بهترین سریال‌های شبکه نمایش خانگی سال ۹۸

بهترین سریال‌های شبکه نمایش خانگی سال ۹۸


533

1399/1/6

01:35


بهترین سریال های شبکه نمایش خانگی به انتخاب کاربران سلام سینما. این سریال ها  پخش خود را در سال ۹۸ آغاز کرده‌اند. بعضی از آن‌ها به پایان رسیده و البته اکثرشان کماکان ادامه دارند.

بهترین سریال‌های شبکه نمایش خانگی سال ۹۸

۲ ساعت پیش
بهترین سریال های شبکه نمایش خانگی به انتخاب کاربران سلام سینما. این سریال ها  پخش خود را در سال ۹۸ آغاز کرده‌اند. بعضی از آن‌ها به پایان رسیده و البته اکثرشان کماکان ادامه دارند.

بهترین سریال‌های شبکه نمایش خانگی سال ۹۸

اختصاصی سلام سینما- در سال‌های گذشته بخش مهمی از صنعت تصویر را ساخت سریال برای شبکه‌های نمایش خانگی به‌دوش می‌کشد. هرچند در ابتدای راه افتادن شبکه نمایش خانگی، فیلم‌هایی که روی پرده نمی‌رفتند و مستقیم به شبکه نمایش می‌آمدند، چندان موفقیت مالی پیدا نمی‌کردند اما سریال «قهوه تلخ» در قدم اول، «شاهگوش» در ادامه و پس از آن «شهرزاد» به عنوان یکی از پرفروش‌ترین این آثار، نگاه‌های سرمایه‌گذاران و دست‌اندرکاران سینما و تلویزیون را به شبکه نمایش خانگی معطوف کرد.

این سریال‌ها نشان دادند که پتانسیل شبکه نمایش برای کار و پول درآوردن چقدر بالاست. ضمن اینکه شبکه نمایش گیر و بندهای تلویزیون را نداشت و دست سازندگان برای پرداختن به موضوعات مورد علاقه‌شان بسیار بازتر به‌نظر می‌رسید.

امروزه سریال‌های زیادی در شبکه نمایش خانگی ساخته می‌شوند که بعضی‌هاشان بسیار موفق از آب درآمده‌اند و البته بسیاری‌شان هم شکست خورده‌اند و هزینه ساختشان برنگشته است. اما آینده این صنعت تصویری بسیار روشن می‌نماید.

نگاهی انداخته‌ایم به پنج سریال محبوب شبکه نمایش خانگی از نگاه کاربران سلام سینما در سال ۹۸. «هیولا»، «هم‌گناه» و « مانکن» در رتبه‌های اول تا سوم قرار دارند.

 

هیولا

بهترین سریال های نمایش خانگی- هیولا

امتیاز سریال: ۸.۴

آغاز پخش: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸

کارگردان: مهران مدیری

تهیه‌کننده: سیدمصطفی احمدی

بازیگران: فرهاد اصلانی,  مهران مدیری,  شبنم مقدمی,  گوهر خیراندیش,  شیلا خداداد,  سیما تیرانداز,  محمد بحرانی,  میرطاهر مظلومی,  نیما شعبان نژاد,  عزت اله مهرآوران,  فرزین محدث,  افشین زینوری,  محسن قاضی مرادی,  مانیا علیجانی,  محمدجواد جعفرپور,  شکیب شجره

خلاصه داستان:

هوشنگ معلم ساده و با شرافتی که به زندگی خود قانع است و چشم‌داشت زیادی به مال دنیا ندارد، اما ناخواسته در مسیری قرار می‌گیرد که زندگی اش تغییر می‌کند و وارد جریان اختلاس و کلاهبرداری می‌شود. او به شکل غیرمنتظره‌ای صاحب مال و منال و ثروت بادآورده‌ای شده و از شخصیت قبلی خود فاصله می‌گیرد. داستان در چند دوره زمانی از قاجار تا به امروز روایت می‌شود.

