همسر محمدحسین مهدویان کیست؟ + عکس خانوادگی

منبع: کولاک

93

1399/1/3

14:55


همسر محمدحسین مهدویان کیست ؟ به همراه عکس خانوادگی محمدحسین مهدویان کارگردان سینما و همسر و فرزندانش همچنین اطلاعاتی از زندگی خصوصی. محمدحسین مهدویان کارگردان جوان و صاحب سبک سینمای ایران است. او متاهل است و دو فرزند دارد. مهدویان آخرین بار با فیلم «درخت گردو» موفق شد سیمرغ بلورین سی هشتمین جشنواره فیلم فجر را ببرد.

همسر محمدحسین مهدویان کیست

همسر محمدحسین مهدویان کیست

محمدحسین مهدویان در سال ۱۳۶۰ و در شهر بابل به دنیا آمد. خانواده مهدویان، خانواده‌ای نسبتاً پرجمعیت است، با دو پسر و دو دختر که مهدویان کوچک‌ترین آن‌هاست. پدر محمدحسین مهدویان که مدرس هنرستان‌های فنی و مهندس ساختمان است، در سال‌های کودکی او توجهی به سینما نداشته و حتی به گفته مهدویان از سینما متنفر بوده است؛ اما این دایی محمدحسین مهدویان بود که زمینه‌های آشنایی و علاقه ابتدایی او نسبت به سینما را فراهم کرد. او به دلیل اختلاف سنی کمش با محمدحسین مهدویان، رابطه نزدیکی با خواهر‌زاده‌اش داشت و با توجه به علاقه‌اش به سینما مرتب به همراه مهدویان به سینما می‌رفتند و در خلال همین سینما رفتن‌هاست که مهدویان به سینما توجه پیدا می‌کند: «چیز دقیقی از فیلم‌های اولی که در سینما دیده‌ام به یاد ندارم اما مطمئنم چیزهایی از آن سال‌ها بر من تأثیرگذار بوده‌اند و گاها تصاویری که از آن‌ها در ذهنم مانده است من را شگفت‌زده می‌کنند.»

مهدویان همچنین در آن سال‌ها به کتاب‌خوانی علاقه‌مند می‌شود و بیش از هر کتابی، داستان‌های ژول‌ورن را مطالعه می‌کند. تا قبل از ورود به دبیرستان، فیلم‌های مورد علاقه‌ محمدحسین مهدویان فیلم‌های پر جنب‌وجوش و اکشنی بوده‌اند که حول قهرمان می‌چرخیدند، از جمله فیلم‌های وسترن و همچنین فیلم‌هایی نظیر «عقاب‌ها» و «افعی» در سینمای ایران؛ اما از سال‌های دبیرستان مهدویان به فلسفه گرایش پیدا می‌کند و به دنبال این گرایش، به سینمای روشنفکری‌ متمایل می‌شود و به فیلم‌هایی نظیر «عروسی خوبان» به کارگردانی محسن مخملباف و «هامون» ساخته داریوش مهرجویی توجه پیدا می‌کند: «در آن سال‌ها به شکلی افراطی فیلم‌های روشنفکری می‌دیدم که معمولاً ریتم کندی دارند و توجه اصلی‌شان به روایت نیست، نوعی پز روشنفکری در آن سال‌ها داشتم و فکر می‌کردم فیلم خوب باید خیلی پیچیده باشد.»

محمدحسین مهدویان که از همان سال‌های کودکی به تاریخ علاقه داشته و درس موردعلاقه‌اش هم در دوران تحصیل تاریخ بوده است، با توجه به التهاب‌های سال ۷۸ به جریان دوم خرداد متمایل می‌شود و از همان سال‌ها فضای سیاسی ایران را دنبال می‌کند و روزنامه‌خوان می‌شود. علاقه به تاریخ از یک‌سو و دنبال کردن تحولات سیاسی از سویی دیگر، مهدویان را درباره تاریخ معاصر دغدغه‌مند می‌کند، دغدغه‌هایی که در او نهادینه می‌شوند و تا به امروز در همه فیلم‌هایش قابل رویت‌اند.

مهدویان و مادرش

مهدویان و مادرش

محمدحسین مهدویان پس از طی دوران دبیرستان، در سال ۱۳۷۹ برای تحصیل در رشته کارگردانی سینما وارد دانشگاه سوره می‌شود و از همان سال‌های ابتدایی تحصیل، ساخت فیلم‌های کوتاه را آغاز می‌کند. اولین فیلمی که او ساخته است، فیلم دانشجویی ۳۰ دقیقه‌ای به نام «مرگ در نیمه تابستان» است که به گفته خودش آن‌قدر بد بوده که هنگام نمایش در کلاس موجب خنده همه می‌شود: «دکوپاژ برای من خیلی مهم بود. آن فیلم دکوپاژ خوبی داشت اما به من ثابت کرد که سینما تنها دکوپاژ نیست. درک این مطلب برای من خیلی مفید بود.»

محمد حسین مهدویان کارگردان فیلم ماجرای نیمروز با انتشار عکسی از خانواده اش در صفحه شخصی خود نوشت:

دوباره خانواده

و آرامش بعد از طوفان

عکس مربوط به چند ماه پیشه. اواخر تابستان امسال درست قبل از شروع پروژه ی «ماجرای نیم روز» هم راه با محجوبه، آرش و آسمان. اون موقع آسمان هنوز یک ماه اش نشده بود. ولی امروز شش ماه اش تموم شده. این پنج ماه خانواده ی من به خصوص همسرم روزهای پرفشاری رو تحمل کردن و در این روزهای سخت کنار من بودن. من همیشه برای سلامتی و آرامش شون دعا می کنم. ان شالله خداوند به تمام خونواده ها سلامتی و سعادت عطا کنه و عزیزان همه تون رو براتون نگه داره. الهی آمین.

امتیاز کاربران: اولین نفری باشید که امتیاز می دهد!

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو