بهترین مقصدهای سفر با قطار

بهترین مقصدهای سفر با قطار


منبع: تالاب

195

1399/1/7

18:08


بهترین مقصدهای سفر با قطار

ایران کشوری وسیع است و مساحتی بیش از 1648،000 کیلومتر دارد. این کشور در خلیج عمان و خلیج فارس در جنوب و دریای خزر در شمال محاصره شده است و در آب و هوا و فرهنگ‌های آن تنوع زیادی دارد.

 

به دلیل وسعت جغرافیایی خود، هر چهار فصل را می‌توان در تمام طول سال در ایران لذت برد. در اینجا در ما سعی کرده‌ایم با ارائه جاذبه‌های جذاب شما را با برخی از شهرهای برتر جهانگردی ایران آشنا کنیم.

 

لازم به ذکر است که این اطلاعات فقط به عنوان راهی برای معرفی ارائه شده است و خدمات قطار علی بابا فقط به این شهرها محدود نمی‌شود. اگر به اطلاعات بیشتری در مورد ایران و سفر به این شهرها نیاز دارید به علی بابا مراجعه کنید با خرید بلیط قطار از www.alibaba.ir/train-ticket می‌توانید به تمام شهرها سفر کنید.

 

مقصد برتر گردشگری در ایران

ایران در منطقه‌ای واقع شده است که برخی از باستانی‌ترین تمدن‌های جهان تأسیس شده‌اند. ایران به دلیل موقعیت منحصر به فرد خود، همواره مکانی جذاب برای اسکان افراد مختلف بوده است.

 

اکتشافات باستان شناسی قدمت بیش از 800000 سال پیش در ایران انجام شده است. در دوره‌های اخیر، ایران کرسی قدرت بسیاری از امپراتوری‌ها و سلسله‌های قدرتمند از جمله امپراتوری هخامنشی، امپراتوری اشکانیان، امپراتوری ساسانی سلسله غزنوی و سلسله صفوی بوده است. همه این حاکمیت‌های تأثیرگذار اثری از وجود خود را در اشکال مختلف در شهرهای مختلف ایران گذاشته‌اند. این جاذبه‌ها مقصدهای برتر گردشگری ایران را تشکیل می‌دهند.

 

بسیاری از بقایای این روزهای گذشته تا به امروز زنده مانده و اکنون هنگام سفر در شهرهای مختلف در دسترس همه مردم جهان است. نقش جهان، بازار وکیل، گنبد سلطانیه و صدها مکان و ساختمان باستانی دیگر از جمله مناطق مهم گردشگری ایران به شمار می‌روند. با خرید بلیط قطار از علی بابا به تمامی جاذبه‌های گردشگری دسترسی خواهید داشت.

 

شهرهای برتر جهانگردی ایران

فرقی نمی‌کند هنگام سفر به ایران به کدام منطقه بروید، همیشه می‌توانید چیزی را برای دیدن و لذت بردن پیدا کنید. گفته می‌شود، شهرهایی در کشور وجود دارد که به دلیل تمرکز بیشتر جاذبه‌های توریستی در آنها یا ویژگی‌های منحصر به فرد آنها به عنوان شهرهای برتر جهانگردی ایران شناخته می‌شوند. برخی از این مناطق برتر گردشگری در ایران عبارتند از تهران، اصفهان، کاشان، کرمان، کیش، یزد، قشم، شیراز، تبریز و سمنان.

 

در کنار اینها، بسیاری از شهرها و اماکن باستانی نیز وجود دارند که برخی از آنها از مسیر قطار خارج هستند که هنگام سفر نباید آن را از دست داد. یک مقصد خوب معمولاً شامل همه موارد بازدید از برخی از این شهرها است. خرید بلیط قطار از علی بابا برای تمامی شهرهای ایران برای شما امکانپذیر است.

 

ایران در طول تاریخ طولانی، در بسیاری از تمدن‌های باستانی و مدرن واقع شده است. از دوران باستان تا دوره مدرن، ایران یک قدرت سیاسی و فرهنگی در منطقه بوده است.

 

این واقعیت باعث شده است که این کشور نقشی اساسی در تاریخ نه تنها خاورمیانه بلکه کل آسیا و در کل جهان داشته باشد. به این ترتیب، ایران صحنه بسیاری از مهمترین رویدادهای سیاسی و فرهنگی تاریخ بوده است.

 

تمدن‌هایی که این منطقه را اشغال کرده‌اند، اثری از بقایای موجودیت خود را به جا گذاشته است. جاذبه گردشگری ایران عمدتاً به دلیل فرصت فوق‌العاده‌ای که در اختیار گردشگران است بسیار مورد توجه است. به همین دلیل است که مقصدهای برتر گردشگری در ایران وجود دارد. سفر با قطار و دستیابی به آن آسان است و سفر با قطار برای اکثر مردم مقرون به صرفه است.

 

تهران

تهران به عنوان یک مقصد برتر گردشگری در ایران، هزاران سال است که محل سکونت بوده است. کاوش‌های باستان شناسی منجر به کشف اسکلت‌های انسانی 7000 ساله در منطقه شده است.

 

تهران دو قرن پایتخت ایران بوده است. بسیاری از کاخ‌ها و موزه‌ها که در سطح شهر پراکنده‌اند، اصلی‌ترین جاذبه‌های گردشگری آن است. علاوه بر این، تهران به بلندترین کوه کشور دماوند نزدیک است و آن را به مکانی جذاب برای دوستداران اسکی تبدیل کرده است و امروز پرجمعیت‌ترین شهر کشور با جمعیتی بالغ بر 8.5 میلیون نفر است.

 

همچنین بزرگترین مرکز صنعتی و اقتصادی کشور است و آن را به مقصد اصلی سفر تجاری به ایران تبدیل کرده است. رزرو بلیط قطار ی از علی بابا شما را از هر مقصدی به تهران می‌رساند.

بهترین مقصدهای سفر با قطار

اصفهان

اصفهان در بخش مرکزی ایران واقع شده است. این شهر بیش از شش قرن پایتخت کشور بود. برخی از نفیس‌ترین نمونه‌های معماری اسلامی را می‌توان در این شهر یافت، از جمله بزرگترین آن میدان نقش جهان است. در میان بسیاری دیگر از جاذبه‌های گردشگری آن، سی و سه پل، چهل ستون. مسجد شیخ لطف الله قابل توجه‌ترین است با رزرو بلیط قطار تهران اصفهان از علی بابا می‌توانید به تهران سفر کنید.

 

کاشان

کاشان شهری تاریخی در نزدیکی اصفهان در بخش مرکزی ایران است. تاریخ آن به بیش از ده هزار سال پیش باز می‌گردد و در بعضی از زیباترین بناها با معماری اسلامی قرار دارد. مراسم سالانه گلاب‌گیری کاشان همه‌ساله جمعیت عظیمی را به این شهر می‌کشاند. برخی از باستانی‌ترین آثار تمدن در نزدیکی کاشان، در مکان باستانی سیلک کشف شده است.

بهترین مقصدهای سفر با قطار

کرمان

کرمان به دلیل موقعیت مرکزی در ایران، همواره یکی از مهمترین شهرهای کشور بوده است و در بعضی مواقع، نقش یک مرکز تجارت را نیز ایفا می کرده است. مجتمع گنجعلی خان، مسجد ملک و باغ شازده از محبوب‌ترین جاذبه‎های گردشگری کرمان به شمار می‎روند. یک راهنمای سفر کرمان می‎تواند شما را در سفر خود به این شهر راهنمایی کند. رزرو بلیط قطار از علی بابا کرمان را برای شما بسیار قابل دسترس می‌کند.

بهترین مقصدهای سفر با قطار

جزیره کیش

کیش جزیره‌ا‌ی است که در خلیج فارس واقع شده است. با توجه به مکان‌های تاریخی فراوان، ساحل زیبا و مراکز خرید و سرگرمی فراوان، به یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری در ایران تبدیل شده است و سالانه میزبان بیش از یک میلیون بازدید کننده است. کشتی یونانی و قنات 2500 ساله از مکان‌های دیدنی این جزیره هستند.

بهترین مقصدهای سفر با قطار

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو