کرونا جشنواره فیلم کن را به تعویق انداخت

47

1399/1/1

10:38


برگزارکنندگان امیدوار هستند جشنواره کن 2020 را دیرتر و به‌طور مشخص در اواخر ماه ژوئن برگزار کنند.

کرونا جشنواره فیلم کن را به تعویق انداخت

سرویس سینمایی هنرآنلاین: با شیوع کروناویروس، برگزارکنندگان جشنواره فیلم کن مجبور شدند هفتاد و سومین دوره این رویداد را که قرار بود 12 تا 23 مه (23 اردیبهشت تا 3 خرداد) برگزار ‌شود، به تعویق بیندازند.

به گزارش هالیوود ریپورتر، بانیان معتبرترین جشنواره سینمایی دنیا پنجشنبه‌شب به‌طور رسمی اعلام کردند این دوره جشنواره به خاطر شیوع بیماری کووید-19 ناشی از کروناویروس در سرتاسر اروپا طبق برنامه برگزار نمی‌شود.

صفحه رسمی جشنواره توئیت کرد: به خاطر نگرانی‌ها درباره به خطر افتادن سلامتی افراد در فرانسه و دیگر کشورها، جشنواره فیلم کن دیگر قادر نیست در تاریخ تعیین‌شده برگزار شود.

برگزارکنندگان جشنواره همچنان امیدوار هستند جشنواره کن 2020 را دیرتر و به‌طور مشخص در اواخر ماه ژوئن برگزار کنند.

برای اولین بار در تاریخ است که جشنواره فیلم کن طبق برنامه آغاز نمی‌شود. تا پیش از امسال، این رویداد از شروع خود در 1946، هر سال در تفریحگاه ساحلی کن برگزار شده بود. کن فقط یک بار به حالت تعلیق درآمد، در 1968، بعد از آن که سینماگران برای حمایت از دانشجویان و کارگران معترض در سراسر فرانسه، فیلم‌های خود را از جشنواره بیرون کشیدند و این رویداد را تعطیل کردند، اما آن سال  نیز جشنواره طبق برنامه و با نمایش نسخه‌ ترمیم‌شده فیلم کلاسیک "بربادرفته" شروع شد.

اولین مورد ابتلا به کروناویروس در این ناحیه در 28 فوریه شناسایی شد و این زمانی بود که کریستیان استروزی شهردار نیس تائید کرد جواب آزمایش یک زن در کن مثبت اعلام شده است. تاکنون در سراسر فرانسه حدود 11 هزار مورد مبتلا به کووید-19 و 372 مورد مرگ بر اثر این بیماری گزارش شده است. این کشور در حال حاضر پس از ایتالیا، اسپانیا و آلمان بیشترین شمار مبتلایان به ویروس کرونا را در اروپا دارد. این روزها به دستور وزارت بهداشت فرانسه تجمعات بیش از هزار نفر در این کشور ممنوع است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو