فواید ماسک چای ترش برای پوست به همراه طرز تهیه

فواید ماسک چای ترش برای پوست به همراه طرز تهیه


منبع: آرگا

129

1399/1/1

10:36


ماسک چای ترش از دسته ماسک های زیبایی و مغذی برای پوست محسوب می شود که ما در این مقاله سعی داریم تا به بیان چگونگی تهیه این ماسک و فواید بسیار آن بپردازیم با ما همراه باشید.

چای ترش از آنجایی که سرشار از آنتی اکسیدان فراوان است باعث کاهش منافذ باز شده پوست خواهد شد و التهابات پوستی مثل آکنه و یا قرمزی پوست را نیز درمان خواهد کرد و در نهایت موجب حفظ نرمی و لطافت پوست شما خواهد شد.

ماسک چای ترش

چای ترش که با نام های مختلف چای قرمز و یا چای مکی شناخته می شود دارای طبعی سرد و خشک می باشد و از گلبرگ های گیاهی به نام جامانیکا تهیه می شود. همانطور که نام چای ترش پیداست نوشیدنی کم کالری و به رنگ قرمز است که معمولا همراه با شکر یا عسل میل می شود.

نحوه استفاده از ماسک چای ترش

ماسک چای ترش از دسته ماسک هایی است که به راحتی قابل تهیه است و می تواند رطوبت پوست شما را فراهم آورد و نرمی و لطافت را به شما ببخشد. لازم به ذکر است که بگوییم برای استفاده از این ماسک ابتدا مقداری از آن را بر روی پوست دست خود بمالید و پس از گذشت ۲۰ دقیقه اگر پوستتان حساسیتی نشان نداد می توانید برای پوست صورت خود استفاده نمایید. اکنون به بیان روش های مختلف تهیه ماسک چای پرداخته ایم تا بتوانید برای پر طراوت کردن پوست خود از آن استفاده نمایید.

روش تهیه ماسک چای:

برای تهیه ماسک چای ترش در ابتدا بایستی ۲ فنجان آب را داخل قوری بریزید و روی حرارت قرار دهید تا به صورت کامل بجوشد پس از جوشیدن آب ۱.۴ فنجان گلبرگ چای به آن اضافه نمایید و از قوری را از روی شعله بردارید و اندکی صبر کنید که چای به طور کامل دم بکشد و رنگ قرمز به خود بگیرد. بعد ۲ فنجان دیگر آب به چای داغ اضافه کنید و در حالی که هنوز گرمای خود را از دست نداده ۱ الی ۲ قاشق عسل بدان اضافه نمایید تا به طور کامل حل شود. توجه داشته باشید که اگر قصد تهیه ماسک چای سرد را دارید بایستی چند قطعه یخ همراه چای داخل بریزید و اگر مایل بودید چند برگ نعناع تازه و لیمو بدان اضافه نمایید.

تهیه ماسک چای همراه با عسل:

بهتر است بدانید که می توانید برای باز کردن منافذ پوست خود و پاکسازی آن مقداری از گلبرگ های چای ترش را پودر نموده و با آب مخلوط نمایید تا حالتی خمیری به خود بگیرد و بعد یک قاشق غذاخوری عسل بدان اضافه نمایید و آن را به صورت خود بمالید و پس از گذشت ۲۰ دقیقه آن را بشویید.

ماسک چای ترش همراه با عسل

تهیه ماسک چای همراه با گل شمعدانی:

برای تهیه بهتر است که گلبرگ های چای و گل شمعدانی را خمیر نمایید و به برنج قهوه ای اضافه کنید. سپس چند قطره روغن طبیعی نیز بدان اضافه کنید و در آخر ماسک را بر روی صورت خود قرار دهید و پس از گذشت ۲۰ دقیقه بشویید. بهتر است بدانید که گلبرگ های چای و گل شمعدانی تمامی آلودگی ها را از سطح پوست پاک خواهند کرد زیرا وجود آلودگی بر روی پوست باعث مسدود شدن منافذ پوستی و در نهایت ایجاد جوش خواهد شد و به همین خاطر شما می توانید از این ماسک برای درمان جوش های صورت و پاکسازی آن استفاده نمایید.

تاثیر ماسک چای ترش بر حفظ رطوبت پوست صورت

تهیه ماسک چای همراه با خاک رس :

برای تهیه ماسک چای ترش و عسل بهتر است تا در ابتدا گلبرگ های چای را به طور کامل پودر نمایید و بعد آن را با پودر اسطوخودوس و ۲ قاشق چایخوری خاک رس ترکیب کنید و مقداری آب،ماست و عسل نیز بدان اضافه نمایید و هم بزنید تا به صورت کامل با یکدیگر ترکیب شوند و بعد آن را بر روی صورت خود بمالید و تا خشک شدنش صبر کنید پس از خشک شدن ماسک مقداری آب روی آن اسپری کنید تا کمی مرطوب شود و اکنون با انگشتان خود ماساژ دهید و ماسک را با دست از صورت خود جدا نمایید. این کار را تا جدا شدن کامل ماسک ادامه دهید و پس از پایان کار مقداری نرم کننده به پوست خود بزنید تا مرطوب شود. توجه داشته باشید که ماسک به دلیل مقدار زیادی آنتی اکسیدان به رفع چین و چروک پوست کمک بسیاری خواهد کرد و در نهایت چربی پوست را کنترل و وضعیت گردش خون را بهبود می بخشد. شما می توانید از این ماسک دو الی سه مرتبه در طول ماه استفاده نمایید و دقت داشته باشید از آنجایی که خاک رس رطوبت پوست را جذب می کند نگذارید ماسک مدت زمان طولانی بر روی پوستتان باقی بماند.

چگونگی تهیه ماسک چای ترش برای زیبایی پوست

خواص چای ترش برای پوست:

بهتر است بدانید که چای ترش به دلیل آنتی اکسیدان فراوانی که دارد برای حفظ سلامتی و زیبایی پوست بسیار مفید است و در ادامه شما را با برخی از خواص این ماده آشنا خواهیم کرد:

غنی از آنتی اکسیدان:

همانطور که می دانید آنتی اکسیدان ها تاثیر بسیاری در زیبایی پوست خواهند داشت و چای ترش نیز سرشار از آنتی اکسیدان می باشد و شما می توانید با مصرف این چای مقدار زیادی آنتی اکسیدان دریافت کنید. آنتی اکسیدان ها رادیکال های آزاد پوست را که موجب پیری زودرس می شوند را خنثی خواهند کرد. چای ترش میزان چربی پوست را کنترل می کند و به دلیل خاصیت انقباضی که دارد منافذ باز پوستی را کاهش می دهد. به طور کلی می توان گفت که این چای به دلیل خاصیت ضد التهابی بودن درصد التهاب پوست را به صفر می رساند.

یک بوتاکس طبیعی:

یکی از مهم ترین و کاربردی ترین ویژگی های چای ترش استفاده از آن به عنوان بوتاکس می باشد زیرا باعث سفت شدن صورت خواهد شد و چین و چروک های پوست را نیز از بین خواهد برد. برای استفاده از این روش می توانید چند گلبرگ چای را بکوبید و بر روی صورتتان قسمت های اطراف چشم بمالید و پس از گذشت ۱۵ دقیقه آن را بشویید. توجه داشته باشید که کلاژن موجود در چای میزان کلاژن سازی پوست را به شدت افزایش خواهد داد.

استفاده از چای ترش به عنوان یک بوتاکس طبیعی

لایه بردار قوی پوست:

همانطور که می دانید وجود لکه های پوستی بر روی صورت باعث ناخوشایند شدن ظاهر پوست خواهد شد و شما می توانید از چای ترش به منظور رفع این لکه ها استفاده نمایید. چای ترش به دلیل دارا بودن آلفا هیدروکسی اسید از جمله سیتریک اسید و مالیک اسید قدرت لایه برداری دارد و باعث از بین رفتن لکه و در نهایت شفاف شدن پوست خواهد شد.

لایه برداری قوی ماسک چای ترش

مرطوب کنندگی پوست:

یکی از بهترین فواید چای ترش برای پوست صورت خاصیت مرطوب کنندگی آن است به همین خاطر شما می توانید از این ماده برای مرطوب سازی پوست صورت و هیدراته کردن آن استفاده نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو