مصرف گلاب در بارداری، چه میزان مجاز است؟

منبع: نی نی بان

143

1399/1/7

14:46


اگر چه بسیاری از گیاهان و عرقیجات مزایای زیادی داشته و عوارض داروهای شیمیایی را ندارد، اما مصرف آنها در دوران بارداری ممکن است مضر باشد و خطراتی برای جنین داشته باشد. در اینجا در رابطه با مصرف گلاب در بارداری توضیحاتی ارائه کرده ایم که در ادامه ملاحظه خواهید کرد.
گلاب از جمله عرقیات خوش عطر می باشد که از گل محمدی بدست می آید و طبیعت گرم و معتدل دارد. استفاده از گلاب در مراسم عزاداری کاربرد زیادی دارد، زیرا این ماده برای درمان استرس، بی خوابی و همچنین کاهش حرارت بدن مفید بوده و عطر آن آرام بخش و تسکین دهنده می باشد. اما در مورد اینکه مصرف آن در بارداری مفید یا مضر است، می توانید مطلب ما را تا پایان همراهی نمایید.

مصرف گلاب در بارداری
گلاب ماده ای خوشبو و معطر است که در ایران مصارف زیادی داشته  و برای تهیه انواع شیربنی، بستنی، چایی، تزیین برنج و … کاربرد زیادی دارد. از جمله خواص گلاب تقویت کننده قلب و اعصاب، ایجاد شادی، باز کننده عروق، برطرف کننده بوی دهان، افزایش میل جنسی، تقویت لثه و روشن کننده پوست می باشد. اما در رابطه با ممنوعیت مصرف گلاب در بارداری اطلاعات زیادی وجود ندارد، هر چند که بسیاری از افراد مصرف متعادل آن در بارداری را مضر نمی دانند، اما به طور کلی در مورد مصرف هر نوع عرقیجاتی در دوران بارداری بهتر است با پزشک خود مشورت نمایید.
تهیه شربت گلاب یکی از مصارف استفاده از گلاب می باشد که مصرف آن فواید و مزایای زیادی دارد و برای درمان بسیاری از بیماریها حتی در زمان بارداری مفید بوده که در زیر به برخی از این موارد اشاره کرده ایم:
- برای خانم های بارداری که در ماههای آخر بارداری به سر می برند، در هنگام سرماخوردگی می توانند از شربت گلاب برای کاهش گلو درد  و تب استفاده نمایند.
- یبوست نیز از جمله بیماری های شایع در دوران بارداری است که در زمانی که مبتلا به یبوست های طولانی شده اید، مصرف گلاب می تواند به نوعی این مشکل را درمان نماید.
کمک به درمان بی خوابی یکی دیگر از مزایای استفاده از گلاب می باشد که می تواند مؤثر واقع شود.
- از دیگر فواید خوردن گلاب، کاهش دردهای عضلانی  و کمر درد می باشد.
- مصرف گلاب در کاهش استرس و اضطراب در دوران بارداری نیز مفید می باشد.
- از بین رفتن حالت تهوع و استفراغ صبحگاهی از طریق استشمام و یا خوردن شربت گلاب
تقویت کننده قلب و تنظیم ضربان آن، همچنین افزایش روحیه و حس شاد بودن از دیگر فواید شربت گلاب است.
با وجود اینکه مصرف گلاب در بارداری برای درمان بسیاری از بیماری ها ممکن است مفید واقع شود، اما به این نکته توجه داشته باشید که مصرف روزانه و طولانی مدت این ماده احتمال بروز خطراتی برای جنین خواهد داشت، به همین منظور توصیه می شود، هیچ گاه بدون مشورت با پزشک از این نوع شربت گیاهی به صورت خودسر استفاده نکنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو