تفاوت کرونا با سرماخوردگی و آنفولانزا (ویدیو جدید)

منبع: آسان طب

180

1399/1/4

19:38


سرما خوردم یا کرونا گرفتم؟! از دیروز گلوم درد میکنه و امروزم که تب دارم و سرفه می کنم آیا سرما خوردم یا کرونا گرفتم؟! از آنجا که علائم کرونا بسیار شبیه به سرماخوردگی و آنفولانزا می باشد، پس هر علائمی را باید جدی بگیریم و در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنیم. اما قبل از مراجعه به پزشک باید جلوی انتقال بیماری را به دیگران بگیریم. با دیگران حداقل 2 متر فاصله بگیریم، در خانه بمانیم، اتاق خود را جدا کرده، دست های خود را مکرر بشوییم، در هنگام سرفه از دستمال و ماسک استفاده کنیم. جهت کم کردن علائم در صورتیکه تب دارید استامینوفن مصرف کنید، سوپ و آش و مایعات گرم بخورید و چندین بار در روز آب نمک قرقره کنید. دقت داشته باشید در درمان کرونا تشخیص زودهنگام بیماری بسیار موثر می باشد. تفاوت کرونا با سرماخوردگی و آنفولانزا و هر آنچه که نیاز هست در مورد کرونا بدانید را در ادامه بخوانید.

تفاوت کرونا با سرماخوردگی و آنفولانزا

من نمیخوام کرونا بگیری!! بیرون نرو لطفا

 

علائم کرونا (کووید ١٩)

  • تب بالا
  • سرفه و تنگی نفس
  • کم شدن حس بویایی
  • کم شدن اشتها
  • خستگی مفرط

تفاوت کرونا با سرماخوردگی و آنفولانزا

تفاوت کرونا با سرماخوردگی و آنفولانزا

همانطور که در تصویر نیز ذکر شده در صورت داشتن هر کدام از این علائم به پزشک مراجعه کنید.

چگونگی انتقال کرونا و روش پیشگیری

همانطور که در ویدیو مشاهده می کنید:

بهترین روش جهت محافظت از خود در برابر کرونا یا COVID-19 ، تمیز کردن مکرر دست ها با الکل یا آب گرم و صابون می باشد، همچنین توصیه اکید شده است که اگر دست های شما تمیز نیست چشم، بینی و یا دهان خود را لمس نکنید.

دقت داشته باشید که:

این ویروس در تمام مناطق آب و هوایی از جمله مناطق گرم و مرطوب قابل انتقال است.

استحمام با آب گرم، یا استفاده از سشوار و یا خشک کن های دستی مانع از انتقال این ویرس نمی شود.

الکل و نوشیدنی های الکلی مقاومت بدن در برابر کرونا را به هیچ وجه افزایش نمیدهد و اسپری کردن الکل روی لباس، نه تنها کمکی به از بین بردن ویروس کرونا نمی کند بلکه برای غشاهای مخاط مثل چشم و بینی هم بسیار مضر می باشد.

افراد در هر سنی قابلیت مبتلا شدن به این ویروس را دارند و هیچ فرقی بین کودک و بزرگسال ندارد اما افراد مسن و یا کسانی که بیماری هایی مثل دیابت، آسم و یا ناراحتی های قلبی دارند آسیپ پذیرتر هستند.

فعلا درمان شناخته شده ای برا درمان بیماری کوید 19 ساخته نشده و مصرف هیچ آنتی بیوتیک و یا استفاده از واکسن ذات الریه و یا دیگر داروهای معمولی تاثیری روی کرونای جدید ندارد.

این ویروس از طریق نیش پشه و یا حیوانات خانگی منتشر نمی شود و مورد این چنینی هم تا به الان مشاهده نشده اما بهتره در ارتباط با آنها بهداشت لازم رعایت شود.

همچنین بخوانید:

فواید خنده تقویت سیستم ایمنی بدن

نکات جدید در مورد کرونا

🔹با افزایش مطالعات و کارهای تحقیقاتی اخیرا مشخص شده است که بهترین دما برای کروناویروس ۲۶ تا ۲۷ درجه سانتی‌گراد است.

🔹کروناویروس در دمای یاد شده می‌تواند تا ۴ روز عمر کرده و به راحتی از بین نخواهد رفت. 🔹برخلاف آنچه که مطرح می‌شود، مصرف ویتامین C می‌تواند احتمال ابتلا به ویروس را افزایش دهد 🔹مصرف ویتامین‌های گروه B، زینک و در صورتی که از فقر آهن رنج می‌برید، مصرف داروهای ضد فقر آهن توصیه می‌شود.

🔹در صورت که تب شما بین ۳۷.۳ تا ۴۰ درجه سانتی گراد باشد این موضوع می‌تواند نشانه‌ای باشد که شما احتمالا به کروناویروس مبتلا شده‌اید.

🔹مصرف آب فراوان به شکلی که رنگ ادرار شما به سفید تغییر کند توصیه می‌شود؛ همچنین نباید از مصرف فراوان میوه‌ها غافل شوید.

🔹گلودرد و سرفه‌های خلط دار از نشانه‌های کرونا ویروس نیست.

🔹از شست و شوی ماسک خودداری کنید و بنابر فراخور نحوه استفاده و مدت مجاز نگه داری ماسک آن را دور بیاندازید.

چه زمانی باید خودمان را قرنطینه کنیم؟

افرادی که تب بالا و سرفه های مداوم دارند باید 7 روز در خانه بمانند. در مدتی که قرنطینه هستیم سعی کنیم که حداقل دو متر با افراد دیگر خانواده مخصوصا افراد مسن تر و یا افرادی که از بیماری های مزمن رنج می برند فاصله بگیریم، از دوستان، بستگان و یا سرویس های حمل و نقل برای دریافت غذا و دارو کمک بخواهیم و با آنها در تماس مستقیم قرار نگیریم، تنها بخوابیم، به طور مرتب دستهای خود را با آب گرم و صابون حداقل 20 ثانیه بشوییم، آب زیاد بنوشیم و روزانه در صورت تب از استامینوفن استفاده کنیم، با هیچکس ملاقات نکنیم، از منزل خارج نشویم و به اماکن عمومی مثل مدارس و غیره نرویم.

همراهان عزیز مجله پزشکی آسان طب مطالعه این مقاله را از دست ندهید:

تفاوت آنفولانزا و سرماخوردگی | علائم هشدار دهنده

روش‌های پیشگیری از کرونا

  1. به طور مرتب دست های خود را با آب گرم و صابون به مدت 20 ثانیه بشوییم.
  2. هنگام رسیدن به منزل و یا محل کار باز هم دست های خود را بشوییم، اگر به آب و صابون دسترسی نداریم از مواد ضد عفونی کننده استفاده کنیم.
  3. هنگام عطسه و یا سرفه، صورت خود را با دستمال و یا آستین بپوشانیم.
  4. از ارتباط با افراد بیمار خودداری کنیم.
  5. اگر دست هایمان تمیز نیست، دهان، بینی و چشم خودمان را لمس نکنیم.

مقابله با استرس ویروس کرونا

احساس ناراحتی، سردرگمی، ترس و یا عصبانیت در زمان بحران عادی می باشد، صحبت کردن با افرادی که بهشون اعتماد دارید و یا ارتباط با دوستان و خانوادمون میتونه بهمون کمک کنه.
برای کنار اومدن با احساساتمون از مصرف سیگار، الکل و دیگر مواد مخدر خودداری کنیم چون باعث ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن میشود و اگر احساس سردرگمی میکنیم بهتره با یه مشاور صحبت کنیم.
 
همراهان گرامی سایت آسان طب مطالعه این مقاله به شما توصیه می شود: 
 
تقویت سیستم ایمنی بدن تنها با مصرف 14 ماده غذایی
 

توصیه های پزشکی در مورد ویروس کرونا

تفاوت کرونا با سرماخوردگی و آنفولانزا

♦ اول از همه ماسک معمولی که شما از داروخونه میخرین (حتی اون فیلتردار معمولیا) کاربرد بسیار کمی داره برای اینکه ویروس در سایز نانومتر هست و ازش عبور میکنه پس نزنین، مگر در شهرها و محیط‌های آلوده و پرتردد چون اون ماسک رو شما هر ۲ ساعت اگر تعویض نکنین، محیط مرطوب درست میکنین برای رشد باکتری

♦ بیماری ویروسی با آنتی بیوتیک درمان نمیشن، ویروس موجود زنده نیست و آنتی بیوتیک همونطور که از اسمش معلومه ماده ضدحیات هست و ویروس ازش تاثیر نمیگیره. شما زمان سرماخوردگی آنتی بیوتیک مصرف میکنین چون بعد از حمله ویروس باکتری های فرصت طلب بهتون حمله میکنند. پس نبندین خودتون رو به قرص!

♦ خوردن سیر، پیاز، پیازچه و دود کردن اسپند، تقریبا بی‌فایده هست. چون همونطور که گفتم ویروس موجود زنده نیست و از مواد آنتی بیوتیک‌طور تاثیر نمیگیره.

♦ ویروس کرونا و خیلی از ویروس های دیگه بدنه‌ای از جنس لیپید (یه‌جور چربی طبیعی) دارن که با مواد شوینده از بین میره. بدون این بدنه از کار میوفتن برای همین شستن دست و صورت و وسایل با مواد شوینده ساده مثل صابون و یا مواد ضد عفونی کننده ویروسی کاملا از کار می‌اندازه. پس صابون و ضدعفونی رو فراموش نکنید

♦ نمک روی این ویروس بی تاثیره، نمک رو شما باهاش میتونین باکتری‌ها رو بکشین، چون مایع سلولی‌شون رو بیرون میکشه و خشک میشن اما ویروس مایع سلولی نداره!

♦ از کرونا بیش از حد نترسید اگر که سالم هستین. این ویروس از ویروس آنفولانزای موجود در حال حاضر کشنده‌تر نیست. در واقع این ویروس افراد در خطر که این بیماری ها رو دارن رو از پا درمیاره: دیابت – آسم – خود ایمنی ها مثل MS – سرطانی ها – افرادی که مشکلات قلبی عروقی دارن و پیر ها.

♦ به سیستم ایمنی اعتماد کنید. سیستم ایمنی انسان ۱۰ به توان ۱۰ سلول ایمنی حرفه ای داره که هر کدوم فقط به یه ویروس یا باکتری و… حمله میکنند. سیستم ایمنی بعد از کشف ویروس چند روزی شروع میکنه به تولید لشکر و بعد به این ویروس حمله میکنه. آدم سالم معمولا با رعایت کردن بهداشت، خودش درمان میشه.

♦ به دلیل نامعلومی، بچه های کوچیک اگر سالم باشند، کرونا توشون به شکل یک سرماخوردگی ساده ظهور پیدا میکنه و در واقع از ۸ سال به بالا برای آدم‌ها خطرناک تره، پس اگر بچه‌ی کوچیکی سرماخوردگی ساده داره شما خیلی مراقب خودتون باشید!

♦ امکان داره شما کرونا بگیرین و کاملا در حد سرماخوردگی باشه علایم‌. اما جهت اینکه به دیگران انتقال ندین چند روزی رو خونه بمونین. اگر سر کار میرین دور کاری کنید.

♦ اینکه صرفا یه آمبولانس دیده میشه که لباس مقابله با بیماری های میکروبی تنشونه دلیل این نیست که مورد کرونایی دارن میبرن. بر اساس چارچوب در مواجه با هر مورد مشکوک تیم بیمارستان باید بدترین حالت رو در نظر بگیرن. برای همین همه‌ی افرادی که آنفولانزا دارن هم‌ اول قرنطینه میشوند.

♦ زیر دماغتون ویکس و نعناع نزنین با تصور اینکه دارین ضد عفونی‌ میکنین، با اینکار حتی فضای تنفسیتون رو بازتر و پذیراتر برای دریافت ویروس واگیردار میکنین!

♦ در انتها این بیماری با کنترل و رعایت از طرف افراد بیمار و افراد سالم به راحتی میگذره. در واقع میشه‌گفت‌ آنفولانزای خوکی و آنفولانزای N1H1 خیلی بیشتر و خطرناک‌تر از کرونا پخش شدن اما گذشتند. پس بیش از حد نترسین اما بیخیال هم‌ نباشید. مراقبت کنین.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو