راهنمای انتخاب دامن برای افراد چاق با مدل های مختلف

راهنمای انتخاب دامن برای افراد چاق با مدل های مختلف


منبع: ستاره

1,163

1399/1/4

23:30


راهنمایی برای انتخاب مناسب دامن برای افراد چاق کار بسیار ساده‌ای است. کافیست نکات کوچکی را رعایت کنید تا بهترین مدل دامن برای خانم‌‌های چاق و پلاس سایز را تشخیص دهید.

دامن برای افراد چاق


ستاره |
سرویس مد و پوشاک –
خیلی از خانم‌هایی که اندام چاق دارند و یا پلاس سایز هستند، به اشتباه فکر می‌کنند پوشیدن دامن مناسب اندام آن‌ها نیست و یا جرأت پوشیدن آن را ندارند. ما امروز می‌خواهیم راجع به این موضوع صحبت کنیم که پوشیدن دامن اگر با رعایت ترفند‌های مناسب انجام شود، نه تنها برای افراد چاق مناسب است بلکه به خودی خود می‌تواند ایراد‌های اندامشان را مثل شکم بزرگ یا پاهای توپر و چاق را به راحتی بپوشاند. پس در ادامه‌ی مطلب با ما باشید تا چند راز جالب و مفید راجع به انتخاب مناسب دامن برای افراد چاق را با هم مرور کنیم.


آنچه در این مطلب آمده است:


نکات راهنمای خرید دامن برای اندام‌های چاق

خانم‌هایی که اندام توپر و چاق دارید، دیگر نگران پوشیدن دامن در استایل مجلسی نباشید! می‌خواهیم با هم چند راز در گوشی بخوانیم که مطمئن هستم به کارتان می‌‌آید!

۱. لباستان را دقیقاً هم سایز خودتان انتخاب کنید

اولین و اصلی‌ترین نکته‌ای که نه تنها در انتخاب دامن بلکه در انتخاب همه‌ی لباس‌هایتان به کار می‌آید این است که لباستان را دقیقاً هم سایز خودتان انتخاب کنید. دامن خیلی گشاد یا خیلی تنگ اصلاً به کارتان نمی‌آید و مطمئن باشید که ایرادات اندامتان را نه تنها نمی‌پوشاند بلکه آن‌ها را پررنگ‌تر هم می‌کند.

۲. دامنتان نباید خیلی برش و خط دوخت داشته باشد

قرار است دامنی بپوشید که ایرادات اندامتان را بپوشاند پس ما هدفمان این است که تا می‌توانیم کانون  توجه را از قسمتی که ناراضی هستیم منحرف کنیم. پس طرح و مدل دامنی را باید انتخاب کنید که خیلی برش و خط دوخت نداشته باشد و ترجیحا حالت آزاد داشته باشد مثل دامن‌های فون و کلوش.

۳. دامن‌هایی انتخاب کنید که در ناحیه کمر چین دار هستند

پیشنهاد ما به شما دامن‌هایی است که در ناحیه‌ی کمر چین دار هستند به خصوص برای کسانی که پایین تنه‌‌ی چاقی دارند. 

۴. رنگ تیره انتخاب کنید

رنگ هم فاکتور اصلی برای انتخاب دامن مناسب افراد چاق است. بهتر است دامن‌هایتان را در توناژ‌ رنگ‌های تیره مثل مشکی یا سرمه‌ای و یا بادمجانی تیره انتخاب کنید و در عوض آن‌ها را با بلوز و شومیز‌های رنگ روشن ست کنید. با این کار با یک تیر دو نشان می‌زنید، هم پایین تنه‌تان لاغرتر دیده می‌شود و هم توجه را به سمت بالاتنه‌ی خود جلب می‌کنید.

۵. دامن کوتاه یا میدی را با جوراب شلواری تیره بپوشید

برای لاغرتر نشان دادن پاهایتان از یک کلک ساده می‌توانید استفاده کنید! دامن کوتاه یا میدی را با جوراب شلواری تیره بپوشید. با این کار هم با دامن کوتاه به استایل مجلسی‌تان جان تازه‌ای می‌دهید و هم از جوراب شلواری برای پوشاندن و لاغر نشان دادن پاهایتان استفاده کرده‌اید.

 

مدل دامن برای افراد چاق


۶. بلوز و شومیز را روی دامن بگذارید

برای ست کردن بلوز و شومیز با دامن در استایل مجلسی می‌توانید بلوز و شومیز را روی دامن بگذارید و با این ترفند شکم بزرگ و پهلو‌ها را بپوشانید. اما اگر می‌خواهید لباستان را زیر دامن بگذارید بهتر است از یک کمربند استفاده کنید تا توجه‌ها را به آن جلب کنید.

۷. تضاد رنگی و هارمونی رنگی را فراموش نکنید

تضاد رنگی و هارمونی رنگی در ست بلوز و دامن خیلی مهم است؛ به خصوص اگر اندام چاقی دارید. بهتر است بلوز یا شومیز و دامنتان در دو رنگ متضاد یا مکمل با هم باشند اما رعایت یک نکته ضروری است: اگر بالاتنه‌ی چاقی دارید بلوز و شومیزتان را از رنگ‌های تیره انتخاب کنید و دامنی با رنگ شاد بپوشید و اگر از پایین تنه و پاهای خود ناراضی هستید، حتما رنگ تیره‌تر را برای دامنتان انتخاب کنید.

 

بالاخره دامن کوتاه یا بلند؟ فون یا ساده؟ مسئله این است!

گاهی انتخاب از بین تنوع زیاد مدل‌های دامن برای افراد چاق، سخت و طاقت‌فرسا می‌شود. گاهی از دوست و آشنا راهنمایی‌هایی شنیده‌ایم اما وقتی به آن‌ها عمل می‌کنیم نتیجه دلخواهمان را نمی‌گیریم. در ادامه‌ی همین مطلب سعی کرده‌ایم گلچینی از بهترین نکاتی که می توانید به شما کمک کند که بهترین انتخاب دامن را برای اندام‌های پلاس سایز داشته باشید، جمع کنیم. سوالاتی متدوال اما ضروری...

 

 

دامن مناسب برای افراد چاق


دامن بلند یا کوتاه؟

معمولا نمی توان یک نسخه را برای همه‌ی اندام‌ها پیچید و حتی وقتی ترفندی را برای اندام‌های چاق می‌گوییم، باید بدانیم که هر اندام با دیگری متفاوت است و ممکن است این ترفند برای همه‌ی افراد چاق هم کارساز نباشد. انتخاب بین دامن کوتاه و بلند هم جزو همین ترفند‌هاست. متخصصان مد و فشن دامن‌های کوتاه را بیشتر برای افراد چاقی که قد کوتاهی دارند مناسب می‌دانند چراکه دامن‌های بلند قد آن‌ها را کوتاه‌تر نشان می‌دهد و برای کسانی که اندام چاق اما قد بلندی دارند دامن‌های میدی یعنی دامن‌هایی که زیر زانو قرار می‌گیرند را مناسب‌تر می‌دانند.

 

بیشتر ببینید: ۲۰ مدل دامن میدی در طرح‌های جذاب و شیک

 

جنس نازک یا کلفت؟

پارچه‌های سفت و کلفت باعث می‌شوند خط و خطوط اضافه به بدن شما بیافتد و این اصلا برای کسانی که اندام چاقی دارند مناسب نیست. توصیه ما به شما انتخاب دامن‌هایی با جنس نرم و لطیف مثل حریر و یا پارچه‌های نخی است چراکه این پارچه‌ها لخت هستند و خودشان را روی ادام می‌اندازند و باعث می‌شوند اندام شما زیباتر و شکیل‌تر دیده شود.


مدل فون یا ساده؟

برای خانم‌هایی که پایین تنه‌‌ی توپر و چاقی دارند پیشنهاد می‌شود که از مدل دامن‌های کلوش، پرچین و فون استفاده کنند و به هیچ عنوان سراغ دامن‌های ساده و جذب نروند اما بالعکس کسانی که بالاتنه‌ی چاق دارند می‌توانند از دامن‌های جذب و ساده استفاده کنند و از استایل مجلسی شیک خود لذت ببرند.

 

دامن مناسب افراد چاق

 

۱۰ مدل دامن مناسب برای افراد چاق

۱. ست بلوز و دامن طرحدار برای افراد چاق

بلوز دامن برای افراد چاق


۲. انتخاب دامن مجلسی تیره برای افراد چاق

بهترین مدل دامن برای افراد چاق

 

بیشتر ببینید: مدل‌های دامن مجلسی در طرح‌های جدید بازار

 

۳. دامن چین‌دار مناسب خانم‌های چاق 

دامن کوتاه برای افراد چاق


۴. ست کت و دامن توری مجلسی مناسب افراد پلاس سایز و قد بلند

مدل کت دامن برای افراد چاق


۵. دامن پلیسه بلند برای افرادی که پاهای چاق دارند

دامن پلیسه برای افراد چاق

 

بیشتر ببینید: مدل دامن پلیسه؛ ۲۵ ست زیبا از اسپرت تا مجلسی 


۶. شومیز و دامن حریر بلند مناسب افراد چاق

مدل شومیز و دامن برای افراد چاق


۷. مدل لباس برای افراد چاق دخترانه

دامن فون برای افراد چاق


۸. مدل دامن چاک دار مناسب تابستان

مدل دامن بلند برای افراد چاق


۹. ست بلوز و دامن گیپوری مشکی مناسب افراد چاق

دامن کلوش برای افراد چاق


۱۰. ست شومیز و دامن مشکی مجلسی زنانه مناسب افراد چاق و قد کوتاه

مدل لباس برای افراد چاق و قد کوتاه

 

سخن آخر

انتخاب صحیح دامن برای افراد چاق نیازمند رعایت ترفند‌هایی است که در بالا گفتیم؛ اما یکی از آیتم‌هایی که با دامن ست می‌شود، بلوز است. ست بلوز و دامن هم ترفند‌های خاص خودش را دارد؛ در همین راستا، پیشنهاد می‌کنیم با ترفندهای ست کردن بلوز و دامن نیز در ستاره آشنا شوید. همچنین در قسمت نظرات و پرسش‌ها می‌توانید نظرات و تجربیاتتان در این زمینه را در اختیار ما و دیگر مخاطبان ستاره قرار دهید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو