دیدار با هنرپیشه‌های سریال کامیون شبکه ۲ ؛ از «مهدی هاشمی» تا «لعیا زنگنه»

دیدار با هنرپیشه‌های سریال کامیون شبکه ۲ ؛ از «مهدی هاشمی» تا «لعیا زنگنه»


منبع: روزیاتو

198

1399/1/7

18:44


بازیگران سریال نوروزی کامیون را ترکیبی از هنرمندان جوان و پیشکسوت تشکیل می دهد. از هادی مرتضی زاده شوکی در نقش اشکان تا استاد مهدی هاشمی در نقش نادر سهرابی فوتبالیست. بازیگران سریال نوروزی کامیون را نسل های مختلف هنرپیشه ها تشکیل می دهد. از دهه سی تا دهه هشتاد شمسی.

بازیگران سریال نوروزی کامیون به خصوص جوان تر ها که در انتهای این گفتار معرفی کردیم، احتمالا از این مجموعه به عنوان یک سکوی پرش استفاده می کنند و این یک فرصت است که در اختیار بازیگران سریال های نوروزی قرار می گیرد که بیشتر و بهتر دیده شوند.

سریال کامیون یکی از سریال های نوروزی پربیننده است که پیش از پخش فصل ششم سریال پایتخت که هر شب ساعت ۲۲ از شبکه ۱ سیما روی آنتن می رود، پخش می شود. سریال کامیون هر شب از شبکه ۲ سیما پخش می شود و روایتی است طنز گونه از مسعود اطیابی، کارگردان فعال سینما و تلویزیون ایران.

نویسندگی سریال کامیون شبکه ۲ را شهاب عباسی بر عهده داشته که هم هنرپیشه و هم کارگردان مجموعه های طنز مثل شکرآباد، شکر پنیر و خنده بازار است.

پس جای تعجب ندارد که فرجام سریال نوروزی کامیون شبکه ۲ سیما، کار خوش ساختی با وجود همه انتقادات موجود باشد. نویسنده اش، سابقه طولانی در کار طنز پردازی دارد و هنرپیشه های قوی و کارگردانی آشنا به ساخت مجموعه های کمیک را در اختیار دارد.

اگر چه کامیون شبکه ۲ یا دوپینگ شبکه ۳، به اندازه پایتخت شبکه ۱، بیننده ندارد، اما باید هر سریالی را با توجه به سابقه اش و فضا و ظرفیت های هنرمندان و کارگردانش، بررسی کرد و مقایسه سریال ها و مجموعه ها با هم، اقدام شایسته ای نیست.

سریال کامیون شبکه ۲ سیما، تیتراژی دارد که توسط محمد رضا علمیردانی، طراح مجموعه طنز دیرین دیرین خوانده شده است. محمد رضا علمیردانی هم مجری است و هم خواننده و حضورش را در تیتراژ سریال کامیون شبکه ۲ شاهد هستیم. سریال کامیون شبکه ۲ سیما در ۳۰ قسمت ۴۲ دقیقه ای ساخته شده و لوکیشن فیلمبرداری در تهران است.

بازیگران سریال نوروزی کامیون

داستان سریال کامیون شبکه ۲ سیما

داستان سریال کامیون شبکه ۲ سیما، داستان یک پیشکسوت فوتبال است.

مهدی هاشمی که در سال ۹۸، با اعلام طلاق از همسرش گلاب آدینه، در کانون توجه رسانه ها و هنردوستان قرار گرفت، در سریال کامیون در نقش نادر سهرابی، در هیبت یک فوتبالیست پیشکسوت ظاهر می شود.

سابقه حضور استاد مهدی هاشمی در مجموعه های طنز تلویزیون و سینما بسیار است و اوج کارهایش را می توان در سلطان و شبان دهه شصت نام برد که مثل سریال هزاردستان استاد علی حاتمی، از سریال های ماندگار تاریخ تلویزیون پس از انقلاب است.

