طرز تهیه شربت گلاب با سه دستور و طعم متفاوت برای پذیرایی از مهمان ها

طرز تهیه شربت گلاب با سه دستور و طعم متفاوت برای پذیرایی از مهمان ها


منبع: آرگا

120

1399/1/1

20:34


شربت گلاب یکی از انواع شربت های بسیار خوشمزه و خنک است که در فصل گرما طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است و به راحتی و در مدت زمان کمی می توانید آن را تهیه کنید در این مقاله به شما عزیزان طرز تهیه شربت گلاب را آموزش خواهیم داد.

 شربت گلاب یکی از نوشیدنی های بسیار رایج در بین مردم به خصوص در فصل تابستان است که مصرف بیش از حد نوشیدنی های موجود در بازار به دلیل استفاده از افزودنی ها و مواد مصنوعی مشکلاتی را برای بدن به همراه می آورند که بهتر است نوشیدنی های طبیعی و خانگی را جایگزین نوشیدنی های غیر طبیعی نمایید که یکی از این شربت های طبیعی شربت گلاب است.

گلاب علاوه بر این که از خواص و فواید شگفت انگیزی برخوردار است می تواند عطر و طعم دلپذیری به نوشیدنی ها دهد، گلاب به دلیل داشتن طبع گرم پی اچ خون را به سمت قلیایی شدن می برد از این رو برای آن دسته از افرادی که طبع سرد دارند بسیار مناسب است،

دستور تهیه شربت گلاب

مواد لازم

  • شکر : شش پیمانه
  • آب : سه پیمانه
  • گلاب : یک پیمانه
  • رنگ خوراکی طبیعی قرمز : چند قطره

طرز تهیه شربت گلاب با طعم عالی

در روش تهیه شربت گلاب ابتدا داخل قابلمه شکر و گلاب بریزید سپس بر روی حرارت ملایم قرار دهید و مخلوط را هم بزنید تا شکر کاملا داخل آب حل شود.

پس از به جوش آمدن مخلوط شکر و آب حرارت را کم کرده و اجازه دهید شربت بر روی حرارت ملایم آرام بجوشد و به غلظت مورد نظرتان برسد.

در این مرحله از نحوه تهیه شربت گلاب پس از غلیظ شدن شربت به آن گلاب بیافزایید و اجازه دهید شربت به مدت چند دقیقه بجوشد تا جا افتاده شود و حالا به آن رنگ خوراکی اضافه نمایید.

حالا شربت را از روی حرارت برداشته و پس از خنک شدن آن را داخل بطری شیشه ای در مکانی خنک نگهداری نمایید و در زمان سرو یک سوم لیوان را شربت غلیظ بریزید و مابقی لیوان را آب و یخ اضافه کنید.

نکته : می توانید از آب پرتقال خونی، آب شاه توت و آب تمشک به عنوان رنگ خوراکی قرمز استفاده نمایید.

نحوه تهیه شربت گلاب مجلسی

مواد لازم جهت تهیه شربت گلاب با نشاسته

  • نشاسته : یک قاشق غذا خوری
  • گلاب : یک سوم لیوان
  • عسل : یک تا دو قاشق غذا خوری
  • آب جوش : دو سوم لیوان

نحوه تهیه :

ابتدا گلاب و نشاسته را داخل لیوان ریخته سپس هم بزنید تا این دو با هم کاملا مخلوط شوند سپس مابقی لیوان را از آب جوش پر نمایید و هم بزنید تا نشاسته کاملا داخل آب جوش حل شود.

در این مرحله از طرز تهیه شربت گلاب حالا به شربت یکنواخت شیری رنگ، عسل بیافزایید و هم بزنید تا عسل حل شود و پس از خنک شدن شربت حاصل را میل نمایید.

نکته : می توانید نبات را جایگزین عسل کنید.

طرز تهیه شربت گلاب با طعم عالی

مواد لازم جهت تهیه شربت گلاب با زعفران

  • زعفران ساییده : یک پنجم قاشق چای خوری
  • گلاب : یک لیوان
  • شکر یا عسل : یک لیوان سرخالی
  • هل سفید : پنج عدد
  • آب : دو لیتر
  • عرق بیدمشک ( اختیاری) : یک لیوان

دستور تهیه :

ابتدا زعفران ساییده را داخل فنجان ریخته و به آن چند تکه یخ کوچک بیافزایید و اجازه دهید تکه های یخ در دمای محیط آب شده و محلول زعفران حاصل شود.

در این مرحله از طرز تهیه شربت گلاب با زعفران، داخل قابلمه دو لیتر آب اضافه کنید و بر روی حرارت ملایم بگذارید تا به جوش آید و پس از به جوش آمدن آب حرارت را کم کرده سپس به آن شکر و هل بیافزایید و شروع به هم زدن کنید تا شکر حل شود.

پس از غلیظ شدن شربت دانه های هل را از آن بیرون آورده و به شربت گلاب، محلول زعفران و عرق بیدمشک بیافزایید و اجازه دهید به مدت پانزده دقیقه دیگر بر روی حرارت ملایم بماند تا غلیظ و خوش رنگ شود.

حالا حرارت را خاموش کرده و اجازه دهید شربت خنک شود سپس داخل بطری شیشه ای ریخته و در مکان خنکی نگهداری کنید و برای سرو داخل لیوان دو تا سه قاشق غذا خوری از شربت حاصل را ریخته و مابقی را با آب و یخ پر نمایید، نوش جان.

روش تهیه شربت گلاب و زعفران

امیدواریم از آشپزی این بخش نهایت لذت را برده باشیم و در فصل گرما این نوشیدنی بسیار خوشمزه را تهیه و نوش جان کنید، در صورت تمایل به آشنایی با نحوه تهیه انواع نوشیدنی می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو