به گزارش روز شنبه خبرگزاری آناتولی ترکیه، اردوغان جمعه شب در حساب خود در توییتر نوشت: نباید به هیچ وجه به غیر از موارد ضروری از خانه خارج شد.  

رییس جمهور ترکیه تاکید کرد که برای مهار شیوع کرونا مردم باید نظافت را رعایت کرده و از تجمعات ممانعت ورزند و به همین منظور نماز ها را به جای اقامه به صورت جماعیت [در مساجد] در خانه های خود بخوانند.  

پیش تر «فخر الدین کوجا» وزیر بهداشت ترکیه اعلام کرده بود که شمار افراد مبتلا به کرونا در این کشور به ۶۷۰ نفر رسیده است و ۹ نفر نیز بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

«رجب طیب اردوغان» رییس جمهوری ترکیه پیش از این نیز در فرمانی اعلام کرده بود تمامی نشست‌ها و فعالیت‌ها در فضای بسته و باز علمی، فرهنگی، هنری و دیگر حوزه‌ها باید تا پایان آوریل (۱۲ اردیبهشت) به تعویق بیفتد.  

ترکیه طی روزهای اخیر اقدامات احتیاطی و پیشگرانه ای برای مهار کرونا مانند تعطیلی مدارس و مراکز فرهنگی و تعلیق پرواز با ۲۰ کشور را اتخاذ کرده است.

ویروس کرونا که از چین شیوع یافته، بسرعت به کشورهای مختلف در سراسر جهان سرایت کرده و اکنون بیش از ۱۴۰ کشور را درگیر کرده است.

ویروس کرونا اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ در ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.