مهدی خان هاشمی که اینجا، نادر سهرابی است، مدتی را بر روی یک کامیون، در حوزه حمل و نقل فعالیت دارد و به صورت تصادقی، با سه دانشجو آشنا می شود. صاحب خانه این دانشجویان، از آن ها خواسته تا آنجا را ترک کننده و اثاثیه آن ها را به خیابان ریخته است. نادر سهرابی با این سه دانشجو آشنا می شود و داستان های جذابی رقم می خورد که باید تا قسمت سی دنبال کرد و فرجام نادر و لعیا زنیگنه و سپند امیر سلیمانی را دید.

بازیگران سریال کامیون شبکه ۲ سیما

سریال کامیون شبکه ۲ سیما یکی از سریال های نوروزی پر بازیگر است. شاهد حضور چهره های مطرحی هستیم که در قاب تلویزیون و پرده نقره ای در سال های اخیر، بارها شاهد نقش آفرینی این عزیزان بودیم.

مهدی هاشمی همان طور که گفتیم، نقش اول سریال کامیون است و در نقش نادر سهرابی، حضور دارد. لعیا زنگنه، در این سریال، نقش همسر نادر سهرابی را بازی می کند. لعیا زنگنه، لعیا زنگنه در سال های اخیر در مجموعه های تلویزیونی به نام آقازاده (بهرنگ توفیقی)، برادرجان (محمد رضا آهنج)، دنیای گمشده (امین امانی)، پدر (بهرنگ توفیقی)، آرام می گیریم (روح الله سهرابی) و خواب بلند (احمد کاوری) بازی کرده است.

سلفی عوامل کامیون با لعیا زنگنه

از دیگر هنرپیشه های سریال کامیون، باید به جهانبخش سلطانی اشاره کرد. او در نقش رحمان مبشری حضور دارد. جهانبخش سلطانی، از هنرپیشه های پیشکسوت سینما و تلویزیون است که متولد ۱۳۳۰ در اصفهان بوده و در سریال های سر دلبران (محمد حسین لطیفی)، یوسف پیامبر (مرحوم فرج الله سلحشور) و فیلم سینمایی دل بیقرار در سال ۱۳۹۱، نقش آفرینی کرده است.

بیتا سحر خیز، از هنرپیشه های اصلی سریال کامیون، در نقش بیتا سهرابی، دیده می شود. بیتا سحر خیز که با اسم خودش در سریال کامیون حضور دارد، متولد سال ۱۳۶۱ در تهران است. او رشته دبیری را در تاکستان خوانده و از سال ۱۳۸۵ وارد عرصه بازیگری شد. بیتا سحر خیز در مجموعه های تلویزیونی سال های اخیر مثل: ماه و پلگ شبکه ۳ (احمد امینی)، شکوه یک زندگی شبکه ۲ (رضا بهشتی)، آچمز شبکه ۳ (مهرداد خوشخبت) بازی کرده است.

علی عامل هاشمی، دیگر هنرپیشه مرد سریال کامیون شبکه ۲ سیما است که در این سریال، او را با نام وحید می بینیم. مهسا طهماسبی نیز از هنرپیشه های زن سریال است که او را با نام ندا مشاهده می کنیم. گیتی قاسمی، از دیگر چهره های مطرح سریال کامیون است. او، با نام پروانه حضور دارد و خاله پیمان است. نقش پیمان را سپند امیر سلیمانی بازی می کند.

گیتی قاسمی را در مجموعه های تلویزیونی سال های اخیر به خصوص در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان، بارها مشاهده کردیم. مثل: فصل اول سریال پایتخت (سیروس مقدم)، سقوط آزاد (علیرضا امینی) در شبکه ۱، چک برگشتی (سیروس مقدم) در شبکه ۱، گاهی به پشت سر نگاه کن (مازیار میری). متری شش و نیم و جان دار، دو فیلم سینمایی هستند که گیتی قاسمی در آن ها نقش آفرینی کرده است. وی، کارشناسی کارگردانی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران دارد.

تصاویری از پشت صحنه سریال کامیون

نادر سلیمانی در نقش جلیل پاشایی، از دیگر هنرپیشه های سریال کامیون شبکه ۲ است. نادر سلیمانی اکثرا در مجموعه های طنز از سال ۱۳۷۰ تا کنون حضور دارد. متولد آبادان است و در مجموعه های ساعت خوش و باغ مظفر به کارگردانی مهران مدیری، به شهرت رسید. او را در مجموعه هایی چون: معمای شاه، محله گل و بلبل، شرایط خاص و شبی با عبدی دیدیم. بخشی از فضای طنز سریال کامیون توسط نادر سلیمانی هدایت می شود.

شهاب عباسی به عنوان نویسنده سریال کامیون، در این مجموعه طنز نوروزی، روبروی دوربین مسعود اطیابی رفته ودر نقش سیاوش رستگار حضور دارد. سیاوش رستگار، همسر بیتا با بازی بیتا سحرخیز است. در کنار او، سیاوش مفیدی را شاهد هستیم که جناب سروان می باشد.

سپند امیرسلیمانی هم که در بالا معرفی کردیم، در نقش ماشاله (پیمان) حضور دارد. خشایار راد، فرهاد بشارتی، زهره فکور صبور و شیدا یوسفی، شیوا خسرو مهر و عباس محبی و فرج الله گل سفیدی، در کنار گیتی معینی و ساقی زینتی، از دیگر نقش آفرینان این سریال نوروزی هستند.

پست مهسا طهماسبی درباره حال و روزش در پشت صحنه سریال نوروزی کامیون

این سریال، چند هنرپیشه جوان نیز معرفی کرده است که بهنام شرفی در نقش صابر، هادی مرتضی زاده در نقش اشکان، کامیاب دانش پور در نقش رامین و ماهان عبدی در نقش یحیی از آن جمله است که باید تا روزهای آینده، همراه سریال بود و فرجام داستان را تماشا کرد.

بازیگر نقش اشکان در سریال کامیون

بازیگر نقش اشکان در سریال کامیون هادی مرتضی زاده شوکی است. از هنرپیشه های جدید تلویزیون است و در سال های اخیر در صحنه های تئاتر، دیده می شود. او در برنامه فصل اول عصر جدید شبکه ۳، در نقش یک معلول روی صحنه آمد و پس از آن دیده شد.

هادی مرتضی زاده شوکی که نقش اشکان را در سریال کامیون بازی می کند، اینستاگرامش بیش از ۲۵ هزار دنبال کننده دارد. او عاشق اردیبهشت است و قریب به ۶۰ عکس به اشتراک گذاشته است.

اینستانوشته هادی مرتضی زاده شوکی در نقش اشکان درباره سریال نوروزی کامیون که نخستین تجربه بازی در تلویزیون او محسوب می شود

مشکلات ساخت «کامیون»

سریال کامیون برای کارگردان اثر، مشکلات زیادی را به همراه داشت که دانستنش، خالی از لطف نیست. مسعود اطیابی که سابقه ساخت تگزاس را در کارنامه دارد، شیوع کرونا را یکی از عوامل موثر در توقف سریال دانسته و ابراز امیدواری کرده است که سریال تا ۲ اردیبهشت ۹۹ که آغاز ماه مبارک رمضان است، پخش شود و کار تولیدش تمام شود.

سریال کامیون، سریال پر لوکیشنی است و این چالش دیگر اثر است. فاصله افراد جلوی دوربین باید با هم رعایت شود که سختی کار را چند برابر می کند. این یعنی تغییر میزانسن و جایگاه دوربین و خلاصه چیزهای دیگر از نظر فنی برای حفظ سلامت بازیگران و عوامل اثر. بخشی از اثر در بندرانزلی بازی شده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو