معرفی بایننس Binance ، بزرگترین صرافی ارزدیجیتال

معرفی بایننس Binance ، بزرگترین صرافی ارزدیجیتال


منبع: نیک شو

130

1399/1/7

21:35


معرفی بایننس Binance ، بزرگترین صرافی ارزدیجیتال

معرفی بایننس Binance ، بزرگترین صرافی ارزدیجیتال

بایننس بزرگترین صراف ارزهای دیجیتال بین المللی است ، چانگپنگ ژائو Changpeng Zhao ملقب به CZ بنیانگذار این صرافی در سال 2017 آن را بنا نهاد. وی قبل از تاسیس بایننس ، شرکت فیوژن سیستم را بنیان گذاری نمود که در زمینه ارایه راه‌حل‌های مبتنی بر فناوری اطلاعات در حوزه مالی فعالیت داشت. این صرافی آنلاین دو نسخه پایه و پیشرفته را به کابران ارائه می دهد که کار کردن با هر دو این نسخه ها نیازمند دانش در زمینه ارزهای دیجیتال است و برای کاربران با اطلاعات اندک تجربه کاربری دشواری خواهد داشت. ورژن پیشرفته، تجزیه و تحلیل فنی عمیق تری از ارزش ارز دیجیتال را در گذشت زمان ارائه می دهد.

 

مجله فوربز در اولین فهرست ثروتمندترین افراد در دنیای ارزهای دیجیتال ، نام چانگپنگ ژائو را در رده اول قرار داد که حدود 2 میلیارد دلار ثروت داشت.

معرفی بایننس Binance ، بزرگترین صرافی ارزدیجیتال

چانگپنگ ژائو موسس بایننس

 

بایننس ابتدا در چین تاسیس شد ، اما به دلیل قوانین مالی وضع شده از طرف دولت و محدودیت برای ادامه فعالیت ، به ژاپن و بعد از آن به مالتا در اتحادیه اروپا منتقل شد. نام Binance از ترکیب دو کلمه ی Binary به معنای دودویی (صفر و یک) و Finance به معنای مالی تشکیل شده است.

 

شروع به فعالیت با عرضه توکن BNB

بایننس در تاریخ یکم جولای ۲۰۱۷، برای جذب سرمایه ی اولیه ی مورد نیاز خود یک ICO به ارزش ۱۵ میلیون دلار را با موفقیت برگزار کرد و در قبال آن توکن BNB به سرمایه گذارانش داد. BNB یک توکن از نوع ERC-20 است، به این معنی که از بلاکچین اتریوم برای تراکنش های خود بهره می برد. بایننس قصد دارد به زودی از بلاکچین مجزا (Binance Chain) و همچنین صرافی غیرمتمرکز (Binance DEX) خود پرده برداری کند.

 

کارمزدها

در بایننس هر معامله (خرید یا فروش) شامل یک کارمزد می شود که برابر 0.1 درصد است. به عنوان مثال اگر میزان ارزی که کاربر خرید یا فروش می کند برابر هزار دلار باشد کارمزد آن یک دلار است، همچنین در صورتی که در حساب خود BNB نگهداری کرده باشید شامل 25% تخفیف خواهید شد و کارمزد تراکنش ها به 0.075 درصد می شود. واریز در بایننس کارمزد ندارد و برداشت از بایننس برای ارزهای مختلف متفاوت است که از جدول کارمزدها در وبسایت بایننس و همچنین موقع برداشت ارز قابل مشاهده است. کارمزد برداشت همیشه ثابت نیست و با توجه به شرایط شبکه بلاکچین ارز مورد نظر تغییر می کند.

معرفی بایننس Binance ، بزرگترین صرافی ارزدیجیتال

امنیت بایننس

بایننس به شما راهکاری های امنیتی نظیر Google 2FA و آنتی فیشینگ به کاربران خود ارائه می دهد که امنیت حساب های آنها را تا حدی بالا میبرد با این حال در تاریخ ۸ مه ۲۰۱۹ یک گزارش مبنی بر هک بایننس به ارزش ۴۰ میلیون دلار منتشر شده است[۳], بعدا بایننس اعلام کرد مبالغ هک شده را به حساب کاربران برگردانده است.

 

امکانات بایننس

صرافی بایننس (Binance Exchange)

اصلی ترین کار این کمپانی ، صرافی بین المللی است که با میزان نقد شوندگی بالا ، امنیت ، کارمزد پایین و رابط کاربری عالی توانسته به محبوب ترین صرافی ارزدیجیتال در دنیا تبدیل شود.

معرفی بایننس Binance ، بزرگترین صرافی ارزدیجیتال

آکادمی بایننس (Binance Academy)

بایننس در راستای افزایش آگاهی و اطلاعات درمورد ارزهای دیجیتال در سال 2018 آکادمی آنلاین را راه اندازی نمود. در این بخش آموزش هایی از قبیل مسائل فنی، امنیتی و مالی این صنعت، در قالب ویدیو، مقاله و آموزش های آنلاین به صورت کاملا رایگان موجود است.

 

لانچ پد بایننس (Binance Launchpad)

پلتفرمی عالی برای عرضه اختصاصی توکن و جذب سرمایه برای پروژه های استارتاپی ارزهای دیجیتال است. در واقع بایننس به پروژه هایی که خودش آن ها را مستعد رشد می داند این امکان را می دهد که ICO خود را بر بستر لانچ پد بایننس برگزار کنند تا مراحل شتاب دهی آن ها انجام گردد. معمولا پروژه هایی که در این بستر معرفی می شوند وبه فروش میرسند در مدت کوتاهی رشد بسیار شدیدی را تجربه می کنند.

 

از آنجاکه استقبال از این پروژه بسیار زیاد بوده است و خیلی ها موفق به شرکت در IEO  لانچ پد بایننس نمی شدند، این شرکت سیستم جدیدی را برای آن بوجود آورد. در این سیستم به هر کس به ازای نگهداری هر ۱۰۰ توکن BNB به مدت حداقل ۲۰ روز یک بلیط لاتاری تعلق می گیرد. هر بلیط لاتاری یک شانس برای برنده شدن در قرعه کشی لانچ پد بایننس به حساب می آید. میزان سرمایه گذاری مجاز به ازای هر بلیط لاتاری نیز قبل از قرعه کشی مشخص می شود.

 

خیریه بایننس (Bianane Charity)

خیریه مبتنی بر بلاک چین که ارزهای دیجیتال اهدایی را به حساب مراکز خیریه واریز می کند بدون آن که هویت اهداکنندگان محرز شود.در حال حاظر کمک ها می توانند به صورت بیت کوین، اتریوم و BNB پرداخت شوند. تا کنون به اندازه ی ۶۷۰ بیت کوین در مدت کوتاهی که از راه اندازی این خیریه می گذرد، برای پروژه های مختلف خیریه جمع آوری شده است. همچنین خیرین می توانند خودشان انتخاب کنند که می خواهند به کدام پروژه ی خیریه کمک کنند.

 

موسسه تحقیقاتی بایننس (Binance Research)

آمار و تحلیل های عمیق ارزهای دیجیتال در این بخش ارائه می شود. اعضای این تیم تشکیل شده از افراد متخصص و با تجربه در حوزه ی مهندسی بلاکچین، سرمایه گذاری بانکی، مشاوره استراتژی سرمایه گذاری و تحقیقات آکادمیک.

معرفی بایننس Binance ، بزرگترین صرافی ارزدیجیتال

کیف پول Trust

کیف پول موبایلی با قبلیت نگهداری ارزهای دیجیتال مختلف است که توسط بایننس ارائه می شود. این کیف پول، کلید های خصوصی شما را با لایه های امنیتی مختلف تنها بر روی موبایل شما ذخیره می کند و هیچ کدام از آن ها را نزد خود نگه نمی دارد. این کیف پول به شما امکان تعامل با اپلیکیشن های غیر متمرکز (Dapp) و اینترنت نسل سوم (Web3) را میدهد. همچنین این کیف پول بعد از راه اندازی صرافی غیر متمرکز بایننس (Binance DEX) با آن سازگار خواهد بود و به شما امکان مبادله ی توکن هایی که بر روی این کیف پول نگه می دارید را بدون به خطر انداختن آن ها، می دهد.

معرفی بایننس Binance ، بزرگترین صرافی ارزدیجیتال

انواع معاملات در بایننس

در بایننس امکان معامله در ۴ نوع وجود دارد:

 

معاملات Limit

در این معاملات قیمت خرید یا فروش توسط خود کاربر تعیین می شود.

 

معاملات Market

خرید یا فروش به قیمت فعلی بازار است. این نوع معاملات برای ارزهای با ارزش پایین مناسب نیست، زیرا هنگام خرید قیمت بازار بالاترین قیمت پیشنهادی و هنگام فروش پایین ترین قیمت پیشنهادی است.

 

معاملات Stop Limit

در این نوع معاملات کاربر میتواند شرط تعیین کند به این صورت که در صورتی که آخرین قیمت بازار به حد معینی (Stop) برسد. مقدار ارز مورد نظر(Amount) را با قیمت تعیین شده(Limit) توسط خود کاربر بخرد یا بفروشد

 

معاملات OCO

که ترکیب خرید و فروش به صورت همزمان در معاملات stop limit است، به عنوان مثال همزمان میتوانید تعیین کنید اگر قیمت ارز مورد نظر تا یک حد خاص بالا رفت یا تا یک حد خاص پایین آمد آن را بفروشید یا بخرید.

 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو