مصرف خیار و فواید آن در زیبایی پوست

منبع: تالاب

161

1399/1/7

02:46


مصرف خیار و فواید آن در زیبایی پوست

خیار فواید پوستی سرشاری دارد که می‌توان از آن حتی به عنوان یک محصول زیبایی نام برد. خیار به راحتی در یخچال آشپزخانه‌تان پیدا می‌شود؛ بنابراین چرا از خاصیت زیبایی پوست‌اش استفاده نمی‌کنید؟ بگذارید 10 مورد از مزایای شگفت انگیز زیبایی خیار را در این مطلب یاد بگیریم. مطالب را بخوانید تا بدانید چطور از عصاره‌ی خیار در برنامه زیباییتان استفاده کنید.

 

مزایای زیبایی مصرف خیار:

1- خیار در محو نمودن حلقه‎‌های سیاه اطراف چشمتان کمک زیادی می‌کند. فقط تکه‌های خیار را روی حلقه‌های سیاه بمالید یا عصاره خیار را در اطراف چشمتان بکار ببرید. 10 ثانیه بعد بشویید. حلقه‌های سیاهتان بتدریج با استفاده مداوم شروع به محو شدن می‌کند.

2- خیار را رنده کنید، فشار دهید و آبش را بگیرید، عصاره‌ی خیار را آهسته روی پوستتان بمالید. 15 دقیقه زمان می‌برد تا خیار در پوستتان نفوذ کند. سپس صورتتان را با آب تازه بشویید، اگر مرتب از خیار استفاده کنید، به سفیدی و روشنی پوستتان کمک زیادی می‌کند.

3- اگر شما از کک و مک‌های روی صورتتان خسته شده‌اید، از عصاره‌ی خیار استفاده کنید. بگذارید مدتی روی صورتتان بماند تا خشک شود و سپس با آب تازه صورتتان را بشویید. عصاره‌ی خیار با استفاده مداوم اثر کک و مک را در طول زمان کم می‌کند.

4- خیار برای پوست‌های آفتاب سوخته یک مزیت است. اگر مدت طولانی در آفتاب مانده‌اید و خیلی برنزه شده‌اید، عصاره‌ی خیار را روی ناحیه مبتلا شده بکار ببرید. اثرات سردی و تسکین دهنده‌ی خیار در مدت کوتاهی کمک به درمان آفتاب سوختگی می‌کند.

 

مصرف خیار و فواید آن در زیبایی پوست

5- چشم‌های پف کرده را می‌توانید به سادگی با خیار درمان کنید. خیار را زیر چشمتان بگذارید تا احتباس آب را که سبب پف چشم شده کاهش دهد. خیار با قطع خاصیت اسید اسکوربیک، کمک به کاهش مستقیم پف چشم می‌کند.

6- می‌توانید از عصاره‌ی خیار یک تونر (مایعی که چربی پوست را کاهش می‌دهد) عالی درست کنید. همچنین آن را با عصاره‌ی لیمو، سفیده‌ی تخم مرغ، آلوورا، عسل و گوجه می‌توانید ترکیب کنید. عصاره‌ی خیار به تنهایی نیز یک تونر فوق‌العاده برای صورت است. عصاره‌ی خیار تازه را 10 دقیقه روی صورت بگذارید و سپس بشویید، در یک لحظه چهره‌تان روشن‌تر و درخشان‌تر می‌شود.

7- دانه‌های خیار را جدا کنید. سپس آن را با 4 برگ نعناع و سفیده تخم مرغ ترکیب کنید تا یک پوره درست کنید، آن را برای صورت قرار دهید و بعد از 10 دقیقه بشویید. این ماسک صورت، برای نرمی و درخشندگی طبیعی پوستتان، کمکی فوق‌العاده است.

8- عصاره‌ی خیار و لیمو را به مقدار مساوی ترکیب کنید، این ترکیب را روی آکنه بکار ببرید. این درمان جادویی خانگی در از بین رفتن آکنه و زخم‌های نازیبا بسیار موثر است.

9- عصاره‌ی خیار با مخلوط آب نارگیل، سفید کننده فوق‌العاده‌ای برای پوست می‌باشد. این درمان خانگی کمک می‌کند هر نوع لکه‌ای از صورت محو شود.

10- عصاره‌ی خیار را با کشک مخلوط کنید و این ترکیب را به مدت 5 تا 10 دقیقه روی صورت بگذارید، این تونر صورت برای پوست چرب بسیار موثر است و کمک می‌کند آهن از همه منافذ پوستی خارج می‌شود.

حالا شما از 10 مورد از مزایای خیار آگاه هستید و می‌دانید که چطور از عصاره‌ی خیار برای زیباییتان استفاده کنید. بهتر است بیشتر از این صبر نکنید و از این میوه در برنامه روزانه‌ زیباییتان استفاده کنید. از پوستی که با درخشندگی طبیعی خودنمایی می‌کند لذت ببرید.

 

تهیه و تنظیم : آرایش و زیبایی تالاب

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو