بررسی پژو ۵۰۸

بررسی پژو ۵۰۸


منبع: آرگا

58

1399/1/1

12:32


خودروی پژو ۵۰۸ در سال ۲۰۱۰ در نمایشگاه پاریس رونمایی شد و در همان اوایل تولید فروش بالایی را تجربه کرد. این خودرو یک سدان خانوادگی و نیمه لوکس است که دارای جذابیت ها و امکانات رفاهی بسیاری است. همچنین این خودرو از لحاظ ایمنی کاملا مورد اعتماد بوده و توجه بسیاری را به خود جلب کرده است با بررسی بیشتر پژو ۵۰۸ ما را همراهی کنید.

خودرو پژو ۵۰۸ نوعی سدان تقریبا بزرگ است که کمپانی پژو در سال ۲۰۱۰ اقدام به تولید آن نمود. این خودرو در مدت کوتاهی فروش بالایی را تجربه کرد. این خودرو در کلاس خودرو های مثل کمری و سوناتا از لحاظ ابعادی قرار دارد. پژو ۵۰۸ با ظاهری تقریبا جذاب طرفداران خاص خود را دارد.

بررسی خودرو پژو ۵۰۸

در اواخر سال ۲۰۱۰ برای اولین بار خودرو پژو ۵۰۸ در نمایشگاه پاریس رونمایی شد. این خودرو جانشین پژو ۴۰۷ است که هیچوقت به بازار ایران راه نیافت، البته پژو ۵۰۸ تا حدودی بزرگتر از ۴۰۷ بوده است.این خودرو در دو کارخانه رنس کشور فرانسه و کارخانه ووهان در چین مونتاژ می گردد، بعلاوه پژو ۵۰۸ در مالزی به وسیله شرکت نازا نیز مونتاژ می شود. در ادامه با بررسی بیشتر پژو ۵۰۸ همراه ما باشید.

ملاحظه خودروی جذاب پژو ۵۰۸

طراحی داخلی پژو ۵۰۸

بعد از بررسی نمای بیرونی نوبت به داخل خودرو می رسد. در داخل کابین این خودرو مواد به کار رفته بسیار با کیفیت بوده و نحوه مونتاژ قطعات در پژو ۵۰۸ خیلی خوب ارزیابی شده است. همچنین کابین خودرو راحتی و آرامش خاصی دارد که سرنشینان به خوبی آن را درک می کنند. صندلی های این خودرو بسیار راحت بوده بطوریکه بسیاری از سایت های معرفی خودرو مثل AUTOEXPRSS بریتانیا و CARADVISE استرالیا بر کیفیت سواری و هندلینگ و راحتی صندلی های پژو ۵۰۸ تاکید کرده اند. این خودرو دارای سیستم نمایشگر لمسی بوده که خیلی کارامد نیست. دیگر تجهیزات و موارد بکار رفته در داخل خودرو تا حدودی هم سطح رقیبان پژو ۵۰۸ مثل فورد موند و ثویوتا کمری و… بوده است. از دیگر تجهیزات کابین می توان به پوشش چرمی فرمان و سیستم هدایت ناوبری آن اشاره کرد. همچنین در این خودرو فضای کافی برای تمامی سرنشینان وجود داشته و سرنشینان عقب هیچ نگرانی از جای پا یا سر خود نخواهند داشت. صندوق عقب خودرو جادار و کارامد بوده و کاملا مناسب سفرهای خانوادگی است.

تحقیق درباره پژو ۵۰۸

امکانات رفاهی و ایمنی پژو ۵۰۸

خودرو پژو ۵۰۸ که وارد بازار ایران شده است دارای امکانات رفاهی بسیاری است که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت:

سامانه استارت/استاپ، کروز کنترل و محدود کننده سرعت، سیستم ورود و استارت بدون کلید، سیستم کنترل فشار باد تایر ها،ترمز دستی الکترونیک، سانروف برقی، سیستم تهویه مطبوع با امکان تنظیم مجزا برای ۴ منطقه، صفحه نمایش ۷ اینچی لمسی، اهرم تعویض دنده در پشت فرمان، آینه الکتروکرومیک وسط و آینه های تاشو برقی جانبی، صندلی های برقی تجهیز شده به گرمکن و حافظه، روکش چرم طرح ناپا، سنسور باران یا همان برف پاک کن هوشمند، چراغ های اتوماتیک و نور بالای هوشمند، چراغ روشنایی روز، دوربین دنده عقب به همراه سنسورهای پارک، نمایشگر هداپ رنگی.

بررسی و نقد پژو ۵۰۸

امکانات و تجهیزات ایمنی این خودرو نیز شامل شش عدد کیسه هوا، سامانه هشدار نقطه کور، سیستم های ترمز و پایداری HAC ، CBC، ASR، ESP و ABS می شود. همچنین پژو ۵۰۸ توانسته از تست ایمنی موسسه Euro-NCAP ، ۵ ستاره ایمنی را کسب کند که این موضوع باعث آرامش خریداران خودرو است.

پیشرانه و قوای فنی پژو ۵۰۸

در ادامه نوبت به بررسی موتور پژو ۵۰۸ می رسد. این خودرو دارای موتوری ۴ سیلندری کوچک ۱.۶ لیتری توربو شارژ بوده که که در بهترین حالت ۱۶۳ اسب بخار را در ۶۰۰۰ دور بر دقیقه تولید می کند. البته این رقم مقدار بالایی در میان رقبا نیست. ولی نکته ای که این خودرو را از بقیه رقبا متمایز می کنددر گشتاور تولیدی آن است جایی که این خودرو با موتور کوچکش توان تولید ۲۴۰ نیوتن تورک را دارد. همچنین ویژگی دیگر این خودرو دور موتور بسیار پایین آن است که به طور خطی در دسترس قرار گرفته است. انتقال قدرت به چرخها توسط جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک انجام می گیرد که با ظرایب مناسب از افت شتاب گیری جلوگیری می نماید. صفر تا صد این خودرو ۸.۹ ثانیه به طول می انجامد و حداکثر سرعت آن ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت ثبت شده است. این میزان سرعت مطوئنا برای یک سدان خانوادگی مناسب و راضی کننده خواهد بود. البته ناگفته نماند که پژو ۵۰۸ در شرایط استاندارد مصرف سوخت ۶.۹ لیتر در هر صد کیلومتر را دارد.

نقد و تحقیق درباره پژو ۵۰۸

تجربه رانندگی با پژو ۵۰۸

طراحی مناسب و کیفیت مواد به کار رفته در کابین باعث داشتن حس خوب در پشت فرمان می شود. عایق بندی خودرو عالی بوده و در سرعت های معمولی سکوت و آرامشی مناسب در کابین وجود دارد. صندلی ها بسیار راحت بوده و لذت، آسایش و امنیت را بهمراه دارند. همچنین این خودرو دارای سیستم تعلیق کارامد و مناسبی است. سیستم تعلیق اتین خودر نسبت به رنو تلیسمان و کیا اپتیما نرم تر بوده اما به کمری و نیسان تینا نمی رسد ولی به خوبی ضربات ناشی از دست اندازها را می گیرد. پژو ۵۰۸ سواری تقریبا نرمی دارد که بر پایداری خودرو تاثیر منفی نمی گذارد که این موضوع رانندگی و بازی با فرمان را لذت بخش می کند. دید به طرفین با توجه به مقیاس خودرو بسیار خوب بوده و همچنین ترمز های این خودرو بسیار عالی بوده و به راننده اعتماد به نفس کافی را می دهد. پژو ۵۰۸ سرعت خود را با روندی یکنواخت و مناسب افزایش می دهد. جعبه دنده در کنار گشتاور مناسب باعث می شود تا خودرو کاملا در اختیار و گوش به فرمان راننده باشد و در زمان دنده معکوس و سبقت گیری در سربالایی ها بسیبار عالی عمل می کند.

ملاحظه خودرو پژو ۵۰۸

جوایز دریافتی پژو ۵۰۸

خودرو پژو ۵۰۸ از کمپانی پژو از همان لحظه ورود به بازار جوایز بین المللی مختلفی را کسب کرده است. از جمله این جوایز می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • کسب عنوان خودروی سال اسپانیا در سال ۲۰۱۱
  • دریافت عنوان بهترین خودروی واروداتی در آلمان، در سال ۲۰۱۱ که این عنوان را با رای گیری از خوانندگان مجله اتو زایک بدست آورده است.

نقد و بررسی پژو ۵۰۸

شاید پژو ۵۰۸ بهترین و خوش قیافه ترین سدان نیمه لوکس در بازار نباشد و شتابی مثل رنو تلیسمان و خوشنامی برند تویوتا را ندارد ولی باید گفت که این خودرو در هیچ یک از آزمون ها نا امید کننده نبوده و ضعفی نداشته است. دزر کل باید گفت که ای خودرو یک سدان راحت و جذاب است که ایمنی بالایی دارد. ولی متاسفانه مدل های جدید این خودرو وارد کشور ما نشده است اما باز هم این خودرو یکی از مورد اعتمادترین و جذابترین خودروهای موجود در کشور است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو