طرز تهیه سیب کاراملی خوش طعم و خوشمزه در منزل

منبع: آرگا

91

1398/12/29

20:32


سیب کاراملی یکی از انواع دسر های بسیار خوشمزه و پرطرفدار است که نحوه تهیه آن بسیار ساده است در این مقاله به شما عزیزان طرز تهیه سیب کاراملی را آموزش خواهیم داد.

دسر انواع مختلفی دارد که یکی از انواع خوشمزه آن سیب کاراملی می باشد که طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است و به راحتی و در مدت زمان کمی می توانید آن را تهیه و نوش جان کنید بنابراین بهتر است طبق مراحل تهیه آن پیش بروید تا این دسر را با طعم ایده آل تهیه نمایید.

نحوه تهیه سیب کاراملی

مواد لازم

  • سیب : ده عدد
  • شکر : دویست گرم
  • خامه یا شیر پرچرب : یک لیوان
  • کره : شش قاشق قاشق غذا خوری

نحوه تهیه سیب کاراملی

طرز تهیه سیب کاراملی با طعم بی نظیز

در روش تهیه سیب کاراملی ابتدا سیب را بشویید سپس خشک نمایید و دم آن ها را جدا نمایید و در جایی که دم سیب را خارج کردید یک تکه چوب بستنی وارد نمایید.

به منظور تهیه سیب کاراملی ابتدا قابلمه را بر روی حرارت ملایم قرار دهید و شکر را به قابلمه اضافه نمایید و اجازه دهید آب شود، شکر را با قاشق چوبی هم بزنید پس از آب شدن شکر کره به آن بیافزایید و پس از آب شدن کره حرارت را خاموش نمایید.

در این مرحله از طرز تهیه سیب کاراملی حالا خامه را به مخلوط کره و شکر بیافزایید و به دلیل اینکه در زمان مخلوط کردن خامه کارامل پف می کند بنابراین بهتر است از یک قابلمه بزرگ جهت تهیه سس کاراملی استفاده نمایید.

خامه را به خوبی با شکر و کره مخلوط نمایید و اجازه دهید کمی خنک شود سپس سیب های آماده شده را داخل کارامل بزنید و پس از اینکه کمی دیگر خنک شد داخل پودر نارگیل، پودر پسته یا پرک بادام و … بزنید سپس به مدت چند ساعت داخل یخچال قرار دهید تا خیلی خوب سرد شود، نوش جان.

طرز تهیه سیب کاراملی با طعم عالی

نکات تکمیلی

۱.جهت تزیین این دسر خوشمزه می توانید از شکلات آب شده نیز استفاده نمایید و در واقع می توان گفت در انتخاب تزیین هیچ محدودیتی وجود ندارد.

۲. به جای سیب می توانید از میوه های دیگر نیز استفاده نمایید ما سیب را امتحان کردیم زیرا تردی سیب و کارامل طعم خاص و بی نظیری ایجاد می کند.

۳. با اضافه کردن رنگ های خوراکی به سس کارامل می توانید کارامل رنگی داشته باشید.

۴. زمان پخت و انتظار آن حدود ده دقیقه است

۵. سیب کاراملی را می توانید به عنوان میان وعده و دسر نیز نوش جان کنید.

در پایان توصیه می کنیم به منظور آشنایی بیشتر با طرز تهیه انواع دسر و پیش غذا می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو