرفه است به طوری که در محیط شهری مصرف سوختی حدود

۷.۷ لیتر در هر صد کیلومتر و در خارج شهر

۵.۱ لیتر در هر صد کیلومتر و در نهایت مصرف سوخت ترکیبی آن

۶.۱ لیتر در هر صد کیلومتر می باشد. قابل ذکر است که طراحی این خودرو بیشتر برای جاده بوده تا مسیرهای پیچ در پیچ، بنابراین دور زدن با آن اندکی سخت می شود. و می توان این مورد را تنها نقص فنی مهم در این خودرو دانست البته در دیگر خودروهای کلاس E نیز این مشکل وجود دارد.

شناخت پیشرانه خودروی بنز e200

امکانات رفاهی جدید

خودروی بنز e200 از تجهیزات و امکانات رفاهی جدید و متعددی برخوردار است که برخی از آپشن ها به صورت پایه در خودرو وجود دارد و برخی دیگر مانند سیستم کمکی پارک، سیستم کمکی راننده و سیستم AIRMATIC و … سفارشی هستند. از جمله امکانات پایه می توان به وجود ۹ ایربگ (کیسه هوا برای سرنشینان جلو، زانوی راننده،لگن سرنشینان جلو ،کیسه هوای جانبی و پرده‌ای)، سیستم های ترمز و پایداری  Adaptive Brake , BAS , ESP, ABS ،سیستم نظارت بر فشار باد لاستیک‌های خودرو، سیستم سرگرمی رسانه‌ای (Comand )، گرم‌کن و سردکن صندلی‌های جلو، وجود پنج حالت رانندگی مختلف ، حساسیت بالای فرمان به سرعت، سیستم تهویه مطبوع، جعبه کمک‌های اولیه، سیستم Attention Assist ، نشان‌دهنده دمای محیط، سنسور باران، چراغ‌های LED ، سیستم Steer Control، کروز کنترل، روکش چرمی صندلی‌ها، سانروف، لاستیک‌های ضد پنچری، نورپردازی داخلی  به همراه امکان تغییر رنگ نورها، نمایشگر صفحه آمپر و صفحه نمایش۱۲.۳ اینچی در وسط داشبورد،

سیستم صوتی تجهیز شده به نه عدد بلندگو، تنظیم برقی صندلی‌های جلو  و … اشاره نمود.

تجهیزات مرسدس بنز e200

در ادامه قابل ذکر است که از نظر ایمنی سیستم کمکی فرمان و ترمز اضطراری اتومات خودروی بنز e200 اکثر مواقع از ایجاد حادثه یا بروز خطر جلوگیری می نماید ناگفته نماند که سیستم پیش ایمنی یا pre-safe  نیز چنانچه تصادفی رخ دهد به محافظت حداکثری از جان سرنشینان می پردازد. نکته دیگر اینکه سیستم پارک اتومات موجود در این خودرو نیز موجب می شود به راحتی پارک دوبل و ستونی در خیابان انجام دهید.

دانستن این مطلب نیز ممکن است جالب باشد چراکه سیستم تشخیص برخورد در بنز e200 هنگام خطر بالشتکهای کناری صندلی جلو را به مرکز خودرو نزدیک می کند تا تاثیر تصادف را کاهش دهد تا این جای مطلب خوب بودن این گزینه را بیان می کند اما برخی اوقات می تواند برای راننده مزاحمت ایجاد کند به طور مثال اگر به طرف راست در یک خیابان فرعی وارد شوید، و در همین حین یک موتورسیکلت یا خودرو از آن طرف بیاید، اینجاست که سیستم مرسدس بنز آن موتورسیکلت یا خودرو را نوعی خطر تلقی نموده و به طور خودکار ترمز خودرو را فعال می کند. همچنین می توانید برای مشاهده نقد و بررسی بنز e250 کلیک کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو