علیرضا نیکبخت واحدی یکی از پر سر و صدا ترین چهره های فوتبال ایران است. او که از نظر فنی هم بازیکن قابلی بود، پس از این که سال ها در استقلال بازی کرد با انتقالی جنجالی به پرسپولیس رفت و داستان های عجیبی را برای خود و هواداران این دو تیم رقم زد.

نیکبخت که البته خود را استقلالی می داند در خصوص شرایط این تیم می گوید: استقلال فراز و نشیب زیاد داشت که به خاطر تغییراتی بود که در تیم ایجاد شد ولی در مجموع تیم عملکرد خوبی داشت و اگر درگیر مصدومیت‌ها نبود خیلی بهتر از این هم نتیجه می‌گرفت.الان هم خدا را شکر با فرهاد مجیدی اوضاع خوبی تا قبل از تعطیلی لیگ پیدا کرده بود و تیمِ فرهاد به نظرم همان تیم استراماچونی است با انگیزه و شور و اشتیاق بیشتر و مطمئنم اجازه دهند فرهاد در استقلال موفق می‌شود.من پتانسیل مربیگری را در خودم می‌بینم و مطمئن باشید در سال ۹۹ دوباره وارد عرصه خواهم شد و با قدرت به کارم ادامه می‌دهم.

نیکبخت همچنین توسط بخشیده شدن توسط افراد می گوید: در رابطه با بخشیده شدنم از دو نفر این درخواست را دارم؛ یکی از آنها علی دایی است که به خاطر اتفاقات تیم ملی باید از او عذرخواهی کنم.

متاسفانه یک عده دوست نما حرف‌هایی میان من و او به دروغ رد و بدل کردند که باعث شد رابطه‌مان به هم بخورد ولی من وظیفه دارم از او عذرخواهی کنم، شخص دیگری هم که باید از او حلالیت بطلبم را نمی‌توانم بگویم. اگر اشتباهی کردم شهامت عذرخواهی دارم ولی اگر اشتباه نکرده باشم سرمم برود حرفم را عوض نمی‌کنم، دوست دارم به رفیق بازی شناخته شوم و بگویند دل بزرگی داشت.