محاصره شدن چندین شهر و روستا در سیل

منبع: برترین ها

88

1399/1/4

16:11


معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از محاصره شدن ۱۳۰ روستا، یک شهر و سه محور شریانی در استان‌های جنوبی کشور بر اثر بارش باران و سیل دیشب خبر داد و گفت: پرسنل سازمان راهداری از ساعات اولیه وقوع سیل تاکنون در حالت تلاش برای بازگشایی مسیرها و محورهای مواصلاتی هستند و امیدواریم سه محور شریانی مسدود شده تا امروز بازگشایی شوند.

ایسنا: رضا اکبری اظهار کرد: بارندگی دیروز و شب گذشته که تا صبح امروز هم ادامه داشت باعث جاری شدن سیل در جنوب کرمان و درگیر کردن شهرها و روستاهای این استان به همراه سیستان و بلوچستان و بوشهر شد که نهایتا سه محور شریانی این استان‌ها شامل کهنوج، بندرعباس، بم، ایرانشهر، عسلویه و چنگان مسدود شدند که البته محور عسلویه-چنگان به دلیل جاری شدن سیلاب و جابه‌جا شدن گل و لای و سنگ از کوی به جاده با مشکل مواجه شد که پرسنل راهداری از همان شب گذشته تاکنون مشغول پاکسازی این محور هستند و به نظر می‌رسد تاکنون این اتفاق افتاده باشد.

وی افزود: آسیب‌های بسیاری به جاده‌های این استان‌های جنوبی وارد شده است که می‌توان به محورهای چابهار-کنارک، میناب، عسلویه، عسلویه-دیر (بوشهر)، کنگان-عسلویه، خوزستان-چهارمحال بختیاری و.... اشاره کرد.

اکبری ادامه داد: چندین دستگاه پل در سیستان و بلوچستان تخریب شده است که به پل محور بم-ایرانشهر می‌توان اشاره کرد که البته به نظر می‌رسد تا صبح امروز با بازگشایی موقت این پل این مشکل فعلا برطرف شده باشد اما راهداران منتظرند تا آب در برخی مناطق سیل زده فروکش کند تا نسبت به بازگشایی آن محورها اقدام کنند.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به محاصره شدن ۱۳۰ روستا در جنوب کرمان بر اثر سیل به همراه شهر زه‌کلوت در همین منطقه اشاره کرد و گفت: طی جلساتی که از بامداد و صبح امروز به صورت آنلاین با مسئولان استانی و منطقه‌ای برگزار کردیم قرار شد ضمن ارسال لوله‌های پیش ساخته و تجهیزات و ماشین‌آلات مورد نیاز مانند لودر، اکیپ‌هایی به مناطق مختلف به ویژه محورهای شریانی مانند بم-ایرانشهر و کهنوج-بندرعباس اعزام شوند تا بتوانیم این محورها را که محل عبور بار، کالاهای اساسی و کامیون های حامل سوخت است را باز کنیم.

وی با بیان اینکه سیل شب گذشته جنوب کرمان سومین سیلی بود که طی ماه‌های گذشته در این منطقه رخ می‌داد، تصریح کرد:‌ با توجه به اینکه این منطقه دشت بوده و با توجه به تغییرات اقلیمی باران شدید باعث جاری شدن سیلاب می‌شود به نظر می‌رسد که دولت باید اعتبار ویژه‌ای برای تبدیل آبنماها به پل کند تا مشکل مسدود شدن برخی محورهای شریانی در صورت تکرار سیل برطرف شود. البته گرچه تخصصی در حوزه آبخیزداری و انجام دیگر عملیات‌ها برای مدیریت سیلاب ندارم اما در حال حاضر در دنیا راه حل‌های فنی و متعددی مانند آبخیزداری وجود دارد که دستگاه‌های متولی می‌توانند در این منطقه آن را انجام دهند تا در صورت تکرار بارندگی شدید شاهد این اتفاقات نباشیم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو