برنامه انگلیس برای خروج تدریجی از قرنطینه

منبع: برترین ها

54

1399/1/7

16:21


دولت انگلیس در نظر دارد تا با ارائه کیت‌های خانگی آزمایش کرونا، افرادی را که بدن آنها در برابر این ویروس ایمن است، شناسایی و به این ترتیب مقررات منع رفت و آمد در کشور را بصورت تدریجی لغو کند.

خبرگزاری ایرنا: دولت انگلیس در نظر دارد تا با ارائه کیت‌های خانگی آزمایش کرونا، افرادی را که بدن آنها در برابر این ویروس ایمن است، شناسایی و به این ترتیب مقررات منع رفت و آمد در کشور را بصورت تدریجی لغو کند.

نشریه تایمز لندن روز پنجشنبه گزارش داد، اگر نتیجه تحقیقات درست باشد این کیت‌ها در هفته‌های آینده به تعداد انبوه تولید و از طریق داروخانه‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی عرضه خواهد شد.

کیت‌های یاد شده ابتدا در اختیار کادر خدمات بهداشتی انگلیس و سپس مصرف عموم قرار خواهد گرفت.

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس می‌گوید کیت‌های یاد شده به طور کلی بازی را تغییر داده و افراد متوجه خواهند شد که چه زمانی در معرض ابتلا به ویروس نبوده و آن را منتقل نخواهند کرد. او دیروز در نشست خبری روزانه دولت افزود که تعداد انبوهی از کیت‌های آزمایش کرونا خریداری شده و تلاش‌های فوق‌العاده‌ای در این زمینه در جریان است.

در همین پیوند «شارون پیکوک» مدیر بخش بیماری‌های عفونی سازمان بهداشت عمومی انگلیس طی سخنانی در کمیته پارلمانی بهداشت این کشور عنوان کرد؛ کیت‌های جدید پیش از آنکه در بازار عرضه شوند، در آزمایشگاه بررسی خواهند شد و اگر نتیجه تحقیقات موفقیت آمیز باشد به تعداد انبوه توزیع و در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.

به گفته او شکل کار کیت‌های جدید شبیه به آزمایش خانگی بارداری است و افراد بدون نیاز برای مراجعه به درمانگاه نتیجه ابتلا به کرونا را در می‌یابند.

پیکوک افزود: اگر نتیجه آزمایش نشان داد که بدن شما پادتن (آنتی بادی) تولید کرده‌ است به این ترتیب به کرونا مبتلا شده‌ و بدن شما ایمن است. به گفته این پزشک انگلیسی، دولت انتظار دارد که نتیجه آزمایش قشری از افراد جامعه مثبت باشد تا آنها به تدریج به زندگی روزانه و کار خود بازگردند.

او همچنین قیمت کیت‌های جدید را ناچیز توصیف کرد، درحدی که نباید مانعی برای تهیه آن بشمار برود.

با این حال عالی ترین مقام پزشکی انگلیس هشدار داده است که هرگونه اقدام شتاب زده برای اجرای این سیاست یک اشتباه خطرناک خواهد بود. کریس ویتی افزود که توزیع کیت‌ها بدون اطمینان از دقت آن ممکن است جامعه را به اشتباه بیندازد.

این خبر پس از آن منتشر شد که محققان دانشگاه آکسفورد با اجرای شیوه جدیدی از تحقیقات به این نتیجه رسیده‌اند که "سیاست ایمنی گله‌ای" دولت بوریس جانسون در دو ماه گذشته اثربخش بوده و نیمی از جمعیت مردم انگلیس به ویروس کرونا مبتلا شده‌ و همچنین علائم خفیفی از این بیماری را بروز داده‌اند.

«سانترا گوپا» استاد اپیدمیولوژی (همه‌گیری) که ریاست این تحقیقات را برعهده داشت به نشریه فایننشال تایمز گفت: تائید نتایج به‌دست آمده به این معناست که از هر یک هزار مبتلا به کرونا کمتر از یک نفر نیاز به درمان در بیمارستان داشته اند.

وی بر همین اساس خواستار آغاز تحقیقات گسترده سرم‌شناسی (serological surveys) شد تا میزان شیوع این ویروس در سراسر کشور اندازه گیری شود.

آزمایش‌های سرم‌شناسی اغلب بر این اساس استوارند که به‌جای یافتن آنتی‌ژن یا عامل بیماری‌زا در بدن، آسان‌تر است که پاسخ اختصاصیِ بدن به آنتی‌ژن (پادتن (آنتی‌بادی)) ویروس جستجو شود. بر این اساس بالا بودن سطوح پادتن در خون نشانهٔ مواجههٔ فرد با ویروس تلقی می‌شود.

به گزارش فایننشال تایمز، تحقیقات دانشگاه آکسفورد مبتنی بر این نظریه است که احتمالا ویروس کرونا تا حداکثر اواسط ژانویه (اواخر دی) به انگلیس رسیده و به صورت پنهان به افراد سرایت کرده تا نخستین مورد ابتلا اواخر ماه فوریه (اواسط اسفند) اعلام شد.

این نتایج با تحقیقات هفته گذشته دانشگاه ایمپریال کالج لندن در این زمینه که بر سیاست‌های دولت تاثیر گذاشت و به اعلام مقررات منع رفت و آمد در انگلیس منجر شد، متفاوت است. این شیوه در راستای تائید سیاست ایمنی گله‌ای است که شیوع کرونا زمانی متوقف می‌شود که افراد جامعه به اندازه کافی نسبت به این ویروس ایمن شدهاند.

بوریس جانسون دو هفته پیش از اجرای این سیاست (ایمنی گله‌ای) که البته به صورت علنی هم اعلام نشد، دست کشید و خواستار بسته شدن مکان‌های عمومی در سراسر انگلیس شد. او دوشنبه گذشته با اعلام وضعیت اضطراری، سیاست منع رفت و آمد را به مدت ۳ هفته به اجرا گذاشت. نخست وزیر انگلیس با این حال احتمال لغو این مقررات را در صورت تغییر اوضاع رد نکرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو