قرنطینه گلستان از اختیارات استاندار نیست

منبع: برترین ها

80

1399/1/1

02:31


استاندار گلستان گفت: قرنطینه گلستان از اختیارات استاندار نیست.

خبرگزاری مهر: هادی حق شناس، استاندار گلستان شامگاه پنج شنبه در برنامه تلویزیونی پویش به توان ما اظهارکرد: اولین ماموریت من در استان گلستان بازسازی مناطق سیل‌زده و زیرساخت‌های خسارت دیده از سیل بود اما این به معنای آن نیست که در بخش‌های دیگر وارد نشده‌ایم.

وی افزود: بعد از عبور از بحران آنفلوانزا، انتخابات را برگزار کرده و اکنون هم به کرونا رسیده‌ایم که امیدواریم با همراهی مردم از این مرحله هم عبور کنیم.

قرنطینه گلستان از اختیارات استاندار نیست

حق شناس ادامه داد: از مهم‌ترین اتفاقات خوشایند امسال، افتتاح پروژه‌های دهه فجر و هفته دولت بود که می‌توان به چند پروژه شاخص، نخست تکمیل پروژه مرغ در گنبدکاووس اشاره کرد که توان تولید ۱۰ میلیون تخم مرغ را دارا است.

وی همچنین به برطرف شدن مشکل فنی ریل عریض ایران و ترکمنستان اشاره کرد و گفت: این مشکل با اعتبار ۲۲ میلیارد تومان در سمت ایران برطرف شده است.

حق شناس تصریح کرد: از دیگر اتفاقات خوشایند شروع عملیات احداث بندر خواجه نفس با همکاری بخش خصوصی بود که تاثیر خوبی در اقتصاد استان خواهد داشت.

استاندار گلستان در بخش دیگری از سخنان خود به کرونا اشاره کرد و گفت: قرنطینه کردن استان در اختیارات استاندار نیست و همان طور که دیدیم محدودیت تردد در یکی از استان‌ها از مرجع بالاتر لغو شد.

حق شناس به محدودیت زمانی کار اصناف در استان اشاره کرد و توضیح داد که این طرح نوآورانه چند روز در استان اجرا شد و انقطاع در شیوع بیماری ایجاد کرد اما از طرف ستاد ملی کرونا لغو شد.

وی متذکر شد: اگر مردم رعایت کنند سریع‌تر از بحران عبور خواهیم کرد وگرنه کرونا تا چند ماه آینده مهمان استان خواهد بود.

حق شناس بیان کرد: بازدیدها از بیمارستان‌های سطح استان انجام شد که در همه آنها کادر درمان به معنای واقعی کلمه در حال خدمت‌رسانی بودند و گله و شکایتی نداشتند.

استاندار گلستان با تأکید بر استفاده از ظرفیت جوانان و بانوان در توسعه استان در سال ۹۹، افزود: مهمترین کار این است که از فکر جوان‌ها استفاده شود.

وی ادامه داد: دغدغه ما در سال ۹۹ ایجاد اشتغال و نوسازی بنگاه‌های اقتصادی است و در این راه از ظرفیت گردشگری استان هم استفاده خواهد شد.

حق شناس به تکمیل زیرساخت‌های استان با همکاری بخش خصوصی و دولتی و بانک‌ها خبرداد و گفت: در ابتدای ورود من به استان اعتبارات عمرانی هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بود که اکنون به دو هزار میلیارد تومان رسیده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو