اسدالله عباسی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با بیان اینکه اولین جلسه علنی مجازی مجلس در روز(سه شنبه ۲۷ اسفند) برگزار شد، گفت: این جلسه مجازی به صورت آزمایشی برگزار شد و عده‌ای از نمایندگان نیز در این جلسه از طریق سازوکارهای فراهم شده در این جلسه مجازی شرکت کردند.

وی با بیان اینکه این جلسه مجازی و آزمایشی به این دلیل برگزار شد تا ایرادات احتمالی که ممکن است در زمان برگزاری جلسات رسمی مجلس به وجود آید، مشاهده و برطرف شود ، افزود: با توجه به اینکه جلسات مجازی مجلس برای اولین بار است که اتفاق می افتد از پیچیدگی های زیادی برخوردار است لذا این جلسات آزمایشی باید ادامه داشته باشد تا نواقص احتمالی نرم‌افزاری و سخت‌افزاری رفع شود.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس اضافه کرد: در همین راستا قرار است جلسه دیگری نیز در هفته جاری و یا به احتمال زیاد در هفته آینده برگزار تا در این جلسات آزمایشی ایرادات شکلی و محتوایی این نوع جلسات رفع و برای برگزاری جلسات رسمی آماده شود.

عباسی با بیان اینکه به دلیل شیوع ویروس کرونا و به درخواست ستاد مقابله با این ویروس جلسات علنی مجلس برگزار نمی شود، ادامه داد: با توجه به اینکه امکان دارد شیوع این ویروس تا مدتها ادامه داشته باشد لذا هیئت رئیسه تصمیم گرفته تا جلسات به منظور بررسی طرح‌ها و لوایحی که در دستوکار جلسات پارلمان قرار دارد و همچنین استفاده از نظرات کارشناسی نمایندگان برای حل مسائل جاری کشور، به صورت مجازی برگزار شود.

وی اظهار داشت: اگر شرایط به همین صورت ادامه داشته باشد و ستاد مقابله با ویروس کرونا کماکان اجازه برگزاری جلسات علنی را ندهد، جلسات علنی قوه مقننه پس از تعطیلات نوروز به صورت مجازی برگزار می‌شود.