تماشای فیلمهای خارجی کمک زیادی به یادگیری زبان انگلیسی می کند. علاوه بر مطالعه لغات و دستورهای گرامر زبان انگلیسی، فیلمهای سینمایی می توانند بستر بسیار مناسبی برای درک جملات انگلیسی باشند.

این روزها که بسیاری از ما به دلیل شیوع ویروس کرونا در منزل هستیم، زمان مناسبی است که زبان انگلیسی را بهتر یاد بگیریم و برای روزهای بعد از قرنطینه آماده تر باشیم. از این جهت این بار تصمیم گرفتیم تا در سایت مووی مگ « پنج فیلم برتر برای یادگیری زبان انگلیسی » را معرفی کنیم که می توانید از آنها در جهت تقویت زبان خود استفاده نمائید. در میان گزینه ها سعی کردیم تعادل را از زبان ساده تا زبان انگلیسی پیشرفته در نظر بگیریم.

toy story - بازی اسباب بازی


5- انیمیشن ها : انیمیشن ها به طور پیشفرض به دلیل اینکه مخاطب هدفشون کودکان هستند، بیان کلمات شان دقیق تر و شمرده شده تر است و به همین دلیل برای شما که شاید در یادگیری زبان تازه کار هستید، بتواند گزینه بهتری باشد. گزینه انتخابی ما برای شما مجموعه انیمیشن های « داستان اسباب بازی » است که هم انیمیشن جذاب و آموزنده ای است و هم اینکه دیالوگ محور بوده و می تواند کمک شایانی به شما در درک جملات انگلیسی داشته باشد.

آوای موسیقی (The Sound of Music):

 

4- آوای موسیقی (The Sound of Music): درسته که جولی اندروز در فیلم « آوای موسیقی » ( یا همان اشک ها و لبخندها ) به کودکان الفبای موسیقی یاد می دهد، اما خبر خوش برای مخاطبین غیر انگلیسی زبان این است که شعرهای فیلم با ساده ترین و کاربردی ترین کلمات انگلیسی سروده شده است. خوشبختانه اغلب جملات فیلم نیز با فاصله کوتاهی از یکدیگر بیان می شوند که به راحتی می تواند برای کسانی که به دنبال درک جملات انگلیسی هستند، گزینه بسیار خوبی باشد. فراموش هم نکنید که از قطعات موسیقیایی فیلم نیز لذت ببرید!

فارست گامپ (Forrest Gump):

3- فارست گامپ (Forrest Gump): « فارست گامپ » نه تنها یکی از بهترین فیلمهای تاریخ سینما با بازی ماندگار تام هنکس است، بلکه یکی از بهترین رفرنس ها برای علاقه مندان به یادگیری و تقویت زبان انگلیسی می باشد. فیلمی که در آن فارست گامپ به دلیل مشکلات گفتاری، با سرعت پایین تری تکلم می کند و همین باعث می شود جملات او بهتر توسط تماشاگران درک شود. « فارست گامپ » در عین حال که یکی از بهترین و تاثیرگذارترین فیلمنامه های تاریخ سینما را در خود دارد، برای کسانی که قصد گفتگو به زبان انگلیسی را دارند نیز گزینه عالی است.

سه گانه عاشقانه ریچارد لینکلیتر

2 – سه گانه عاشقانه ریچارد لینکلیتر: دو گزینه آخر را به آثاری اختصاص داده ایم که برای کسانی که به دنبال گرفتن نمرات بالا در آیلتس هستند کاربرد بیشتری دارد. گزینه دوم لیست ما سه گانه فیلمهای « پیش از غروب » ، « پیش از طلوع» و « پیش از نیمه شب » اثر ریچارد لینکلیتر است. سه گانه ای که هیچ چیز جز دیالوگ بین یک زن و مرد ندارد و درک آن می تواند این اطمینان را برای شما حاصل کند که در درک زبان انگلیسی به جایگاه بالایی دست پیدا کرده اید و گرفتن نمره قبولی در آزمون های زبان برای شما محتمل است!

آنی هال (Annie Hall):

1- آنی هال (Annie Hall): در مجموع تمام فیلمهای وودی آلن برای کسانی که علاقه مند هستند توانایی درک زبان انگلیسی خود را به چالش بکشند، گزینه ایده آلی است اما ما اینجا فیلم « آنی هال » که معروف ترین اثر وودی آلن است را پیشنهاد می کنیم. بیان تند وودی آلن و جملاتی که حتی یک دقیقه از نفس نمی افتاد و جاری می شود، یک گزینه بسیار خوبی برای سنجش توانایی درک زبان انگلیسی شماست. اگر به راحتی می توانید « آنی هال » را بدون زیرنویس یا هرگونه ابزار کمکی دیگر ببینید و جملات آن را درک کنید، وقتشه که برای امتحان آیلتس خود برنامه ریزی کنید!

 

مائده اکبریان

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت " مووی مگ " به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگرد قانونی می گردد.

به خانواده بزرگ جامعه مجازی مووی مگ بپیوندید