تعبیر خواب تاریکی به روایت معبران اسلامی و غربی

تعبیر خواب تاریکی به روایت معبران اسلامی و غربی


منبع: آرگا

131

1398/12/28

18:36


برخی معبران دیدن تاریکی در خواب را به معنای گمراهی در دین می دانند و تأویل آن از دیدگاه برخی دیگر به نشانه غم و اندوه می باشد، همچنین دعا کردن در تاریکی به رهایی از غم و غصه تفسیر شده است. برای آشنایی کامل با تعبیر خواب تاریکی می توانید این بخش را تا پایان دنبال کنید.

تاریکی نمادی از عدم شناخت و ناشناخته بودن می باشد و دیدن آن در خواب می تواند به افسردگی، سرگردانی و آشفتگی بیننده خواب، پنهان کردن اسرار خود و دیگران یا چیز هایی که دوست ندارید درباره تان بدانند، احساس خطر و وجود شر، آنچه کهنه و قدیمی است و به طور کلی چیز هایی که زیر پوشش تاریکی انجام می دهید، اشاره دارد، در ادامه با تعابیر مختلف تاریکی از دیدگاه های مختلف آشنا می شوید.

تعبیر خواب تاریکی چیست؟

در مطالب پیشین آرگا، انواع تعبیر خواب خورشید، تعبیر خواب خرابه و ویرانه، تعبیر خواب همسایه و … را معرفی کرده ایم، اکنون در این بخش قصد داریم تا تعبیری دیگر از رویا های صادقانه تان را در اختیارتان قرار دهیم، بنابراین پیشنهاد می کنیم تا پایان این بخش همراه ما شوید.

آشنایی با علم تعبیر رویا

تعبیر خواب از دیدگاه ابن سیرین

دیدن تاریکی در خواب به معنای گمراهی در دین است، بنابراین اگر کسی ببیند که تاریکی بدست آورده و یا کسی به وی داده است، یعنی اینکه به همان مقدار دچار گمراهی خواهد شد.

تعبیر خواب از دیدگاه جابر مغربی

دیدن تاریکی در خواب به غم و اندوه تأویل شده است، بنابراین در صورتی که ببینید که هوا خیلی تاریک است، بیانگر آن می باشد که مردم دچار غم و اندوه شده و کارشان بسته و متوقف می شود.

تعبیرگری دیگر عقیده دارد که دیدن شب تاریک بیانگر غم و اندوه می باشد، اما در صورتی که شب مهتابی و روشن باشد به نشانه شادمانی و نشاط برای بیننده خواب است.

اگر کسی خواب ببیند که در تاریکی نماز می خواند به نشانه رهایی از غم و غصه و پایان اندوه می باشد.

تعبیر رویای تاریکی

در صورتی که کسی خواب ببیند که هوا روشن است، امال ناگهان ابری شده و تیره و تاریک شود، بیانگر آن است که در آن سرزمین مرگ ناگهانی گسترش می یابد.

تعبیر خواب تاریکی از دیدگاه ابراهیم کرمانی

اگر کسی خواب ببیند که در تاریکی دعا می کند، به معنای آن است که به زودی از غم و غصه نجات پیدا خواهد کرد.

اگر ببینید که در مکان تاریکی که قرار داشتید، روشن شد اما دوباره تاریک شود به نشانه آن است که منافق می شوید، همچنین اگر ببینید که از تاریکی خارج شدید و دوباره وارد آن شدید، به نشانه گمراهی شما می باشد.

اگر کسی خواب ببیند که در شب تاریک راه می رود به نشانه میزان استقامت بیننده رؤیا است. در صورتی که ببیند در جاده ای تاریک می رود و راه رفتن برایش مشکل است، بیانگر آن است که استقامت بدست آورد و راه راست را پیدا خواهد کرد.

تعبیر خواب به روات امام صادق (ع)

از دیدگاه امام صادق (ع) دیدن تاریکی بر ۵ وجه می باشد :

  • کفر
  • سرگردانی و حیرت
  • متوقف شدن و گره خوردن کار ها
  • بدعت
  • گرفتار شدن در گمراهی و ضلالت

تفسیر خواب تاریکی

همچنین اگر کسی در خواب ببیند که جایی گرفتار تاریکی شده است به معنای آن است که در آنجا فتنه به وجود خواهد آمد.

تعبیر خواب از دیدگاه مطیعی تهرانی

اگر کسی در خواب ببیند که از تاریکی به روشنایی وارد شد، یعنی اینکه از درویشی و نداری به ثروتمندی و توانگری می رسد، ضمن اینکه از غم و گرفتاری نجات پیدا کرده و به شادی دست خواهد یافت و گره از کار هایش باز می شود.

تعبیر خواب تاریکی از دیدگاه آنلی بیتون

اگر کسی (بیوه ای) در خواب ببیند که در تاریکی شب وارد قبرستان شد، به معنای آن است که به زودی لباس عزا را در آورده و لباس عروسی به تن خواهد کرد.

اگر در خواب ببینید که حین سفر کردن با تاریکی مواجه شدید، بیانگر آن است که دست به هر کاری که بزنید، بد می آورید و در صورتی که ناگهان خورشید از میان تاریکی آشکار شود به نشانه آن است که اشتباهات تان را بر طرف کرده و بر آن غلبه می کنید.

به طور کلی دیدن تاریکی در عالم خواب به نشانه غفلت و منحرف شدن از راه دین می باشد، بنابراین اگر شخصی ببیند که در تاریکی مطلق است به نشانه آن است که در ظلمت، جهل و بی دینی گرفتار شده و تنها راه نجات و هدایت وی توبه می باشد.

تفسیر رویای تاریکی+عکس

همچنین اگر کسی خواب ببیند که از جایی روشن به محلی تاریک رسید به معنای آن است که در کار هایش دچار ابهام شده و کاری را از روی نادانی انجام داده است، اما در صورتی که از تاریکی بیرون آید به نشانه قبول شدن توبه و هدایتش برای انجام کار های درست و نیز بهبود کلی وضعیت وی در زندگی می باشد.

تعبیر خواب لیلا برایت

اگر ببینید که در تاریکی قرار دارید، به این معنا می باشد که برای انجام دادن کاری به کمک احتیاج دارید.

همچنین تعبیر خواب تاریکی برای کسی که خود را در زیر زمینی تاریک ببیند نیز به نشانه توطه دشمنان می باشد.

تعبیر خواب تاریکی به همراه عکس

در پایان امیدواریم خواندن این مطلب برای علاقمندان به بخش تعبیر خواب مفید بوده باشد، در صورت تمایل برای آگاهی از انواع تعبیر خواب درباره موضوعات مختلف می توانید با کلیک بر روی لینک مربوطه، از مطالب قبلی آرگا در این زمینه دیدن نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو