به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی (cnbc)، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان روز سه‌شنبه در یک نشست خبری از موافقت سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا موافقت خود را با بسته شدن مرزهای این اتحادیه به روی اتباع غیراروپایی به‌مدت ۳۰ روز خبر داد.

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان با اعلام این خبر تأکید کرد: «اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن هر کاری که لازم باشد برای مهار ویروس کرونا انجام خواهند داد.»

به گفته آنگلا مرکل، شهروندان کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای تردد در داخل مرزهای این اتحادیه با محدودیتی مواجه نخواهند بود.

«چارلز مایکل» رئیس شورای اروپا نیز روز سه‌شنبه اعلام کرد که به‌زودی ترتیبات لازم برای بازگردان شهروندان کشورهای اتحادیه اروپا که در حال حاضر در کشورهای خارج از این اتحادیه به سر می‌برند، اتخاذ خواهد شد.

روز گذشته رزولا فن درلاین» رئیس آلمانی کمیسیون اروپا روز دوشنبه به کشورهای عضو اتحادیه اروپا پیشنهاد کرد تا دست‌کم به‌مدت یک‌ ماه سفر اتباع غیراروپایی به خاک اتحادیه اروپا را ممنوع اعلام کنند.

این مقام ارشد اروپایی در خصوص پیشنهاد خود گفت: «این محدودیت سفر می‌تواند ابتدا به‌مدت ۳۰ روز باشد و در صورت نیاز تمدید شود. البته اتباع غیراروپایی که برای مدت طولانی در اروپا اقامت داشته‌اند و همچنین خویشاوندان نَسَبی شهروندان اتحادیه اروپا، دیپلمات‌ها، پزشکان و محققان علوم پزشکی می‌توانند مشمول معافیت شوند.»

بر اساس آخرین آمارهای رسمی اعلام شده از سوی دولت‌های اروپایی، تاکنون بیش از ۳۱۰۰ نفر در کشورهای عضو اتحادیه اروپا بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند. شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشورهای اروپایی نیز بالغ بر ۶۰ هزار نفر اعلام شده است.