عباسعلی کدخدایی، سخنگو و قائم مقام شورای نگهبان، امروز در نشست خبری که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: با عنایت به وضعیت ویروس منحوس کرونا ناچار شدیم که نشست خبری را به صورت ویدئو کنفرانس برگزار کنیم؛ این روش، روش سالم‌تری برای همکاران رسانه‌ای ما است

وی با بیان اینکه مهمترین مصوبه مجلس در هفته اخیر، بودجه سال ۹۹ بود، افزود: این بودجه به دلیل شرایط خاصی که ایجاد شده بود، از طریق کمیسیون تلفیق برای ما ارسال شد و شورای نگهبان در جلسات متعددی، بودجه را بررسی کرد

اهم اظهارات وی را در ادامه به نقل از خبرگزاری ها بخوانید؛

* همچنین جلساتی را با اعضای کمیسیون تلفیق و دوستان دولت داشتیم و روز گذشته هم جلسه مفصلی داشتیم که اصلاحاتی که برای مجلس ارسال کرده بودیم بررسی شد و امیدواریم تا پایان امروز جمع‌بندی نهایی را داشته باشیم.

* اگر بخواهم گزارشی را از ایرادات بودجه عرض کنم؛ تعداد ایرادات نسبتا زیاد بود که در ۱۹ بند ۸ ایراد را داشتیم که از این تعداد ۸ فقره ایراد شرعی ۲ مورد مربوط به صندوق توسعه ملی، ۲۷ مورد ابهام داشتیم و ۲۲ مورد مربوط به اصل ۵۲ بود که غیر بودجه‌ای است به دلیل اینکه مواردی بود که قوانین دائمی را مجلس در داخل بودجه آورده بود.

* اصل ۸۵ هم ۳ مورد بود که ارسال شد در نظر اولیه‌ای که برای مجلس ارسال کردیم و البته در جلسات بعدی تعداد اصلاحات کمیسیون تلفیق نظر ما را تامین کرده بود. در رابطه با بودجه بحث نظرات هیات عالی نظارت مجمع هم بود که از طریق ریاست هیات برای ما ارسال شده بود که ۷ مورد ایراد بود و دوستان در مجلس با این هیات جلساتی داشتند که اصلاحات آنها تامین شده است.

*{در خصوص آخرین وضعیت اعلام صحت انتخابات}: از مجموع ۲۰۸ حوزه صحت ۴ حوزه اعلام نشده و برای ۴ حوزه بازرس اعزام شده و به محض به نتیجه رسیدن این نتیجه را اعلام خواهیم کرد.