 

سریال مهران مدیری با استقبال قابل توجهی از جانب تماشاگران مواجه شد. دلیل اصلی آن‌را می‌توان موضوع سریال دانست که با مشکلات و معضلات اجتماعی روز مردم و خصوصا رانت‌خواری گره می‌خورد و این به مذاق بیننده خوش می‌آید. نام مهران مدیری خود به تنهایی کافیست تا تماشاگران زیادی را پای یک اثر بنشاند، «هیولا» در کنار این با استفاده از بازیگران مطرح توانست فروش و محبوبیت خود را تضمین کند.

هرچند مسعود فراستی انتقادات تندی به سریال وارد کرد و گفت: « مهران مدیری که هرسه‌مون قبول داریم، استعداد جدی در کمدی بود، الان با این هیولا، میولا، هشت‌پا... هرچی، چنان سقوطی کرده و چنان سقوطی خواهد کرد که هر چقدر هم بچه خوبی باشه، راه نجات نداره. سرمایه حاکم بر سرمایه دار میشود و این قانون بازار است.»

این سریال ۱۵ قسمت داشت و به پایان رسیده است.

 

هم گناه

بهترین سریال های شبکه نمایش خانگی- هم گناه

امتیاز سریال: ۸.۲

آغاز پخش: ۵ اسفند ۹۸

کارگردان: مصطفی کیایی

تهیه‌کننده: مصطفی کیایی

بازیگران: محسن کیایی,  هدیه تهرانی,  پرویز پرستویی,  رویا تیموریان,  مهدی پاکدل,  پدرام شریفی,  شاهرخ فروتنیان,  روشنک گرامی,  حسین امیدی,  علی باقری,  افسانه چهره آزاد,  فروغ قجابگلی,  احسان کرمی,  سوگل خلیق,  شیرین اسماعیلی,  مارال بنی آدم,  محمدرسول صفری,  آیتک جاویدنژاد,  محمد اعلایی,  ساقی حاجی پور,  فرانک کلانتر,  حبیب رضایی,  مسعود رایگان,  بهروز پرستویی,  هنگامه قاضیانی,  افسانه ناصری,  مرتضی آقاحسینی,  محمد موحدنیا,  ماهان نصیری ندا

خلاصه داستان:

خانواده صبوری خانواده‌ای بزرگ و قدیمی است که سال‌هاست در کار صادرات و واردات گل و گیاه است. آن‌ها در خانه‌ای قدیمی همچنان در آرامش با هم زندگی می‌کنند، ورود جوانی به این خانواده زندگی همه خانواده را دستخوش تغییراتی می‌کند که....

 

مصطفی کیانی از جمله کارگردانان موفق سینمایی است که او را با فیلم‌هایی مانند «بارکد» و «عصر یخبندان» به‌خاطر می‌آوریم. «هم گناه» که مدت زیادی هم از پخش آن نمی‌گذرد اواین تجربه او در شبکه نمایش خانگی است. یکی از مهم‌ترین نکات این سریال به‌روز بودن و جوانانه بودن داستانش است. استفاده از بازیگران مطرح سینما هم کمک شایانی به دیده شدن سریال کرده. حضور پرویز پرستویی و فرزندش که نقش جوانی‌های او را بازی می‌کند، در کنار کلی ستاره دیگر مانند محسن کیایی، رویا تیموریان ... یک طرف و اولین حضور بازیگر بزرگ همیشه هدیه تهرانی در شبکه نمایش خانگی از سوی دیگر منحصر به‌فرد هستند.

تیتراژ پایانی این سریال توسط علیرضا قربانی، خواننده پر آوازه و محبوب سنتی کشورمان خوانده شده است. شعر این قطعه توسط حسین غیاثی سروده شده و آهنگسازی آن کاری است از علیرضا افکاری.

 

مانکن

بهترین سریال های شبکه نمایش خانگی- مانکن

امتیاز سریال: ۷.۲

آغاز پخش: ۲ شهریور ۹۸

کارگردان:  حسین سهیلی زاده

تهیه‌کننده: ایرج محمدی

بازیگران:  محمدرضا فروتن,  مریلا زارعی,  فرزاد فرزین,  نازنین بیاتی,  امیرحسین آرمان,  لیندا کیانی,  حسین پاکدل,  الهام پاوه نژاد,  بهشاد شریفیان,  نفیسه روشن,  علی فرهنگی,  رابعه مدنی,  پانته آ کی قبادی,  بهزاد محسنی,  بهزاد خلج,  رضا توکلی,  همایون ارشادی,  شبنم قلی خانی,  عارفه معماریان

خلاصه داستان:

داستان سریال درباره پسری به نام کاوه است که عاشق دختری دیگر به نام همتا می باشد. این دو نمی توانند به عشق خودشان پایبند باشند چراکه کاوه مشکلات مالی بسیاری دارد و یک زن پولدار به نام کتایون هم کاوه را خریده تا همسر او باشد و در عوض بدهی های خانوادگی او پرداخت شود.

نام قبلی این سریال «سایه‌های بلند» بود که به خاطر ایهام‌های بسیار به مانکن تغییر پیدا کرد. فیلمبرداری این سریال از روز ۲۳ اسفند ماه ۱۳۹۷ شروع شد و در روز ۱ شهریور ۱۳۹۸ پایان یافت. پیش از «مانکن» سریال‌های مانند «دلنوازان» و «فاصله‌ها» و «آوای باران» را از حسین سهیلی‌زاده در تلویزیون دیده‌ایم.

این هم یکی از پرستاره‌ترین سریال‌های شبکه نمایش خانگی بود و موضوعش هم یک عشق ممنوعه و خیانت عاطفی و...داشت که باعث محبوبیتش می‌شد. حضور فرزاد فرزین به عنوان یکی از بازیگران سریال از جمله نکات آن است.

 

سال های دور از خانه

بهترین سریال های شبکه نمایش خانگی ۹۸- سالهای دور از خانه

امتیاز سریال: ۷.۲

آغاز پخش: ۳۱ فروردین ۹۸

کارگردان:  مجید صالحی

تهیه‌کننده: محمدحسین قاسمی

بازیگران: هادی کاظمی,  احمد مهران فر,  آزیتا حاجیان,  احسان کرمی,  گیتی قاسمی,  حدیث میرامینی,  آزاده زارعی,  علیرضا استادی,  میرطاهر مظلومی,  خسرو احمدی,  مهرناز بیات,  محمدرضا عقدایی,  علی نظری,  یداله شادمانی,  علی عامل هاشمی,  بهنام شرفی,  مهدی صباغی,  سیاوش چراغی پور,  مسعود روشن پژوه

خلاصه داستان:

یکی از شخصیت‌های سریال شاهگوش، سرباز خنجری (با بازی احمد مهران‌فر) بود که از شمال به تهران آمده بود و در کلانتری ۱۰۰ ملت مشغول به گذراندن خدمت سربازی خودش بود. یکی از متهمینی که به کلانتری آورده شد خانم جوانی به نام الیزابت بود که یک سگ به نام لوسی داشت. خنجری عاشق الیزابت می‌شود و در زمانی که می‌فهمد سگ الیزابت توقیف شده‌است، یک سگ را اشتباهاً به جای لوسی برمی‌دارد و به الیزابت می‌دهد. الیزابت که می‌فهمد سگ مال او نیست، برای ناراحت نشدن خنجری به بهانه پارک کردن خودرویش از پارک خارج می‌شود و حالا ۱۵۱۲ روز از آن روز می‌گذرد و هنوز الیزابت برنگشته است. اما خنجری همچنان به دنبال الیزابت است که روزی او را یافته و با او ازدواج کند اما در این مدت که در تهران به دنبال الیزابت است روزگار سختی را می‌گذراند و شب‌ها شهربازی می‌خوابد تا اینکه گویی ستاره اقبال او نمایان می‌شود و…

 

محسن ابراهیم‌زاده که در چند سال‌ اخیر از پرمخاطب‌ترین خوانندگان نسل جوان است، قطعه‌ای را برای تیراژ سریال نمایش خانگی «سال‌های دور از خانه» را خوانده و جالب است بدانید احمد مهران‌فر علاوه بر بازی از جمله نویسندگان سریال هم بوده است.

این اولین اسپین آف ایرانی است. به شکل کلی اسپین‌آف‌ها، در دنیای سریالی جهان، امری معمول هستند. وقتی بیننده‌ها با کاراکتر خاصی بیش از دیگر کاراکتر‌ها ارتباط برقرار می‌کنند، می‌توان از ظرفیت‌های این کاراکتر استفاده کرد و دنیایی مختص به خود او برای بیننده ساخت. شاید اولین‌بار به صورت جدی کلمه اسپین‌آف شنیده شد، به خاطر سریال «شمشر» بود که اسپین‌آفی به نام «فلش»، براساس شخصیتی به نام «بری الن» که دانشمندی جوان و باهوش بود که در سریال اصلی بهش صاعقه برخورد کرده بود، ساخته شد.

سریال‌های تلویزیونی مارول مانند جسیکا جونز هم به نوعی اسپین‌آف دنیای سینمایی مارول محسوب می‌شوند. «مردگان زنده» یا «واکینگ دد»، «جوی» و «فرشته» هم از دیگر اسپین‌آف‌های موفق سال‌های اخیر هستند که تماشاگران ایرانی به‌خوبی با آن‌ها آشنا هستند.

سال‌های دور از خانه نشان داد که سازندگان سریال در کنار موقعیت‌های طنز و کمدی بزن و بکوبی که به راه انداخته‌اند، نقد‌ها و مسولیت اجتماعی خود را هم فراموش نکرده‌اند و موضوعاتی همچون زندگی لاکچری و فاصله طبقاتی را به نقد و هجو کشیده‌اند.

 

کرگدن

بهترین سریال های شبکه نمایش خانگی ۹۸- کرگدن

امتیاز سریال: ۶.۳

آغاز پخش: ۱۶ آبان ۹۸

کارگردان: کیارش اسدی زاده

تهیه‌کننده: صادق یاری

بازیگران: سارا بهرامی,  محمد امین,  شراره دولت آبادی,  ستاره پسیانی,  پانته آ پناهی ها,  هدی زین العابدین,  پوریا رحیمی سام,  مصطفی زمانی,  معصومه قاسمی‌پور,  کاظم سیاحی,  بانیپال شومون,  نادر فلاح,  ترنم کرمانیان,  الهام کردا,  مهدی کوشکی,  مجید آقاکریمی

خلاصه داستان:

پنج جوان، به واسطه مهارت‌هایشان وارد چالش کرگدن می‌شوند و این سرآغاز رفاقت بین آنهاست؛ فارغ از اینکه چالش کرگدن از طرف یک مافیای بزرگ و پر قدرت طراحی شده است و ماجراهای غیرقابل پیش‌بینی را رقم می زنند.

 

در ابتدا نام «کرگدن» قرار بود پیتوک شود اما پس از سرودن تیتراژ، نام این سریال به کرگدن تغییر یافت. در اردیبهشت ماه سال جاری وقتی هنوز حتی لیست بازیگران این مجموعه قطعی نشده بود در سایت‏های مختلف، خبر رونمایی از لوگوی سریال به چشم می‌‏خورد. شعار کرگدن «نه شکار می‏کند و نه شکار می‏شود» را مدام در پست‏های فضای مجازی مربوط به این سریال می‌‏شد دید. عبارت اولین مجموعه «اکشن» شبکه نمایش خانگی هم ترفند تبلیغاتی دیگری بود که سازندگان کرگدن آن را به سریال خود الصاق کرده بودند. در «کرگدن» با پنج جوان سر و کار نداریم بلکه با تعداد زیادی کاراکتر روبه‏رو هستیم که هنوز روند سریال در حال شخصیت‌پردازی آنها است.

بهترین فیلم های شبکه نمایش خانگی ۹۸

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو