زیبایی پوست و مو با مواد طبیعی (حامیتو)

منبع: فرزند

255

1399/1/3

15:09


زیبایی پوست و مو با مواد طبیعی (حامیتو)

برای زیبایی پوست و مو با مواد طبیعی نیازمند دانش استفاده از ان  هستیم. در واقع شما با پزداخت هزینه های بسیار کم با مواد طبیعی در دسترس که در هر آشپزخانه ای پیدا می شود، میتوانید پوستی زیبا داشته باشید. شما باید یک برنامه منظم برای درمان مشکلات پوستی خود داشته باشید.

در این بخش ترفندهایی برای زیبایی پوست ومو را شرح خواهیم دادیم. پزشک آنلاین پوست .

لوسیون های نرم کننده پوست

در نوشته های دوران مسیحیت شرح و دستورعمل ساخت لوسیونهای نرم کننده پوست به ثبت رسیده است. بسیاری از افراد برای شادابی و نرمی پوست خود از لوسیون ها و کرم های شیمیایی استفاده می کنند. ما در اینجا طرز تهیه لوسیون های طبیعی و گیاهی را شرح خواهیم داد.

.

ماسک ماست برای زیبایی پوست

شما می توانید برای تمیز و ضدعفونی کردن پوست خود از ماست استفاده کنید. مواد لازم برای تهیه ماسک ماست، یک فنجان ماست و همچنین یک چهارم فنجان عسل می باشد.م واد را باهم ترکیب کنید و برای ۱۵ دقیقه روی پوست خود بگذارید و سپس بشویید. در صورتی که دارای پوست خشک هستید، از ماست پرچرب استفاده کنید. این امر موجب، تمیز و ضدعفونی شدن پوست شما میگردد.

استفاده از زغال اخته برای زیبایی پوست

استفاده از موادی مانند زغال اخته در ماسک موجب زیبایی پوست می شود. زغال اخته سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین سی C و ای E می باشد. همین امر موجب سلامت و شادابی پوست می گردد. برای تهیه ماسک ذغال اخته برای پوست، ابتدا مقدار زغال اخته، عسل و روغن زیتون را در ظرفی ریخته و سپس آن را در مخلوط کن بریزید. برای شادابی پوست از این ماسک به مدت ۱۰ دقیقه  روی پوست خود استفاده کنید.

ماسک دارچین و موز برای زیبایی پوست

در صورتی که دارای پوست پراز آکنه هستید، استفاده از این ماسک را به شما پیشنهاد می دهیم. برای تهیه آن از یک قاشق چای خوری پودر دارچین و مقداری عسل و همینطور یک قاشق پودر جوز استفاده کنید و بعد از مخلوط کردن مواد، ۱۵ دقیقه مواد ساخته شده را روی پوست خود بگذارید. این نیز یک روش برای زیبایی پوست و مو با مواد طبیعی بود

مشاوره آنلاین با بهترین متخصص پوست و مو

همین الان به راحتی از متخصصین پوست و مو حامیتو مشاوره بگیر بصورت آنلاین !

ویتامینه مو در منزل

زیبایی و طراوت مو نشان دهنده سلامت بدن می باشد. برای زیبایی پوست و مو با مواد طبیعی، به سراغ موادی که دارای ویتامین هستند می رویم. بهترین آبرسان طبیعی مو چیست؟ راز سلامتی موی سر چه می باشد؟ در واقع تمامی ویتامین ها در سلامت پوست و مو موثر هستند اما در ادامه برخی موادی که مهم تر هستند  برای سلامت موی سر، را شرح می دهیم.

مصرف امگا ۳ برای داشتن موهای زیبا

برخی از مواد غذایی سرشار از امگا ۳ هستند. با گنجاندن این مواد غذایی در برنامه غذایی خود، موهایی شاداب داشته باشید. برای داشتن موهایی شاداب ابتدا باید از کمبودهای بدن مطلع شوید. مصرف مواد غذایی مفید برای موی سر موثر تر از ماسک ها می باشد. مواد غذایی که دارای امگا ۳ هستند عبارتند از: ماست، بذر کتان، غلات، غذاهای دریایی مانند شاه ماهی.

مصرف ویتامین آ A برای تقویت موی سر

انواع ویتامین ها در رشد و زیبایی مو تاثیر گذارند. اما ویتامین آ A در این بین می تواند یکی از مهمترین ویتامین های مورد نیاز پوست باشد. موی سر برای رشد وتقویت نیاز به ویتامین آ دارد. این ویتامین دارای آنتی اکسیدان است و از خشکی مو جلوگیری و موجب مرطوب شدن پوست می گردد. مواد غذایی که دارای ویتامین آ هستند شامل اسفناج ، هویج و زرده تخم مرغ می باشد.

ویتامین بیوتین B7 و زیبایی پوست

یکی ار موثرترین ویتامین ها برای تقویت موی سر، ویتامین بیوتین B7 می باشد. اگر دارای موهای کم پشتی هستید، از ویتامین بیوتین غافل نشوید. این ویتامین به حفظ آمینو اسید ها در بدن  کمک می کند و موجب می شود که از شکستگی موها جلوگیری شود. مواد غذایی که دارای ویتامین بیوتین می باشند شامل، مخمر، گردو، بادام و تخم مرغ هستند

بهداشت پوست و مو

شما می توانید با مراجعه و گرفتن مشاوره  از دکتر پوست و مو از سلامت پوست خود مطلع شوید. یکی از مواردی که در پیشرفت فروانی در کیفت سلامت خود حس کنید ، رعایت بهداشت پوست و مو می باشد. با رعایت نکات بهداشتی می توانید پوست و مویی زیبا و درخشان داشته باشید. پوست نقش مهی در تعیین سلامت بدن ایفا می کند. در صورتی که منافذ پوست بسته باشند و به بهداشت آن رسیدگی نشود، سموم بدن به وسیله عرق از آن خارج نمی شوند. بنابراین بهداشت پوست اهمیت فراوانی در سلامت بدن دارد.

ویتامین ب ۱۲ و جلوگیری از ریز مو

برای جلوگیری از ریزش مو باید از مواد غذایی که دارای ویتامین ب ۱۲ هستند استفاده شود. این ویتامین موجب جذب آهن می شود. کمبود آهن و ویتامین B 12 موجب ریزش مو سر خواهد شد. مواد غذایی که دارای ویتامین ب ۱۲ هستند شامل تخم مرغ، شیر و پنیر هستند.

اطلاعات پوست و مو

پوست و موی انسان بسیار حساس و شکننده هستند. برای داشتن پوست و موی زیبا نیازمند یک برنامه منظم و مرتب هستید. برخی مشکلات پوستی مانند آکنه، جوش صورت، پیری پوست و آفتاب سوختگی را می توان با روش های طبیعی و با مواد طبیعی نیز درمان کرد. موی سر نیز در معرض آسیب های مختلفی مانند موخوره، شوره سر و خشکی موها، ریزش موها به صورت ارثی و یا در اثر استرس و کمبود ویتامین قرار دارد. پوست شامل دو نوع پوست چرب و پوست خشک می باشد. هرکدام از این نوع از پوست ها نیاز به مراقبت های ویژه ه خود را دارند

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو