بررسی گوشی آنر v30 و آشنایی بیشتر با خصوصیات آن

بررسی گوشی آنر v30 و آشنایی بیشتر با خصوصیات آن


منبع: آرگا

98

1399/1/2

18:34


این مطلب به بررسی گوشی آنر v30 می پردازد. آنر v30 به چیپست Kirin 990 و پردازنده گرافیکی قدرتمند Mali-G76 MP16 مجهز بوده و قادر است بازی های بسیار سنگین اندروید را نیز اجرا کند. به این ترتیب گیمرها از انتخاب این میان رده قطعا شگفت زده خواهند شد. همچنین این اسمارتفون علاوه بر سرعت خوب از قابلیت پشتیبانی شبکه ۵G نیر بهره می برد که سبب شده با استقبال فراوانی روبرو شود.

هواوی از گوشی آنر v30 خود در نوامبر ۲۰۱۹ رونمایی نمود و در دسامبر ۲۰۱۹ این اسمارتفون به بازار عرضه شد. محصولات هواوی با برند آنر در بازار موبایل بسیار پرفروش و محبوب هستند و گوشی آنر v30 نیز از این قاعده مستثنی نبوده و از قابلیتهای متعددی برای محبوب بودن بهره می برد. از جمله این که پردازنده کایرین ۹۹۰ آن به همراه پردازنده گرفیکی ۱۶ هسته ای به نام Mali-G76 انتخاب جذابی برای گیمرها خواهد بود.

آشنایی و بررسی گوشی آنر v30

بررسی ابعاد گوشی آنر V30

گوشی آنر v30 از قابلیت نسل پنجم شبکه ( ۵G) بهره می برد که سرعت باند آن تا ۲ گیگابایت بر ثانیه خواهد رسید. این اسمارتفون به چپست و پردازنده گرافیکی قوی، دوربین های سه گانه قوی با عملکرد خوب، اندروید ۱۰ و… مجهز بوده  که به خوبی می تواند نیاز کاربران را مرتفع سازد. گوشی جذاب آنر v30 با ورود خود به بازار موبایل بسیار مورد استقبال قرار گرفت. در ادامه به بررسی بیشتر آنر v30 می پردازیم.

آشنایی سریع با گوشی آنر v30

  • ابعاد:  ۸.۹ *۷۵.۸ * ۱۶۲.۷ میلیمتر
  • وزن: ۲۱۳ گرم
  • نمایشگر: ۶.۵۷ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰* ۲۴۰۰ پیکسل
  • چیپست: HiSilicon Kirin 990 هفت نانومتری
  • پردازنده گرافیکی: Mali-G76 MP16
  • دوربین اصلی: سه گانه(۴۰ ،۸ و۸) مگا پیکسل
  • دوربین سلفی: دوگانه (اولیه ۳۲ و ثانویه ۸ مگاپیکسل)
  • باتری: ۴۲۰۰ میلی آمپر ساعتی لیتیوم پلیمری غیرقابل تعویض
  • فناوری ارتباطی:دوسیم کارته، USB Type-C ، بلوتوث ۵.۱، OTG ،GPRS ،Wi-Fi، GPS ،۳G ، ۴G ،NFC
  • حافظه داخلی: ۱۲۸ گیگابایت
  • حافظه رم: ۶ و ۸ گیگابایت
  • سیستم عامل: اندروید ۱۰.۰ ، رابط کاربری Magic UI3

بررسی ظاهر

آشنایی با گوشی آنر V30

بررسی ها نشان می دهد گوشی آنر v30 از طراحی زیبا، لوکس و بسیار دلپذیری بهره می برد. جنس بدنه گوشی از فلز و شیشه می باشد. پنل پشتی دستگاه  به رنگ مات بوده و حالت شیشه‌ ای دارد و در این پنل دوربین‌های ۳ گانه به‌ طور عمودی در کادر مستطیل شکل  به رنگ مشکی تعبیه شده و  فلش LED نیز در کنار دوربین جای دارد. در نمای جلوی گوشی دو دوربین دورن حفره ای مستطیلی در قسمت چپ قرار گرفته و سنسور اثرانگشت هم برای دسترسی راحتتر در لبه کناری گوشی تعبیه شده است. این اسمارتفون خوش دست در  چهار رنگ آبی، نارنجی، مشکی و سفید به بازار ارائه می گردد.

بانگری باتری گوشی آنر V30

بررسی نمایشگر

آنر v30 به نمایشگری ۶.۵۷ اینچ لمسی خازنی با رزولوشن ۱۰۸۰* ۲۴۰۰ پیکسل مجهز است که تراکم پیکسلی ۴۰۰ پیکسل بر هر اینچ را به ارمغان اورده و FHD + می باشد و از قابلیت لمس چند نقطه همزمان بهره می برد. این نمایشگر IPS LCD بوده و قابلیت پشتیبانی از استاندارد DCI-P3 را همراه دارد. در ضمن این صفحه نمایش حدود ۸۴.۹ درصد بدنه را به خود اختصاص داده و وضوح تصویر خوبی را به اجرا می گذارد. این نمایشگر نسبتا بزرگ بوده و در زیر نور خورشید هم محتوای آن قابل مشاهده خواهد بود. ضمنا کاربر با تنظیمات گنجانده شده در آن قادر است عمق رنگ و کنتراست تصاویر را به دلخواه تغییر دهد.

صفحه نمایش بزرگ گوشی آنر V30

بررسی دوربین

یکی از قسمت های جذاب گوشی آنر v30 دوربین های با کفیت آن است که عملکرد فوق العاده خوب و قابل قبولی داشته و  موجب ثبت تصاویر بسیار مطلوبی می گردند. دوربین اصلی در پنل پشتی با طراحی جذاب و جالب ، سه گانه بوده که به ترتیب  دوربین اصلی آن ۴۰ مگا پیکسل با لنز واید ۲۷ میلمتر و دریچه دیافراگم f/1.8  که قابلیت فوکوس خودکار همراه با تشخیص فاز و لیرز داشته و به لرزشگر اپتیکال نیز مجهز است.

دوربین های جذاب گوشی آنر V30

دوربین ثانویه ۸ مگا پیکسل تله فوتو با دریچه دیافراگم f/2.4 و زوم اپتیکال سه برابر و در نهایت دوربین سوم ۸ مگا پیکسل فوق عریض با گشودگی دیافراگم f/2.4 با قابلیت اتوفوکوس لیزر و لرزشگر اپتیکال می باشد. از دیگر قابلیت های دوربین آنر v30 پانورما، HDR ، اسلوموشن و فلش ای دی است و بررسی ها نشان می دهد تصاویر بسیار با کیفیتی با این دوربین ها می توان به ثبت رساند.

بررسی جامع گوشی آنر V30

دوربین سلفی گوشی آنر v30 نیز دوگانه بوده و از دوربین اول ۳۲ مگا پیکسل واید، با دریچه دیافراگم f/2.0 و دوربین ثانویه  ۸ مگاپیکسل اولترا واید بهره می برد که حضور سنسور اولترا واید کمک شایانی در ثبت تصاویر باکیفیت و خاطره انگیز خواهد نمود.

بررسی نرم افزار و سخت افزار

به بررسی نرم افزار گوشی آنر v30 می پردازیم. سیستم عامل این میان رده برپایه اندروید ۱۰.۰ با رابط کاربری Magic UI3 بوده و در ضمن قابلت پشتیبانی از زبان فارسی را نیز دارد و خیلی از خدمات و امکانات گوگل بر روی آن نصب می باشد و دارای ویژگی بازخوانی فایل Office و PDF ، ویرایش عکس و فیلم نیز بوده و با قابلیتهای محبوب Kirin Gaming+2.0،GPU Turbo 4.0 اجرای بازی را جذابتر و بهتر ساخته و اولین گوشی میان رده آنر است که از نسل پنجم شبکه پشتیبانی می کند. به طور کلی سرعت و عملکرد بخش نرم افزاری گوشی مطلوب گزارش شده است.

وارسی گوشی آنر V30

در زمینه سخت افزار آنر این گوشی را به تراشه کایرین ۹۹۰ هفت نانومتر مجهز نموده که پردازنده مرکزی هشت هسته آن شامل چهار هسته Cortex-A55 با ۱.۸۶ گیگاهرتز، دو هسته Cortex-A76 با ۲.۸۶ گیگاهرتز و دو هسته Cortex-A76 با ۲.۰۹ گیگاهرتز می باشد. حافظه داخلی و رم آنر v30 با توجه به مدل های آن ۱۲۸ گیگابایت برای رم ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت برای رم ۸ گیگابایت است. مدل رم ۶ گیگابایت قیمتی برابر با ۴۷۰ دلار و نسخه رم ۸ گیگابایت ۵۲۵ دلار قیمت دارد. نکته قابل انتقاد این است که این میان رده درگاه کارت حافظه جانبی ندارد و به طور معمول حافظه داخلی ظرفیت کافی برای ذخیره سازی اطلاعات و فایل ها را خواهد داشت.

بازنگری گوشی آنر V30

بررسی امنیت

شرکت آنر امنیت این گوشی را از طریق حسگر اثر انگشت و قابلیت تشخیص چهره یا Face Unlock فراهم نموده است. سنسور اثر انگشت در قسمت کناری دستگاه تعبیه شده که سرعت عمل بالایی نیز دارد و قابلیت تشخیص چهره نیز عملکرد خوبی دارد اما ممکن است اندکی با احتمال خطا همراه شود که این امر در اکثر گوشی های هوشمند وجود داشته و هنوز کاملا مرتغع نشده است.

بازبینی جامع گوشی آنر V30

بررسی باتری

برای گوشی آنر v30 باتری ۴۲۰۰ میلی‌آمپر ساعتی لیتیوم پلیمری غیرقابل تعویض درنظر گرفته شده است. که به قابلیت شارژ خیلی سریع ۴۰ وات نیز مجهز است و در تایمی نیم ساعته باتری را تا ۷۰ درصد از انرژی سرشار می سازد. شارژ این گوشی توسط درگاه USB-C انجام می شود و باتری بسیار با دوام و قدرتمند آنر v30  از طول عمر بالایی نیز بهره می برد و سالهای زیادی بدون صدمه انرژی مورد نیاز گوشی شما را تامین خواهد کرد. همچنین برای مشاهده بررسی گوشی آنر ۱۰ لایت کلیک کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو