جلسه مقابله با سیل احتمالی در گلستان

منبع: برترین ها

56

1399/1/2

01:32


جلسه مدیریت بحران شرکت آب منطقه‌ای گلستان با حضور سرپرست شرکت و معاونین و مدیران مرتبط در سالن جلسات این شرکت برگزار شد.

خبرگزاری ایسنا: جلسه مدیریت بحران شرکت آب منطقه‌ای گلستان با حضور سرپرست شرکت و معاونین و مدیران مرتبط در سالن جلسات این شرکت برگزار شد.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای گلستان در این جلسه اظهار کرد: با توجه به اخطاریه هواشناسی گلستان مبنی بارش‌های ۳۰ تا ۸۰ میلیمتری در استان و با توجه به ماهیت بارش‌های فصلی و احتمال وقوع رگبارهای نقطه‌ای و سیلاب ناگهانی در دره‌ها و مناطق کوهستانی، جلسه مدیریت بحران شرکت آب منطقه‌ای گلستان برگزار شد.

سیدمحسن حسینی افزود: در این جلسه مقرر شد با توجه به ظرفیت خالی نیمی از سد بوستان تا اطلاع ثانوی دریچه‌های خروجی سد بسته باشد و رهاسازی از سد گلستان که از هفته‌های قبل آغاز شده بود افزایش یابد. همچنین رهاسازی از سد وشمگیر نیز همچنان ادامه داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین بازدید از زهکش‌های سد وشمگیر، بازدید از بازه‌های مختلف رودخانه گرگانرود، بازدید از رودخانه قره‌سو در بازه‌های مختلف و همچنین پل‌ها و سازه‌های تقاطعی در رودخانه‌ها از دیگر مصوبات این جلسه بود.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای گلستان تصریح کرد: مقرر شد مدیران امور شهرستان‌های گرگان-آق‌قلا و کردکوی، بندرگز، ترکمن و گمیشان طی نامه‌ای به فرمانداران و بخشداران اعلام کنند تا دهیاران و شوراهای روستاها بازه‌های مجاری آبی در محدوده روستا را پایش و مراتب انسداد یا هر مانعی که باعث انسداد و یا موجب انحراف جریان آب به سمت اراضی می‌شود را برطرف کنند.

 حسینی گفت: بارش‌ها از سوم فروردین آغاز و تا سه روز پس از آن ادامه دارد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو